Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en mijn uitlaat met de Dremel bewerkt.
Eerst bij onze Amerikaanse collega's gekeken hoe het moet en toen de Dremel in de Pea Shooter.
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,5154.0.html
Ik heb 4cm van de binnenste pijp afgehaald en het geluid is een stuk(je) beter. Het is geen sportpijp, maar een heel nieuw systeem (model 2008) gaat me net iets te ver.
Eerst bij onze Amerikaanse collega's gekeken hoe het moet en toen de Dremel in de Pea Shooter.
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,5154.0.html
Ik heb 4cm van de binnenste pijp afgehaald en het geluid is een stuk(je) beter. Het is geen sportpijp, maar een heel nieuw systeem (model 2008) gaat me net iets te ver.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Chopperbiker
- Berichten: 427
- Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
- Woonplaats: Schagen, Noord Holland
- Contacteer:
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Gouwe aktie!
Helemaal enthousiast geworden dus ook ik ga eerdaags 'dremelen"
Ervaringen en foto's volgen.
Helemaal enthousiast geworden dus ook ik ga eerdaags 'dremelen"

Ervaringen en foto's volgen.
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
ik vind de DL standaard al een aardig geluidje hebben.
persoonlijk vind ik het niet echt sociaal om veel geluid te maken.
ik vraag me dan ook af wat de reden is om meer geluid of een ander geluid te maken.
persoonlijk vind ik het niet echt sociaal om veel geluid te maken.
ik vraag me dan ook af wat de reden is om meer geluid of een ander geluid te maken.
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
In/door de file eruuuuuuuuuuuuug handig!Van schreef:ik vind de DL standaard al een aardig geluidje hebben.
persoonlijk vind ik het niet echt sociaal om veel geluid te maken.
ik vraag me dan ook af wat de reden is om meer geluid of een ander geluid te maken.
Mhh... om in mijn 1¾ jaar oude Strommutje een dremel te zetten...
Heeft dit verder geen invloed op het motor gedrag?
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Stromtrooper schreef: Heeft dit verder geen invloed op het motor gedrag?
Nope, het heeft namelijk nagenoeg geen enkele invloed!!
Bij mijn pogingen het binnenste van de uitlaat te bereiken.
RVS dekseltje eraf en dat zat er alleen maar voor de sier.
Haakse slijptol door dat achterstukje en dat maakte niet of nauwelijks verschil.
Wel dat RVS helemaal dof geborsteld, dus een beetje zin had het wel!
Voor wat het geluid betreft hoor ik geen verschil.
Is er nu anderhalf jaar vanaf overigens....

Laatst gewijzigd door Gast op di 15-09-2009, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Remko schreef:Nope, het heeft namelijk nagenoeg geen enkel invloed!!Stromtrooper schreef: Heeft dit verder geen invloed op het motor gedrag?
Voor wat het geluid betreft hoor ik geen verschil.
en de OT vermeld; " en het geluid is een stuk(je) beter."
nu ben ik een beetje confuus... wat is het nou ?
sound file ?
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
'loud pipes save lives' maar om nou met mijn eigen 2 linkerhanden
zo'n onomkeerbare ingreep op mijn strom toe te passen vind ik wel link. alle aanpassingen die ik aan m'n machine heb gedaan zijn voor eventuele inruil zo weer om te draaien zodat die weer standaard wordt.

