Belgenritje, zondag 29 april.

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
P2U

Belgenritje, zondag 29 april.

Bericht door P2U »

OK, ik heb dan al geen V-Strom meer, maar beloftes moet je houden. Zo had ik vorig jaar halvelings beloofd om een ritje in het Belgenlandje te organiseren en, samen met Wim, hadden we eigenlijk al een hele hap klaar. Het enige waar we nog moeten uitkomen is een datum.
Misschien is het (al dan niet verlengde) weekend van 1 mei een kans?
Strommax

Bericht door Strommax »

Ik doe mee :lol: 8)
Deres

Bericht door Deres »

rit , in welke omgeving ?
als'k kan wil'k wel mee ...

greetz
Berie

Bericht door Berie »

Deres schreef:rit , in welke omgeving ?
als'k kan wil'k wel mee ...

greetz
idem!
P2U

Bericht door P2U »

met mijlen voorsprong de enige plaats waar iets te beleven valt in België zijn de Ardennen. Dus.... :)
Wim

Bericht door Wim »

waar iets te beleven valt in België zijn de Ardennen
En geen "vogelkaskes" :D
P2U

Bericht door P2U »

Wim schreef:
waar iets te beleven valt in België zijn de Ardennen
En geen "vogelkaskes" :D
dan mogen we niet te lang wachten want ze gaan hun schade inhalen naar 't schijnt :roll:
Wim

Bericht door Wim »

dan mogen we niet te lang wachten want ze gaan hun schade inhalen naar 't schijnt
Ze zullen er wel komen, maar die Walen zullen toch niet zo overdrijven als diene pippo van een Burgemeester als in Leuven, om de 10 meter een kaske. Het is daarom dat er in Leuven s'avonds geen straatverlichting meer is op sommige plaatsen, er is toch genoeg licht met hun kaskes.
Volgens mij zal het nog wel een jaar en een half duren voor alleer ze die plaatsen in de Walen, want die discussiëren daar graag te veel ;-)
Strommax

Bericht door Strommax »

OK, niet laten uitdoven, dus André als plaats van samenkomst en datum bekend is, laat het maar weten :lol: 8)
Roeleke

Bericht door Roeleke »

alst de ardennen worden en de datum (en het weer) zijn gunstig, wil ik ook wel mee!
P2U

Bericht door P2U »

Zondag gaan Wim en ik de rit proefrijden. We houden jullie uiteraard op de hoogte :wink:
Lapkes

Bericht door Lapkes »

oke :wink:
Strommax

Bericht door Strommax »

GREAT 8)
Biker

Bericht door Biker »

P2U schreef:Zondag gaan Wim en ik de rit proefrijden. We houden jullie uiteraard op de hoogte :wink:
En hoe was het??
P2U

Bericht door P2U »

biker schreef:
P2U schreef:Zondag gaan Wim en ik de rit proefrijden. We houden jullie uiteraard op de hoogte :wink:
En hoe was het??
wegens forum niet beschikbaar (bandwith exceeded) nog niet eerder kunnen reageren. Maar nu dus wel: het was SCHITTEREND. Er moet hier en daar nog wat verbeterd worden aan het roadbook, maar dat komt dik in orde.

