Nero schreef:In het (laatste deel van het) pijpje boren heeft geen enkel effect,.. de laatste demping gebeurt binnen in de uitlaat in de middelste kamer als ik me goed herinner. Beter : bv Een Laser Dual tone uitlaat en je roffelt zonder je buren de duvel aan te doen. Tja,.. koken kost geld. Maar met de DL is er niet veel geluidswinst te verkrijgen zonder after market.
Addenum :
Sommigen gaan nog véél verder dan een "gaatje boren" :
http://www.raceratb.com/austin/car/vstrom/muffler.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Op deze foto zie je dat het "pijpje" door gaat naar de middelste kamer, dus dat de achterste kamer niet de laatste demping verzorgt.
Ik denk dat ik een zelfde soort systeem ook eens heb aangepast. Die ging van kamer 1 met een pijpje naar kamer 3, daarvandaan terug naar 2 en dan naar buiten. Ik heb toen simpelweg het pijpje van kamer 1 naar 3 weggezaagd. Dit was echter een carbon uitlaat die vrij eenvoudig te demonteren was. Nog steeds heb je dan 2 kamers en ik vond het geluid zeker nog aanvaardbaar. Het was nog niet zo erg als de open demper onder m'n fireblade