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Wat meer geluid van een twin vind ik helemaal niet storend. Ik hoor zo'n geluid graag, het klinkt voor mij als muziek.
Maar toch blijven m'n originele dempers er op!
Waarom? 't Is niet omdat ik dat graag hoor dat anderen (niet motorminded) dat leuk vinden. Ik wil niet storen.
Als je voorbijrijdt aan 90km met een stille uitlaat dan reageert niemand, doe je dat met een open uitlaat dan zie je
de hoofden al omdraaien! (En ja ik kan het weten want vroeger reed ik altijd (op andere motoren) met zo'n blèrpijp).
Sinds m'n vorige motor laat ik de uitlaat netjes origineel.
Het zal waarschijnlijk aan m'n leeftijd hangen.
Wat ook meespeelt is dat we veel in het buitenland rijden, (vb Duitsland) en dan is een herriepijp niet zo aangewezen.
Grtz
Ed
Maar toch blijven m'n originele dempers er op!
Waarom? 't Is niet omdat ik dat graag hoor dat anderen (niet motorminded) dat leuk vinden. Ik wil niet storen.
Als je voorbijrijdt aan 90km met een stille uitlaat dan reageert niemand, doe je dat met een open uitlaat dan zie je
de hoofden al omdraaien! (En ja ik kan het weten want vroeger reed ik altijd (op andere motoren) met zo'n blèrpijp).
Sinds m'n vorige motor laat ik de uitlaat netjes origineel.
Het zal waarschijnlijk aan m'n leeftijd hangen.
Wat ook meespeelt is dat we veel in het buitenland rijden, (vb Duitsland) en dan is een herriepijp niet zo aangewezen.
Grtz
Ed
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Als ik met de vroege shift sta, en m'n strom start om 5u in de stille ochtend, dan vind ik het originele ( maar mooie ) gegrom al aan de harde kant, en rij ik zo vlug mogelijk weg om de buren niet lastig te vallen. Heb er eigenlijk geen idee van of ze het überhaupt wel horen, maar ik wil niemand lastig vallen. Ben ik nu het voorbeeld van de ideale buurman ?
Dus voor mij liever geen extra decibels. Het zou, zoals Ed al zei, idd misschien iets met het ouder worden te maken kunnen hebben 


Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Er zit veel verschil in geluid tussen de 1000 en de 650. Ik kan me voorstellen dat je tevreden bent over het geluid van een 1000.Van schreef:ik vind de DL standaard al een aardig geluidje hebben.
persoonlijk vind ik het niet echt sociaal om veel geluid te maken.
ik vraag me dan ook af wat de reden is om meer geluid of een ander geluid te maken.
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Op toeren hoor je niet veel verschil. Vooral met gasgeven en loslaten hoor je wat meer klappen, vergelijk het met je hand een beetje voor de uitlaat houden.FrenkieNL schreef:Remko schreef:Nope, het heeft namelijk nagenoeg geen enkel invloed!!Stromtrooper schreef: Heeft dit verder geen invloed op het motor gedrag?
Voor wat het geluid betreft hoor ik geen verschil.
en de OT vermeld; " en het geluid is een stuk(je) beter."
nu ben ik een beetje confuus... wat is het nou ?
sound file ?
De Soundfile: Broem, broem, klap, broemmm.

- Chopperbiker
- Berichten: 427
- Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
- Woonplaats: Schagen, Noord Holland
- Contacteer:
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Zoals gezegd kon ik mijn enthousiasme niet meer onderdrukken, dus vandaag de schuur in gedoken.
Plan van aanpak: niets dremelen maar kappie eraf, ff zagen, matzwart spuiten en weer monteren.

Het origineel, met binnentuut

Na veel geboor, binnenmonds gemopper en slijpwerk eindelijk de drie boutjes los. Zitten op een puntje gelast, krijg je dus niet zomaar los. Dus kappie kan eraf en zie hier de bewuste sound-reducer.

En na de zaag-sessie is ie d'r niet meer.

Even nabewerken, gladmaken, inpakken in een oud shirtje en vervolgens matzwart spuiten.

Kappie goed geschuurd en vetvrij gemaakt, tuut afgeplakt en hoppa, spuiteren maar, ook matzwart.

Kappie gemonteerd, mooie inbus boutjes, chromen tuutje is gebleven, helemaal strak!
Natuurlijk nog niet klaar, de motor moest worden gestart!
Roffel, roffel, hij klinkt nu wel als een heuse motor!
Als je het verschil niet hoort, heb je veel te lang zonder oordoppen rondgereden.
Nu een veel diepere sound, beslist niet aso maar wel zoals een v-twinnetje behoort te klinken.
Met andere woorden: aktie is zeker de moeite waard, helemaal blij
Plan van aanpak: niets dremelen maar kappie eraf, ff zagen, matzwart spuiten en weer monteren.