Wim en ik hadden om 09:00 afgesproken aan het benzinestation langs de snelweg in Heverlee. Ondanks de mooie vooruitzichten die de weermannen ons voorspeld hadden, was het vrij koud met een schrale oostenwind. Handvatverwarming vollen bak dus. Na een koffietje dan maar op pad langs de (vervelende) N91, richting Andenne via Eghezée. Aangezien ik Wim tijdens een eerdere uitstap beloofd had dat hij de Pan mocht proberen, was ik hem nog schatplichtig. Dus....
Toen hij bij aankomst in Andenne z'n helm afdeed, sprak z'n gezicht meer dan boekdelen. :) Maar dit geheel terzijde..... :D
Na een stukje (al even vervelende) N90, gaan we eindelijk van de grote baan af en kan de fun beginnen: een aaneenschakeling van kleinere wegen waar de V-Strom zich perfect in z'n sas voelt.
Aan een redelijk vlot tempo komen we rond 11:45 in Durbuy aan waar we genoeg tijd nemen om niet alleen de uitgestalde motoren te bewonderen (alhoewel...), maar ook om een hapje te eten.
Anderhalf uur later zijn we weer op pad. Weer langs kleine wegen (waarvan er veel zelfs niet op de kaart staan) die een prachtig uitzicht geven op het landschap. In Perwez hebben we nog een uitgebreide koffiepauze gehouden en we zijn in Hoegaarden toegekomen zo rond de klok van 17:30. Na wat napraten op een terrasje zijn we dan huiswaarts gereden.
't Was een bijzonder fijne dag en ik moet Wim zeker bedanken voor het fijne gezelschap: je hebt er eigenlijk geen omkijken naar want je weet instinctief dat hij je volgt als je eigen schaduw.
Ondanks de koude en af en toe wat wolkenvelden, hebben we het perfect droog gehouden 8)

Even praktisch nu: de rit zou gereden worden op zondag 29 april. Zodoende kunnen de hollanders ook mee als ze daar zin in hebben. 's Anderendaags hebben ze namelijk koninginnedag en dan kunnen ze lekker uitslapen na de gedane inspanningen. :wink:
Het vertrek is voorzien rond 10:00 op de parking van grootwarenhuis Match in Andenne. Er is een benzinestation waar je je tank kan vullen en een café waar we koffie kunnen drinken. Daar zullen de roadbooks verdeeld worden. Er wordt aangeraden om met een volle benzinetank aan de rit te beginnen, want benzinestations zijn niet dik gezaaid op de rit. De rit zelf is zo'n 200km lang.
Ook restaurants zijn schaars in de streek. Je kan terecht in Durbuy, maar daar kan je beter op tijd aankomen want als het mooi weer is ben je daar nooit alleen.
De aankomst is op het Gemeenteplein te Hoegaarden in café De Venitiaan. Van daar kan je gemakkelijk terecht op de E40.
Er zal voor iedereen een roadbook beschikbaar zijn zodat je eventueel op je eigen ritme kan rijden. Een GPS-bestand is er niet, wel een Tripy-bestand. Zij die een RoadMaster hebben kunnen het roadbook op simpele aanvraag krijgen. Ter geruststelling: er ligt GEEN off-road op de rit. Al de wegen zijn in goede tot zeer goede staat. Wat niet wil zeggen dat je zomaar kan gaan racen: je zit bijna constant in landbouwgebied en dat impliceert dat er landbouwvoertuigen rondrijden. Alleen op het einde ligt er een strook kassei in, maar dat mag geen enkel probleem zijn.

Verdere details volgen later. Moesten er intussen al vragen zijn, aarzel dan zeker niet om ze te stellen.
Strommax

Bericht door Strommax »

Ik doe mee :P :P 8)
P2U

Bericht door P2U »

OK, tijd voor een lijstje:

1 ) Wim
2 ) Strommax
3 ) André
4 )
5 )
6 )
7 )
8 )
9 )
10)
Roeleke

Bericht door Roeleke »

P2U schreef:OK, tijd voor een lijstje:

1 ) Wim
2 ) Strommax
3 ) André
4 ) Roeleke (alst goe weer is)
5 )
6 )
7 )
8 )
9 )
10)
Deres

Bericht door Deres »

roeleke schreef:

1 ) Wim
2 ) Strommax
3 ) André
5 ) Deres
6 )
7 )
8 )
9 )
10)

Count me in

Strommax , misschien handig om met 2 naar het vetrekpunt te snorren...
Lier, Duffel ...
Strommax

Bericht door Strommax »

Deres schreef:
roeleke schreef:

1 ) Wim
2 ) Strommax
3 ) André
5 ) Deres
6 )
7 )
8 )
9 )
10)

