Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
Jouw voorligger let ook zo op jou.
Stunten doe je maar in je eigen tijd.
Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
Gister druk gehad eerst controle ziekenhuis. Gaat de goede kant op. Advies "luister naar je schouder" maar dat doe je automatisch Genezen door rust is de aanbeveling bij mijn type breuk.
Ziekenhuis ging vlot, dus toen even naar Andre in Ermelo. De motor bekijken. Andre heeft interesse en geeft een heel prettig bedrag. Als de verzekering rond is en de schade expert volgt, zit ik even zonder motor, om in maart een nieuwe op te halen. De oude moest ook een grote beurt en een nieuwe achterband. Bij elkaar zou dit rond de 750 uitkomen. Al met al een leuke wending. Maar voorlopig is rust het devies. Kijk ondertussen uit naar november als de nieuwe Adventure getoond wordt. Op de foto vind ik het uiterlijk niet echt van mjammie, maar wie weet
@Paul, wooooow wat lees ik nu, konden de DL-len je KTM niet velen of andersom........
Nee alle gekheid op een stokje, ik hoop dat je schouder weer snel geneest!
In mijn vakantie aan jullie gedacht......en aan mijn Strom die niet mee was
Fijn dat het zo'n geslaagde rit is geweest !!
Komende dagen de filmpjes en foto's eens bekijken.
ik loop wat achter met de forumberichten, vandaar nu pas een reactie.
Het eerste wat ik dacht is: zou het met z'n Strom ook zijn gebeurd?
Sterkte......
Ik beloof dat ik niet bij je langs zal rijden.......
Tjonge, wordt je aangekondigd als de big "mystery guest" en dan kom je met je stoere KTM 990 en dan ga je op je plaat... da's lullig.. sterkte met het herstel, Paul!
Dat kan ik ontkennen. Ik had liever gehad dat het hier alleen over de rit zou gaan. Zoiets wens je geen enkele motorrijder, van wat voor merk dan ook, toe.
Dat lange wachten op die lunchplek, dat was opzet. Belgje pesten
Eerst rijden, dan oordelen. DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024), DL650 2011 (2023-...)