Het origineel, met binnentuut

Na veel geboor, binnenmonds gemopper en slijpwerk eindelijk de drie boutjes los. Zitten op een puntje gelast, krijg je dus niet zomaar los. Dus kappie kan eraf en zie hier de bewuste sound-reducer.

En na de zaag-sessie is ie d'r niet meer.

Even nabewerken, gladmaken, inpakken in een oud shirtje en vervolgens matzwart spuiten.

Kappie goed geschuurd en vetvrij gemaakt, tuut afgeplakt en hoppa, spuiteren maar, ook matzwart.

Kappie gemonteerd, mooie inbus boutjes, chromen tuutje is gebleven, helemaal strak!

Natuurlijk nog niet klaar, de motor moest worden gestart!
Roffel, roffel, hij klinkt nu wel als een heuse motor!
Als je het verschil niet hoort, heb je veel te lang zonder oordoppen rondgereden.

Nu een veel diepere sound, beslist niet aso maar wel zoals een v-twinnetje behoort te klinken.
Met andere woorden: aktie is zeker de moeite waard, helemaal blij

Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Denken jullie dat er nut heeft om er een gatenkaas van te maken? **denkt aan uiteinde van geweer achtige look**
Dan is het namelijk nog omkeerbaar
gewoon wat gungum eromheen en het is weer zo goed als origineel.
Dat zwarte RVS kapje bevalt me wel, zo blanko beschadigd het toch alleen maar snel..
Persoonlijk had ik de bescherm / hittekap ook zwart gemaakt zodat het meer 1 geheel wordt maar gelukkig verschillen smaken
Weten jullie nog een andere manier om een leuk geluid te krijgen zonder ingrijpende en vooral dure methodes te gebruiken?
Zie voor meer info ook:
http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f ... 26&p=57641" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan is het namelijk nog omkeerbaar

Dat zwarte RVS kapje bevalt me wel, zo blanko beschadigd het toch alleen maar snel..
Persoonlijk had ik de bescherm / hittekap ook zwart gemaakt zodat het meer 1 geheel wordt maar gelukkig verschillen smaken

Weten jullie nog een andere manier om een leuk geluid te krijgen zonder ingrijpende en vooral dure methodes te gebruiken?
Zie voor meer info ook:
http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f ... 26&p=57641" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Wat zou het effect zijn van gaatjes boren ? Misschien kan er dan gedoseerd worden met de sound. 

- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Het effect is dat je iets niet (voor mij) permanent af gaat zagen of slijpen.Kimi40 schreef:Wat zou het effect zijn van gaatjes boren ? Misschien kan er dan gedoseerd worden met de sound.
Dus kan ik het zelf makkelijk terugbrengen naar het originele geluid (mocht ik de motor doorverkopen of het bevalt me niet)
Ik denk dat je met meerdere gaten hetzelfde effect als afzagen bereikt.
Hetzij in mindere mate maar daarom mijn vraag, heeft het nut?
Als het geluidsverschil bij afzagen al minimaal is dan heeft gaten boren geen zin en kan ik mezelf een paar uur werk besparen.
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
voor de aanschaf van mijn huidige strom op verschillende proefgereden. op één daarvan waren ook gaten in de demper geboord en het klonk wel stoer. alleen had ik het gevoel dat het niet helemaal legaal was qua decibellen en de verkoper had dat gevoel ook. hoewel het dus wel stoer klonk heb ik persoonlijk het idee dat het snel gaat vervelen en ook het feit dat je qua geluidsvolume wettelijk misschien niet helemaal binnen de normen blijft maakt dat ik die van mij lekker origineel hou.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
je hebt "gaten in de demper" en een paar gaatje in het laatste stukje pijpFireTaz schreef:voor de aanschaf van mijn huidige strom op verschillende proefgereden. op één daarvan waren ook gaten in de demper geboord en het klonk wel stoer. alleen had ik het gevoel dat het niet helemaal legaal was qua decibellen en de verkoper had dat gevoel ook. hoewel het dus wel stoer klonk heb ik persoonlijk het idee dat het snel gaat vervelen en ook het feit dat je qua geluidsvolume wettelijk misschien niet helemaal binnen de normen blijft maakt dat ik die van mij lekker origineel hou.