Count me in

Strommax , misschien handig om met 2 naar het vetrekpunt te snorren...
Lier, Duffel ...
Of course 8)
Stroompje
EX- V-Strom berijder

Bericht door Stroompje »

Oef.........volgens een routeplanner:
Time and distance
Time: 02h46 including 01h56 on motorways
Distance: 262km including 212km on motorways

Dat is een beetje veel heen en terug en dan nog 200 km in die mooie Ardennen..... :roll:
Veel plezier met deze Belgische/V-strom/forum/meeting/route :!:
Wel foto's maken :!: :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way ... :D
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Stroompje schreef:Oef.........volgens een routeplanner:
Time and distance
Time: 02h46 including 01h56 on motorways

Dat is een beetje veel heen en terug en dan nog 200 km in die mooie Ardennen..... :roll:
Veel plezier met deze Belgische/V-strom/forum/meeting/route :!:
Wel foto's maken :!: :!:
Tsss... wat ben jij een watje Heleen :wink: . Waar heb je anders zo'n grote toermotor voor gekocht als zelfs de Ardennen te ver zijn? Volgens mij routeplanner is het vanaf Lunteren overigens maar 2 1/2 uur, ongeveer een half uurtje langer dan Maastricht.

Je kan ook gewoon op zaterdagmiddag/avond dat stukje richting Maastricht rijden en bijvoorbeeld naar het motorpension La Chaussee bij Sibbe gaan, maar 31 Limburgse euros incl ontbijt. Dag daarna lekker relaxed dat laatste kleine stukje en genieten maar 8) .

Helaas moet ik die dag vliegen... anders had ik graag meegereden (had langs Lunteren gekomen).
Laatst gewijzigd door E-Strom op di 27-03-2007, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Stroompje
EX- V-Strom berijder

Bericht door Stroompje »

:mrgreen: Nou op die dag wel.....tja dan maar een watje...... :lol:

Emile...... :arrow: Nog maar eens je werkrooster checken.....als jij de dag na vrijdag moet vliegen ben je toch zondags al lang weer thuis..... :idea:
Kan je als nog naar de Ardennen :!: :!:
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Stroompje schreef: Emile...... :arrow: Nog maar eens je werkrooster checken.....als jij de dag na vrijdag moet vliegen ben je toch zondags al lang weer thuis..... :idea:
Kan je als nog naar de Ardennen :!: :!:
Nah, die conclusie is te voorbarig. Ik sta vrijdag reserve, zaterdag vliegen naar Brussel en Düsseldorf, slapen in Düsseldorf, en zondag naar Köln, dan daar slapen... geen idee wat er op maandag en dinsdag nog volgt (rooster gaat altijd maar 5 weken vooruit), maar zou heel goed een 4 daagse kunnen zijn. Wellicht dat ik woensdag tijd heb om naar de Ardennen te gaan.... De week daarvoor ben ik 5 dagen achter elkaar van huis, gisteren teruggekomen van een 4 daagse weg... Tsja, het leven van een piloot gaat niet over rozen :( ... meer over uitstapjes in mooie steden, lekkere restaurantjes, terrasjes, vrouwen, bier, mooie motoren, bier, vliegen, stessen, bier, allimentatie, snelle auto's, skiën, bier, duiken, vliegen... dat soort dingen 8)
Stroompje
EX- V-Strom berijder

Bericht door Stroompje »

tja duidelijk..... :roll: :roll:
:arrow: maar nu weer ontopic :!:
Wie van de NL-ers gaat wel mee?
RvGS
EX- V-Strom berijder
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW

Bericht door RvGS »

Tsja, wat zal ik zeggen ... wij hebben wel een lang weekend aangezien het Maandag queensday is :lol: dus ....
Ik weet het (nog) niet.
Groet, Robert |
Strommer

Bericht door Strommer »

Mannekes, is natuurlijk net tijdens een verlengd weekend dus ga ik de kurves in de vogezen (nog) maar eens glad strijken.

