Belgenritje, zondag 29 april.
Forumregels
- Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
- Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
- De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
- Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
- Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
- Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
- Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
- Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
- Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
- Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
- Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
- Jouw voorligger let ook zo op jou.
- Stunten doe je maar in je eigen tijd.
- Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
- Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
- Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
- Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Belgenritje, zondag 29 april.
OK, ik heb dan al geen V-Strom meer, maar beloftes moet je houden. Zo had ik vorig jaar halvelings beloofd om een ritje in het Belgenlandje te organiseren en, samen met Wim, hadden we eigenlijk al een hele hap klaar. Het enige waar we nog moeten uitkomen is een datum.
Misschien is het (al dan niet verlengde) weekend van 1 mei een kans?
Misschien is het (al dan niet verlengde) weekend van 1 mei een kans?
Ze zullen er wel komen, maar die Walen zullen toch niet zo overdrijven als diene pippo van een Burgemeester als in Leuven, om de 10 meter een kaske. Het is daarom dat er in Leuven s'avonds geen straatverlichting meer is op sommige plaatsen, er is toch genoeg licht met hun kaskes.dan mogen we niet te lang wachten want ze gaan hun schade inhalen naar 't schijnt
Volgens mij zal het nog wel een jaar en een half duren voor alleer ze die plaatsen in de Walen, want die discussiëren daar graag te veel

wegens forum niet beschikbaar (bandwith exceeded) nog niet eerder kunnen reageren. Maar nu dus wel: het was SCHITTEREND. Er moet hier en daar nog wat verbeterd worden aan het roadbook, maar dat komt dik in orde.biker schreef:En hoe was het??P2U schreef:Zondag gaan Wim en ik de rit proefrijden. We houden jullie uiteraard op de hoogte
Wim en ik hadden om 09:00 afgesproken aan het benzinestation langs de snelweg in Heverlee. Ondanks de mooie vooruitzichten die de weermannen ons voorspeld hadden, was het vrij koud met een schrale oostenwind. Handvatverwarming vollen bak dus. Na een koffietje dan maar op pad langs de (vervelende) N91, richting Andenne via Eghezée. Aangezien ik Wim tijdens een eerdere uitstap beloofd had dat hij de Pan mocht proberen, was ik hem nog schatplichtig. Dus....
Toen hij bij aankomst in Andenne z'n helm afdeed, sprak z'n gezicht meer dan boekdelen.

Na een stukje (al even vervelende) N90, gaan we eindelijk van de grote baan af en kan de fun beginnen: een aaneenschakeling van kleinere wegen waar de V-Strom zich perfect in z'n sas voelt.
Aan een redelijk vlot tempo komen we rond 11:45 in Durbuy aan waar we genoeg tijd nemen om niet alleen de uitgestalde motoren te bewonderen (alhoewel...), maar ook om een hapje te eten.
Anderhalf uur later zijn we weer op pad. Weer langs kleine wegen (waarvan er veel zelfs niet op de kaart staan) die een prachtig uitzicht geven op het landschap. In Perwez hebben we nog een uitgebreide koffiepauze gehouden en we zijn in Hoegaarden toegekomen zo rond de klok van 17:30. Na wat napraten op een terrasje zijn we dan huiswaarts gereden.
't Was een bijzonder fijne dag en ik moet Wim zeker bedanken voor het fijne gezelschap: je hebt er eigenlijk geen omkijken naar want je weet instinctief dat hij je volgt als je eigen schaduw.
Ondanks de koude en af en toe wat wolkenvelden, hebben we het perfect droog gehouden

Even praktisch nu: de rit zou gereden worden op zondag 29 april. Zodoende kunnen de hollanders ook mee als ze daar zin in hebben. 's Anderendaags hebben ze namelijk koninginnedag en dan kunnen ze lekker uitslapen na de gedane inspanningen.