Denk niet dat je daarmee voorbij de norm gaat.
Ga je voor je einddemper boren ja dan komt er wel takkeherrie uit.
Vind ik zelf niet aan te raden want dan lijkt het net alsof je met een lekke uitlaat rijdt.
Wat ik zoek is een dieper geluid, wanneer je goed gas geeft dat je het hoort maar zodra je normaal rijdt (lage toeren) dat het niet zo opvalt.
- Chopperbiker
- Berichten: 427
- Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
- Woonplaats: Schagen, Noord Holland
- Contacteer:
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
'The day after' een blokkie Friesland gereden dus een aardig beeld (en geluid) gekregen van de zaag-aktie.
Als je op je motor zit hoor je niet niet of nauwelijks extra geluid. Het eindstuk zit immers ook ver bij je vandaan. Het verschil is duidelijk als je er achter staat, een veel mooier geluid dan voorheen.
Nou is 'een veel mooier geluid' een kwestie van persoonlijke smaak & voorkeur.
En over smaak valt in dit geval, naar mijn mening, niet te twisten.

Als je op je motor zit hoor je niet niet of nauwelijks extra geluid. Het eindstuk zit immers ook ver bij je vandaan. Het verschil is duidelijk als je er achter staat, een veel mooier geluid dan voorheen.

Nou is 'een veel mooier geluid' een kwestie van persoonlijke smaak & voorkeur.
En over smaak valt in dit geval, naar mijn mening, niet te twisten.


Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Het uitzicht lijkt me anders ook niet misChopperbiker schreef:Nou is 'een veel mooier geluid' een kwestie van persoonlijke smaak & voorkeur.
En over smaak valt in dit geval, naar mijn mening, niet te twisten.![]()

Echt mooi

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Niet doen, het is geen gewone uitlaat waar je rustig kan ik boren.Kimi40 schreef:Wat zou het effect zijn van gaatjes boren ? Misschien kan er dan gedoseerd worden met de sound.
De DL uitlaat heeft meerdere kamers.
Je zal een blokfluit horen, geen diepe grom.

Laatst gewijzigd door Nero op wo 16-09-2009, 19:34, 2 keer totaal gewijzigd.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
ik wil ook niet in de demper zelf boren maar in dat pijpje wat andere er af zagen..Nero schreef:Niet doen, het is geen gewone uitlaat waar je rustig kan ik boren.Kimi40 schreef:Wat zou het effect zijn van gaatjes boren ? Misschien kan er dan gedoseerd worden met de sound.
De DL uitlaat heeft meerdere kamers.
Je zal een blokfluit horen horen, geen diepe grom.
zie reden waarom in vorige post.
- Chopperbiker
- Berichten: 427
- Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
- Woonplaats: Schagen, Noord Holland
- Contacteer:
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Helemaal mee eens, niet zomaar luk raak gaan boren.Niet doen, het is geen gewone uitlaat waar je rustig kan ik boren.
De DL uitlaat heeft meerdere kamers.
Je zal een blokfluit horen horen, geen diepe grom.
Geknutsel met de standaard DL-uitlaat is nu eenmaal beperkt, als je echt wat anders wil zal je diep in de buidel moeten tasten.
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
In het (laatste deel van het) pijpje boren heeft geen enkel effect,.. de laatste demping gebeurt binnen in de uitlaat in de middelste kamer als ik me goed herinner. Beter : bv Een Laser Dual tone uitlaat en je roffelt zonder je buren de duvel aan te doen. Tja,.. koken kost geld. Maar met de DL is er niet veel geluidswinst te verkrijgen zonder after market.
Addenum :
Sommigen gaan nog véél verder dan een "gaatje boren" :
http://www.raceratb.com/austin/car/vstrom/muffler.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Op deze foto zie je dat het "pijpje" door gaat naar de middelste kamer, dus dat de achterste kamer niet de laatste demping verzorgt.
Addenum :
Sommigen gaan nog véél verder dan een "gaatje boren" :
http://www.raceratb.com/austin/car/vstrom/muffler.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Op deze foto zie je dat het "pijpje" door gaat naar de middelste kamer, dus dat de achterste kamer niet de laatste demping verzorgt.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
dat gaat me dus idd te ver, tenzij ik een goedkope tweedehands op de kop kan tikken 
dan wil ik best knutselen.
maar wat ik hier zie is dat de einddemper zo los ligt?? heeft hij er dus afgezaagd of mis ik een belangrijk punt hier?