Misschien in mei een dagje luxemburgse bochtjes pikken ? Of zelfs een weekendje (met kamperen), zijn er nog die dat zien zitten. Laat maar iets weten. Steek dan wel iets in elkaar.
P2U

Bericht door P2U »

strommer schreef:Mannekes, is natuurlijk net tijdens een verlengd weekend dus ga ik de kurves in de vogezen (nog) maar eens glad strijken.

Misschien in mei een dagje luxemburgse bochtjes pikken ? Of zelfs een weekendje (met kamperen), zijn er nog die dat zien zitten. Laat maar iets weten. Steek dan wel iets in elkaar.
Strommer,
ik zit dit jaar op z'n minst 3 keer in de Vogezen. Een wegenkaart heb ik daar sinds lang niet meer nodig. :)
Waar ga je naartoe?
Strommer

Bericht door Strommer »

moet nog plannen, zie dat meestal op de moment zelf, leve de michelinkaart
Lapkes

Bericht door Lapkes »

OK, tijd voor een lijstje:

1 ) Wim
2 ) Strommax
3 ) André
5 ) Deres
6 ) Lapkes
7 )
8 )
9 )
10)
YellowStrom

Bericht door YellowStrom »

Klinkt goed, dat ritje in de Ardennen! Als het weer een beetje redelijk is, dan ga ik ook mee, gezellig met mijn gps op de duozit.
Goed dat je toch je belofte nakomt P2U!
Ben benieuwd hoeveel Nederlanders meegaan; tenslotte liggen Veldhoven, Eindhoven en Hellimund niet zo ver van de grens.
P2U

Bericht door P2U »

Ziezo, vandaag nog wat puntjes op de I gezet: het roadbook heeft z'n definitieve vorm :) . Bovendien was het schitterend weer. Veel wind, maar toch schitterend. Wat moet een mens meer hebben om kontent te zijn :D :D :D

Zijn er mensen die een Tripy-bestand willen?
Strommax

Bericht door Strommax »

Nee, maar hebt ge geen Garmin bestand :roll: :?:
P2U

Bericht door P2U »

Strommax schreef:Nee, maar hebt ge geen Garmin bestand :roll: :?:
nope :cry:

Echter: als mijn Tripy bestanden van Garmin kan lezen, dan moet dat omgekeerd toch ook kunnen, nee?
Stoffeltje

vertrek omgeving lier ?

Bericht door Stoffeltje »

ela,

had zo precies iets gelezen van enkelen uit de omgeving van lier die meedoen ?

Ik ben namelijk van borsbeek :D

ciao
Deres

Bericht door Deres »

misschien voor diegene die uit de omgeving van lier , rumst , duffel ; borsbeek komen een gezamelijk vertrekpunt afspreken ??

heeft er iemand voorstellen ?
P2U

Re: vertrek omgeving lier ?

Bericht door P2U »

Stoffeltje schreef:ela,

had zo precies iets gelezen van enkelen uit de omgeving van lier die meedoen ?

Ik ben namelijk van borsbeek :D

ciao
wel? Waar wacht je dan op om je op de lijst te zetten? :wink: :D
P2U

Bericht door P2U »

Roadbook is af.
Voor het geval er in groep zou gereden worden: er is een plaats gevonden om te eten: een rustige zaak buiten het toeristische geweld van Durbuy (http://www.lenidhirondelle.be" onclick="window.open(this.href);return false;).
In het geval er individueel gereden wordt kan je uiteraard zelf kiezen waar je uit eten gaat :wink:
Strommax

Bericht door Strommax »

We rijden samen , dus we eten samen :P Voor diegenen van omgeving Lier, Borsbeek, Rumst, etc, best dat we afspreken aan oprit richting Brx.

