na hem een keer uit en weer aangezet te hebben was de melding weer verdwenen...

Ik zou voorlopig nog maar ff niets doen!mave schreef:Hallo,
Ik heb vanmorgen mijn motor gewassen.
Na dat ik mijn motor op contact had gezet blijft er een onderdeel een pompend geluid maken.
Na starten en rijden krijg ik het F1 sinaal en het rode lampje gaat branden, als ik stop en de motor uit zet daarna weer start dan is het rode lamje uit en wordt F1 niet meer weer gegeven.
Na een tijdje ( 1/2 uur) rijden gaat weer het rade lampje branden en ik krijg F1 in het display.
Ik ben naar een motor dealer gereden, die hebben zaken doorgemeten en komen tot de conclusie dat de gasklepregelaar kapot is, kosten 1100 euro voor de regelaar.
Ik merk tijdens het rijden geen verschil, of F1 brandt of niet.
Kortom de motor rijdt normaal.
Men heeft mij geadviseerd om voor een tweedehands gasklepregelaar te kjken, kosten circa 400 euro.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
gr
mave
Oei, vanochtend weer F1. Jaren niet meer gezien. Weer tijdens woon-werk heenreis na 14km. Contact uit en weer doorrijden.Pink schreef:Ik heb mijn strom nu bijna 7 jaar en ik heb dit vrij vaak meegemaakt. Ik denk 2 of 3 keer per jaar. Mijn dealer heeft nooit iets kunnen vinden. Probleem is dat als je je contact uit zet dat dan de storing niet meer is opgeslagen. Het zou betekenen dat je met storing en al direct door moet rijden naar je dealer. Wat ik wel vreemd vind is dat het altijd 's morgens was op 10 a 15 km rijden. Vooral bij koud weer. Ik dacht eerst dat het zelfs aan de locatie lag. Heel vaak was het op vrijwel hetzelfde punt van mijn woon-werk rit. Maar op de terugweg nooit gehad. Bizar.
2 jaar geleden heeft mijn dealer een sensor vervangen. Op de bon noemt hij dat een Sensor, Throttle. Die was tijdens een onderhoudsbeurt kapot gegaan. Dat is 2 jaar geleden. Daarna nog maar 1 keer de F1 storing gezien. Aan de motor merk je op zo'n moment niks. Dus als het optreedt: of doorrijden naar je dealer of contact even uitzetten, je schouders ophalen en weer verder tuffen.
euh ... hoort die niet met een veiligheidsspeld vastgemaakt in de napoleonzak van je motorjas?Pink schreef:.... Eehh, reservesleutel meenemen?
Niet als je de dagelijkse sleutel ook in je jas gestoken hebt en je je jas kwijtraakt!Wullebolle schreef:euh ... hoort die niet met een veiligheidsspeld vastgemaakt in de napoleonzak van je motorjas?Pink schreef:.... Eehh, reservesleutel meenemen?
is nog zo handig moest je in het hol van pluto je dagelijkse motorsleutel kwijtraken.
Na laten kijken kan geen kwaad, maar het lijkt zinloos. Zodra je je contact uit zet is de storing weg. Dan kan een dealer ook niets meer.IrisdeBruijn123 schreef:Ik krijg het nu voor de 2e keer weer op de snelweg... Na laten kijken of kan het geen kwaad?
Heb het nu 2x gehad op de snelweg nooit in de binnenstad of als ik gewoon aan t rijden ben...
Correctie:Dyrck schreef:De eerste keer kreeg ik die melding midden in de Gothardtunnel.
In eerste instantie brak het angstzweet me uit en het was al erg warm en vochtig (enorme regenbui gehad, vandaar tunnel) in die tunnel, maar toen herinnerde ik me de postings op dit forum hierover.
Motor bleef rustig door rijden, maar toch op een parkeerplaats de motor maar ff gereset.
Daarna nog een keer in een andere tunnel de melding gezien en verder nooit meer (tot nu toe).