dan wil ik best knutselen.
maar wat ik hier zie is dat de einddemper zo los ligt?? heeft hij er dus afgezaagd of mis ik een belangrijk punt hier?
- Chopperbiker
- Berichten: 427
- Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
- Woonplaats: Schagen, Noord Holland
- Contacteer:
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Leuke link, http://www.raceratb.com/austin/car/vstrom/muffler.htm leuke foto's.
Dat is nog eens knutselen!
Dat is nog eens knutselen!
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Nero schreef:Op deze foto zie je dat het "pijpje" door gaat naar de middelste kamer, dus dat de achterste kamer niet de laatste demping verzorgt.
Hoe loopt de luchtstroom nou door de binnenkant heen ? ik zie een tekening en een foto, en die komen niet overeen ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Wat ik me nu afvraag: "Gaat ie nu beter als hij een veel diepere, luidere roffel maakt?"
Mijn ervaring met vroegere motoren met een open uitlaat (allen 4-cilinders) was dat ie in hogere toeren beter trekt, maar dat de motor kracht verliest
in de lagere toerentallen. En is dat nu niet net het voordeel van een twin, die kracht onderin?
En nog een andere factor is dat je ook anders gaat rijden: je gaat rijden om dat mooiere geluid te horen, die betere trekkracht te hebben.
Dus ga je ook veelal in de hogere toerenregionen rijden en dus sneller rijden.
Een ding is zeker: je uitlaat ombouwen is veel goedkoper dan een vervanguitlaat, en je hebt plezier met het ombouwen.
Grtz
Ed
Mijn ervaring met vroegere motoren met een open uitlaat (allen 4-cilinders) was dat ie in hogere toeren beter trekt, maar dat de motor kracht verliest
in de lagere toerentallen. En is dat nu niet net het voordeel van een twin, die kracht onderin?
En nog een andere factor is dat je ook anders gaat rijden: je gaat rijden om dat mooiere geluid te horen, die betere trekkracht te hebben.
Dus ga je ook veelal in de hogere toerenregionen rijden en dus sneller rijden.
Een ding is zeker: je uitlaat ombouwen is veel goedkoper dan een vervanguitlaat, en je hebt plezier met het ombouwen.
Grtz
Ed
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Toch wel hoor. De originele DL demper is zoals veel OEM dempers een reflectiedemper, waarin meerdere kamers zitten waarbinnen het geluid "uitsterft" en de gassen door een doolhof een weg naar buiten zoeken. De DL is afgesteld op deze specifieke eigenschappen. De achterste kamer is daardoor niet de "laatste", maar wel de voorlaatste kamer waar de gassen door gaan. Boor daar in en je hebt het ventielgat van een fluitketel. Dus hoe je het draait of keert,... zonder over prestatieverlies te praten,... je moet dat doolhof aan kamers al weten te ontmantelen,... maar dan moet je erg handig zijn om nadien de puffer om te katten tot een absorptiedemper om outlaw gebrul te vermijden.FrenkieNL schreef: Hoe loopt de luchtstroom nou door de binnenkant heen ? ik zie een tekening en een foto, en die komen niet overeen ?
Door de "pea shooter" er af te halen creeëer je feitenlijk nog een extra kamer tussen de afgezaagde "pea shooter" en het afsluitdeksel. Dat verandert natuurlijk niks aan de tegendruk in de uitlaat, dus evenmin aan de prestaties. Het zal aan laag toerental weinig of niets doffer roffelen maar eens je de gas open draait is dat minimalistische effect verdwenen. Het enige effect is dat je motor minder waard blijkt bij doorverkoop doordat die niet meer in "originele" staat is, evenmin "verbeterd" werd.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Daarom wil ik dus gaten in de pea shooter boren.
Hierdoor kan er meer geluid ontsnappen bij hogeren toeren én je hebt de mogelijkheid om het geheel in "originele" staat terug te brengen door de gaten af te dekken (gungum etc.)
Hierdoor kan er meer geluid ontsnappen bij hogeren toeren én je hebt de mogelijkheid om het geheel in "originele" staat terug te brengen door de gaten af te dekken (gungum etc.)
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 475
- Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
- Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
- Woonplaats: België - Hasselt
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Hoi Ed,Ed Jonkmans schreef:Wat ik me nu afvraag: "Gaat ie nu beter als hij een veel diepere, luidere roffel maakt?"
Mijn ervaring met vroegere motoren met een open uitlaat (allen 4-cilinders) was dat ie in hogere toeren beter trekt, maar dat de motor kracht verliest
in de lagere toerentallen. En is dat nu niet net het voordeel van een twin, die kracht onderin?
En nog een andere factor is dat je ook anders gaat rijden: je gaat rijden om dat mooiere geluid te horen, die betere trekkracht te hebben.
Dus ga je ook veelal in de hogere toerenregionen rijden en dus sneller rijden.
Een ding is zeker: je uitlaat ombouwen is veel goedkoper dan een vervanguitlaat, en je hebt plezier met het ombouwen.
Grtz
Ed
Het is wel een feit dat de motor met originele dempers vlotter draait dan met de SBK's. Dat verschil heb ik gemerkt toen ik de SBK's monteerde en enkele maanden later weer toen ik ze er terug afhaalde.
Geef mij dus toch maar de originele dempers. Patrick Jacqmaer bevestigde dat gisteren ook nog.
Een optie voor de 650-rijders is om een 1000 te kopen. Die klinkt origineel als een motor en niet als een brommerke!