Het vertrek is voorzien rond 10:00 op de parking van grootwarenhuis Match in Andenne. Er is een benzinestation waar je je tank kan vullen en een café waar we koffie kunnen drinken. Daar zullen de roadbooks verdeeld worden. Er wordt aangeraden om met een volle benzinetank aan de rit te beginnen, want benzinestations zijn niet dik gezaaid op de rit. De rit zelf is zo'n 200km lang.
Ook restaurants zijn schaars in de streek. Je kan terecht in Durbuy, maar daar kan je beter op tijd aankomen want als het mooi weer is ben je daar nooit alleen.
De aankomst is op het Gemeenteplein te Hoegaarden in café De Venitiaan. Van daar kan je gemakkelijk terecht op de E40.
Er zal voor iedereen een roadbook beschikbaar zijn zodat je eventueel op je eigen ritme kan rijden. Een GPS-bestand is er niet, wel een Tripy-bestand. Zij die een RoadMaster hebben kunnen het roadbook op simpele aanvraag krijgen. Ter geruststelling: er ligt GEEN off-road op de rit. Al de wegen zijn in goede tot zeer goede staat. Wat niet wil zeggen dat je zomaar kan gaan racen: je zit bijna constant in landbouwgebied en dat impliceert dat er landbouwvoertuigen rondrijden. Alleen op het einde ligt er een strook kassei in, maar dat mag geen enkel probleem zijn.
Verdere details volgen later. Moesten er intussen al vragen zijn, aarzel dan zeker niet om ze te stellen.
- Stroompje
- EX- V-Strom berijder
Oef.........volgens een routeplanner:
Time and distance
Time: 02h46 including 01h56 on motorways
Distance: 262km including 212km on motorways
Dat is een beetje veel heen en terug en dan nog 200 km in die mooie Ardennen.....
Veel plezier met deze Belgische/V-strom/forum/meeting/route
Wel foto's maken
Time and distance
Distance: 262km including 212km on motorways
Dat is een beetje veel heen en terug en dan nog 200 km in die mooie Ardennen.....

Veel plezier met deze Belgische/V-strom/forum/meeting/route

Wel foto's maken

Greetings, Heleen.
Smiling all the way ...

Tsss... wat ben jij een watje HeleenStroompje schreef:Oef.........volgens een routeplanner:
Time and distance
Dat is een beetje veel heen en terug en dan nog 200 km in die mooie Ardennen.....![]()
Veel plezier met deze Belgische/V-strom/forum/meeting/route![]()
Wel foto's maken![]()
![]()

Je kan ook gewoon op zaterdagmiddag/avond dat stukje richting Maastricht rijden en bijvoorbeeld naar het motorpension La Chaussee bij Sibbe gaan, maar 31 Limburgse euros incl ontbijt. Dag daarna lekker relaxed dat laatste kleine stukje en genieten maar

Helaas moet ik die dag vliegen... anders had ik graag meegereden (had langs Lunteren gekomen).
Laatst gewijzigd door E-Strom op di 27-03-2007, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Nah, die conclusie is te voorbarig. Ik sta vrijdag reserve, zaterdag vliegen naar Brussel en Düsseldorf, slapen in Düsseldorf, en zondag naar Köln, dan daar slapen... geen idee wat er op maandag en dinsdag nog volgt (rooster gaat altijd maar 5 weken vooruit), maar zou heel goed een 4 daagse kunnen zijn. Wellicht dat ik woensdag tijd heb om naar de Ardennen te gaan.... De week daarvoor ben ik 5 dagen achter elkaar van huis, gisteren teruggekomen van een 4 daagse weg... Tsja, het leven van een piloot gaat niet over rozenStroompje schreef: Emile......Nog maar eens je werkrooster checken.....als jij de dag na vrijdag moet vliegen ben je toch zondags al lang weer thuis.....
![]()
Kan je als nog naar de Ardennen![]()

- RvGS
- EX- V-Strom berijder
- Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Tsja, wat zal ik zeggen ... wij hebben wel een lang weekend aangezien het Maandag queensday is
dus ....
Ik weet het (nog) niet.

Ik weet het (nog) niet.
Groet, Robert |
Mannekes, is natuurlijk net tijdens een verlengd weekend dus ga ik de kurves in de vogezen (nog) maar eens glad strijken.
Misschien in mei een dagje luxemburgse bochtjes pikken ? Of zelfs een weekendje (met kamperen), zijn er nog die dat zien zitten. Laat maar iets weten. Steek dan wel iets in elkaar.
Misschien in mei een dagje luxemburgse bochtjes pikken ? Of zelfs een weekendje (met kamperen), zijn er nog die dat zien zitten. Laat maar iets weten. Steek dan wel iets in elkaar.
Strommer,strommer schreef:Mannekes, is natuurlijk net tijdens een verlengd weekend dus ga ik de kurves in de vogezen (nog) maar eens glad strijken.
ik zit dit jaar op z'n minst 3 keer in de Vogezen. Een wegenkaart heb ik daar sinds lang niet meer nodig.