@André, kunt gij mij dat Tripy roadboekske ne keer per meel doorsturen, dan kan ik eens zien of ik dat in de Garmin krijg :wink:

Lijstje tot hiertoe:

1 ) Wim
2 ) Strommax
3 ) André
5 ) Deres
6 ) Lapkes
7 ) Stoffeltje
8 )
9 )
10)
Stoffeltje

Strommax schreef:We rijden samen , dus we eten samen :P Voor diegenen van omgeving Lier, Borsbeek, Rumst, etc, best dat we afspreken aan oprit richting Brx.

@André, kunt gij mij dat Tripy roadboekske ne keer per meel doorsturen, dan kan ik eens zien of ik dat in de Garmin krijg :wink:

Lijstje tot hiertoe:

1 ) Wim
2 ) Strommax
3 ) André
5 ) Deres
6 ) Lapkes
7 ) Stoffeltje,
8 )
9 )
10)

Allee tis goed, sta bij opt lijstje...
ben ook aant afspreken met strommax om vanuit lier te vertrekken, en kunnen dan deres oppikken in duffel...
Frans

Bericht door Frans »

Hoop ook op de afspraak te zijn (verjaardag van mijn madam) k zet mij alvast in de lijst en ik probeer nog een paar strommers mee te krijgen, aan welke oprit dachten jullie samen te komen deze van rumst ? en als iemand een bestandje heeft voor de garmin mag je dat altijd doormailen.

1 ) Wim
2 ) Strommax
3 ) André
5 ) Deres
6 ) Lapkes
7 ) Stoffeltje
8 ) Frans
9 )
10)
Strommax

Bericht door Strommax »

Die van Rumst lijkt me OK 8) Ik wacht eigenlijk ook op het tripy bestandje van André, om dit trachten in te laden in de Zumo :)
P2U

Bericht door P2U »

Strommax schreef:Die van Rumst lijkt me OK 8) Ik wacht eigenlijk ook op het tripy bestandje van André, om dit trachten in te laden in de Zumo :)
Ik heb het bestand eergisteren al doorgestuurd. Normaal gezien zou je dat dus moeten gehad hebben.
Voor alle zekerheid stur ik het je nogmaals door.
Hopelijk heb je er iets aan :wink:
Strommax

Bericht door Strommax »

Merci André, we zullen eens checken :lol:
Deres

Bericht door Deres »

K'heb eens even nagekeken
1:30h met gemiddelde snelheid van 100km of 1:13 met een snelheid van 120km vetrekkende van de oprit rumst tot aan de match van andenne is net iets meer als 100km (103)
Als de trip daar vetrekt om 10:00 op de parking van de match dan moet er in rumst ten laatste vertrokken om 8:30 ,diegene die later willen vertrekken zullen moeten opletten voor mogelijke fotograafjes.
Strommax

Bericht door Strommax »

Sorry Deres, mijn gemiddelde snelheid ligt rond de 140 :lol: Hoe lang doen we er dan over :P :wink:
P2U

Bericht door P2U »

indien nodig kunnen we ook afspreken op de parking in Bierges. Dat is op de E411, net voor Wavre. Dan wordt er langs de (saaie) E411 verder gereden waarna we de afslag Liège-Mons nemen.

Een alternatief is de parking in Heverlee (E40). Dan rijden we langs de (al even saaie) N91 naar Eghezée en van daaruit naar Andenne.

Jullie zeggen het maar
Deres

Bericht door Deres »

Opgelet op de N91 hebben ze 2 vogelkastjes gezet (heb ze dit weekend nog tegengekomen , laten we hopen dat er geen camera inzat :roll: )... ze staan aan de linkerkant van de baan dus ze vallen echt niet op.
Stoffeltje

doe dan maar de E411 richting andenne via namen, zijn we er sneller en minder risico geflashed te worden, de leut begint toch pas in andenne

grtz
Kristof
Deres

Bericht door Deres »

Strommax schreef:Sorry Deres, mijn gemiddelde snelheid ligt rond de 140 :lol: Hoe lang doen we er dan over :P :wink:
1:08 min .....
Plaats reactie