Honi soit qui mal y pense!!
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
dan ben ik toch blij met mijn brommert en klinkt ie maar wat minder als motorJoskestiller schreef:Hoi Ed,Ed Jonkmans schreef:Wat ik me nu afvraag: "Gaat ie nu beter als hij een veel diepere, luidere roffel maakt?"
Mijn ervaring met vroegere motoren met een open uitlaat (allen 4-cilinders) was dat ie in hogere toeren beter trekt, maar dat de motor kracht verliest
in de lagere toerentallen. En is dat nu niet net het voordeel van een twin, die kracht onderin?
En nog een andere factor is dat je ook anders gaat rijden: je gaat rijden om dat mooiere geluid te horen, die betere trekkracht te hebben.
Dus ga je ook veelal in de hogere toerenregionen rijden en dus sneller rijden.
Een ding is zeker: je uitlaat ombouwen is veel goedkoper dan een vervanguitlaat, en je hebt plezier met het ombouwen.
Grtz
Ed
Het is wel een feit dat de motor met originele dempers vlotter draait dan met de SBK's. Dat verschil heb ik gemerkt toen ik de SBK's monteerde en enkele maanden later weer toen ik ze er terug afhaalde.
Geef mij dus toch maar de originele dempers. Patrick Jacqmaer bevestigde dat gisteren ook nog.
Een optie voor de 650-rijders is om een 1000 te kopen. Die klinkt origineel als een motor en niet als een brommerke!

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
matzwart spuiten en weer monteren.
Kappie goed geschuurd en vetvrij gemaakt, tuut afgeplakt en hoppa, spuiteren maar, ook matzwart.
Hoi Chopperbiker,
Waarmee heb je het kappie gespoten ik wil het namelijk ook gaan spuiten (goed idee trouwens
)?
Elwin
Kappie goed geschuurd en vetvrij gemaakt, tuut afgeplakt en hoppa, spuiteren maar, ook matzwart.
Hoi Chopperbiker,
Waarmee heb je het kappie gespoten ik wil het namelijk ook gaan spuiten (goed idee trouwens

Elwin

- Vstromrijder
- DL1000 berijder
- Berichten: 112
- Lid geworden op: wo 21-05-2008, 22:48
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
- Woonplaats: Monster
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Ten eerste Chopperbiker dat ziet er erg goed en netjes uit!!
Maar heeft er iemand dit ook bij een 1000 gedaan en klinkt dat dan nog steeds perfect?
Groeten Stephen
Maar heeft er iemand dit ook bij een 1000 gedaan en klinkt dat dan nog steeds perfect?
Groeten Stephen
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd! 