Waar ga je naartoe?
vertrek omgeving lier ?
ela,
had zo precies iets gelezen van enkelen uit de omgeving van lier die meedoen ?
Ik ben namelijk van borsbeek
ciao
Ik ben namelijk van borsbeek

ciao
Re: vertrek omgeving lier ?
wel? Waar wacht je dan op om je op de lijst te zetten?Stoffeltje schreef:ela,
Ik ben namelijk van borsbeek![]()
ciao

Roadbook is af.
Voor het geval er in groep zou gereden worden: er is een plaats gevonden om te eten: een rustige zaak buiten het toeristische geweld van Durbuy (http://www.lenidhirondelle.be" onclick="window.open(this.href);return false;).
In het geval er individueel gereden wordt kan je uiteraard zelf kiezen waar je uit eten gaat
Voor het geval er in groep zou gereden worden: er is een plaats gevonden om te eten: een rustige zaak buiten het toeristische geweld van Durbuy (http://www.lenidhirondelle.be" onclick="window.open(this.href);return false;).
In het geval er individueel gereden wordt kan je uiteraard zelf kiezen waar je uit eten gaat

We rijden samen , dus we eten samen
Voor diegenen van omgeving Lier, Borsbeek, Rumst, etc, best dat we afspreken aan oprit richting Brx.
@André, kunt gij mij dat Tripy roadboekske ne keer per meel doorsturen, dan kan ik eens zien of ik dat in de Garmin krijg
Lijstje tot hiertoe:
1 ) Wim
2 ) Strommax
3 ) André
4 ) Roeleke (alst goe weer is)
5 ) Deres
6 ) Lapkes
7 ) Stoffeltje
8 )
9 )
10)

@André, kunt gij mij dat Tripy roadboekske ne keer per meel doorsturen, dan kan ik eens zien of ik dat in de Garmin krijg

Lijstje tot hiertoe:
1 ) Wim
2 ) Strommax
3 ) André
5 ) Deres
6 ) Lapkes
7 ) Stoffeltje
8 )
9 )
10)
Strommax schreef:We rijden samen , dus we eten samenVoor diegenen van omgeving Lier, Borsbeek, Rumst, etc, best dat we afspreken aan oprit richting Brx.
@André, kunt gij mij dat Tripy roadboekske ne keer per meel doorsturen, dan kan ik eens zien of ik dat in de Garmin krijg![]()
Lijstje tot hiertoe:
1 ) Wim
2 ) Strommax
3 ) André
5 ) Deres
6 ) Lapkes
7 ) Stoffeltje,
8 )
9 )
10)
Allee tis goed, sta bij opt lijstje...
ben ook aant afspreken met strommax om vanuit lier te vertrekken, en kunnen dan deres oppikken in duffel...
Hoop ook op de afspraak te zijn (verjaardag van mijn madam) k zet mij alvast in de lijst en ik probeer nog een paar strommers mee te krijgen, aan welke oprit dachten jullie samen te komen deze van rumst ? en als iemand een bestandje heeft voor de garmin mag je dat altijd doormailen.
1 ) Wim
2 ) Strommax
3 ) André
5 ) Deres
6 ) Lapkes
7 ) Stoffeltje
8 ) Frans
9 )
10)
1 ) Wim
2 ) Strommax
3 ) André
5 ) Deres
6 ) Lapkes
7 ) Stoffeltje
8 ) Frans
9 )
10)
Ik heb het bestand eergisteren al doorgestuurd. Normaal gezien zou je dat dus moeten gehad hebben.Strommax schreef:Die van Rumst lijkt me OKIk wacht eigenlijk ook op het tripy bestandje van André, om dit trachten in te laden in de Zumo
Voor alle zekerheid stur ik het je nogmaals door.
Hopelijk heb je er iets aan

K'heb eens even nagekeken
1:30h met gemiddelde snelheid van 100km of 1:13 met een snelheid van 120km vetrekkende van de oprit rumst tot aan de match van andenne is net iets meer als 100km (103)
Als de trip daar vetrekt om 10:00 op de parking van de match dan moet er in rumst ten laatste vertrokken om 8:30 ,diegene die later willen vertrekken zullen moeten opletten voor mogelijke fotograafjes.
1:30h met gemiddelde snelheid van 100km of 1:13 met een snelheid van 120km vetrekkende van de oprit rumst tot aan de match van andenne is net iets meer als 100km (103)
Als de trip daar vetrekt om 10:00 op de parking van de match dan moet er in rumst ten laatste vertrokken om 8:30 ,diegene die later willen vertrekken zullen moeten opletten voor mogelijke fotograafjes.
indien nodig kunnen we ook afspreken op de parking in Bierges. Dat is op de E411, net voor Wavre. Dan wordt er langs de (saaie) E411 verder gereden waarna we de afslag Liège-Mons nemen.
Een alternatief is de parking in Heverlee (E40). Dan rijden we langs de (al even saaie) N91 naar Eghezée en van daaruit naar Andenne.
Jullie zeggen het maar
Een alternatief is de parking in Heverlee (E40). Dan rijden we langs de (al even saaie) N91 naar Eghezée en van daaruit naar Andenne.
Jullie zeggen het maar