- Chopperbiker
- Berichten: 427
- Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
- Woonplaats: Schagen, Noord Holland
- Contacteer:
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Ben even naar de Halfords geweest:Hoi Chopperbiker,
Waarmee heb je het kappie gespoten ik wil het namelijk ook gaan spuiten (goed idee trouwens )?
Spuitbusje van het merk 'Dupli-Color' AutoColor Acryl spray, matzwart.
Bovenop de dop staat de code: 0-0500.
Kostte me €8,95 geloof ik.
Het kapje wordt niet warm dus hittebestendige verf is niet nodig.
Zit er nog steeds op, het waait er dus niet af!

Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
-
- DL650 berijder
- Berichten: 298
- Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
- Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Wat betreft de warmte van het kapje: ik heb geen hittebestendige verf gebruikt en ondanks dat de kap niet warm zou worden heb ik een vreemde tekening in de lak, ter hoogte van waar 1 van de bevestigingsbouten zit. Daar zit een stuk metaal waarin je het inbusje draait en dat wordt schijnbaar wel heet (zit immers vast aan de uitlaat). Ik ga het nog maar eens proberen met hittebestendige lak, het zou toeval kunnnen zijn....
GSA1200
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Mensen bedankt voor het idee en de tips.
Dit is het bij mij geworden, lekker zwart (BLACK RHINO)
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=HYE7Y6XW
Elwin
Dit is het bij mij geworden, lekker zwart (BLACK RHINO)
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=HYE7Y6XW
Elwin

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
DAt is mooi.E-strommer schreef:Mensen bedankt voor het idee en de tips.
Dit is het bij mij geworden, lekker zwart (BLACK RHINO)
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=HYE7Y6XW
Elwin
Hopelijk bladert de verf niet af.
Wat het boren IN het laatste stuk van de pea shooter betreft? Dat haalt niks uit.
Er zijn wel DL rijders (zie engelstalige fora) die (schuin) diep in de peashooter boren of slijpen, zodat ze dan in de achterste pot uitkomen (die dus de voorlaatste demping geeft). Daardoor zou het "fluiten" voorkomen worden. Maar dat heb ik maar van weten lezen, nooit iemand geweten die dat deed. In een shop zal niemand je dat advies geven. Je demper is nadien sowieso naar de filistijnen.
Het klopt ook dat de DL minder lekker draait met een after-market uitlaat als je de afstelling niet verandert. Daarom moet je met de motor niet alleen naar de dealer voor andere uitlaat, maar ook om op de testbank te zetten en rijker te stellen, zeker met een sportdemper.
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1270
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Chopper,Chopperbiker schreef: Nou is 'een veel mooier geluid' een kwestie van persoonlijke smaak & voorkeur.
En over smaak valt in dit geval, naar mijn mening, niet te twisten.
Kun je eens een stukje geluid opnemen en posten?
Ben eigenlijk wel erg benieuwd hoe die nu klinkt!
Of ik moet er eens een ritje naar Schagen aan wagen, kom ik daar ook nog eens weer..

Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
ik moet volgende week naar Wormer schikt t 

- Chopperbiker
- Berichten: 427
- Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
- Woonplaats: Schagen, Noord Holland
- Contacteer:
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Vanavond even een mini filmpje gemaakt en op Youtube gezet.
Zie met SOUND ON http://www.youtube.com/watch?v=Nh72PEms_aM
M'n camera achterop de bagagedrager van de fiets gezet en de zaak achter de motor uitgelijnd.
Bij het gasgeven begon alleen m'n camera wat heen en weer te waaien.
Vandaar de bewegende beelden!
Het geluid is moeilijk te vangen, de Yoko-mono-microfoon in het cameraatje zo anders dan mijn setje oren....
Wie live wil luisteren, de koffie is bijna klaar!
Zie met SOUND ON http://www.youtube.com/watch?v=Nh72PEms_aM
M'n camera achterop de bagagedrager van de fiets gezet en de zaak achter de motor uitgelijnd.
Bij het gasgeven begon alleen m'n camera wat heen en weer te waaien.

Het geluid is moeilijk te vangen, de Yoko-mono-microfoon in het cameraatje zo anders dan mijn setje oren....
Wie live wil luisteren, de koffie is bijna klaar!
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
an error occured, please try again later....... Volgens mij heb je youtube weg geblazen met dat geluid 

Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Ik moet zeggen dat ik het werk van Chopperbiker er iets mooier vind uitzien, maar ben blij dat je het hebt durven doen en tevreden bent over het geluid.Willystrom schreef:Ik vind het iig een verbetering.![]()
Alleen had ik geen MAT zwarte verf meer ,maar dat komt nog wel.
Het geluid bevalt me veeeeel beter,ben benieuwd of ik as. zaterdag wat vergelijkend waren onderzoek kan doen.
Groet
Rob
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Vanavond even een mini filmpje gemaakt en op Youtube gezet.
Zie met SOUND ON http://www.youtube.com/watch?v=Nh72PEms_aM" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat ´m pokke herrie
Lijkt wel alsof die ergens lek is
Zie met SOUND ON http://www.youtube.com/watch?v=Nh72PEms_aM" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat ´m pokke herrie

Lijkt wel alsof die ergens lek is

- Chopperbiker
- Berichten: 427
- Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
- Woonplaats: Schagen, Noord Holland
- Contacteer:
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Jip, aan de achterkantWat ´m pokke herrie
Lijkt wel alsof die ergens lek is


Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Ook ik heb het aangedurfd. Ben van de sound zeer tevreden, klinkt nu echt als een motor
Had vroeger een fzs 1000 fazer met een aftermarket bose demper en vond het geluid wat die presteerde aan de luide kant.
Marc

Had vroeger een fzs 1000 fazer met een aftermarket bose demper en vond het geluid wat die presteerde aan de luide kant.
Marc
- Chopperbiker
- Berichten: 427
- Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
- Woonplaats: Schagen, Noord Holland
- Contacteer:
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Foto's, we willen foto'sOok ik heb het aangedurfd. Ben van de sound zeer tevreden, klinkt nu echt als een motor
Had vroeger een fzs 1000 fazer met een aftermarket bose demper en vond het geluid wat die presteerde aan de luide kant.
Marc

Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Super. Het geluid is echt een stuk lekkerder he?Chopperbiker schreef:Foto's, we willen foto'sOok ik heb het aangedurfd. Ben van de sound zeer tevreden, klinkt nu echt als een motor
Had vroeger een fzs 1000 fazer met een aftermarket bose demper en vond het geluid wat die presteerde aan de luide kant.
Marc
Motormaten die vaker achter me rijden merken ook het verschil en vinden het een stuk lekkerder klinken.
Groet,
Rob
-
- DL650 berijder
- Berichten: 649
- Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
- Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
- Woonplaats: Houthalen
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Vandaag een rit gereden samen met Geiteboer en moet zeggen dat zijn uitlaat een stuk beter klinkt
Voordien hoorde ik hem niet en nu wel maar is zeker niet overdreven en storend
Voordien hoorde ik hem niet en nu wel maar is zeker niet overdreven en storend
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Re: Pak de Dremel en "CUT THE PEA SHOOTER OFF"
Yep....vandaag ook gedaan. En geen spijt!! klusje van niks, nog ff netjes zwart maken en klaar!
Mooie sound, stationair een lekker geplop, gasgeven een roffel.... Nu nog op de weg ff testen, maar zo is het al tof!
Mijn maat met zijn F800GS maakt nu niet als enige een echt motorgeluid....
Mooie sound, stationair een lekker geplop, gasgeven een roffel.... Nu nog op de weg ff testen, maar zo is het al tof!
Mijn maat met zijn F800GS maakt nu niet als enige een echt motorgeluid....
