Met 35 man naar Luxemburg.
Ik kon 27 mei heenreis niet meemaken, van Stein (Limburg) naar Luxemburg, vanwege werk.
Ik ben 's middag via Duitsland met niet alleen autobaan, maar ook een stuk Eifel , naar Luxemburg gereden.
Zaterdag onderstaande rit gemaakt.

En zondag met een hele mooie route naar Arcen terug. De rode lijn. In Arcen is iedereen huiswaarts gegaan.
Maar wat is dat mooi zeg! We hadden perfect weer.
Er waren 5 groepen. In gedeeld na ervaring/snelheid/gewenste manier van rijden.
Een Norton, 2x 1200GS (geweldig ding is dat zeg!), een paar oudere mannen op Harleys, Triumph, 30 jaar oude Kawa900, Z750, MT03, 1150R, TDM850, Ducati's, VFR's, etc, etc. Eens wat anders dan al alleen maar V-Strom's.
De Harley groep was echt een tourgroepje. Dan was er een groep met 5 mensen van 1 bedrijf (incl. DL650: gaat lid worden hier) en dan een wat minder snelle groep, een snelle groep, en de ervaren rotten, de snelste groep. In d esnellere groep zaten mannen en vrouwen die de snelste groep net te snel vonden.
Ik begon in de minder snelle. Maar al gauw merkte ik dat snelheid op de teller belangrijker was dan kansen grijpen. Dan bedoel ik 4-5 mooie bochten achter elkaar waar je lekker vol gas kunt en dan toch 80 blijven rijden.
Bij een tankstop kwam de snelste groep langs. 2x 1200GS, Kawa900, Kawa Z750 ('ik rij wel 's op het circuit'), Street Triple.
Ik mee. Tot aan de lunch. Deed me denken aan de Monsterrit 2010 met Paul voorop.
Ik moest wel als 2-de gaan rijden. Dan kom je er (weer) achter dat de 650 een geweldige machientje is, maar vermogen te kort komt en betere remmen verdiend.
Wat ging dat hard. Berg op, berg af. Dat had ik nog nooit gedaan in mijn nog geen jaar carriere.
Weinig van de omgeving gezien, 1-2 keer bijna de bocht gemist, maar het ging goed. KICKEN!
En wat rijden die mannen hard en soepel. Weinig remmen. Zeker zo'n GS. Die kan enorm op de motor afremmen.
Ondanks de complimenten tijdens de rust, besloot ik om ze niet meer op te houden en met de snellere groep verder te gaan.
Is wat minder dynamisch, maar ik had niet meer het idee boven mijn kunnen te rijden. En nog uitdagend genoeg.
Heb je iets meer tijd om op je techniek te letten, zeker berg af (dat is wel even wennen). Ik reed als 1-na-laatste.
Dan kan zo'n DL650 heel goed meekomen. En oogst hij terecht bewondering. Vermogen bocht uit is niet top, maar handling en bochtsnelheid; top!
Leuk zijn de reactie op de motor, maar ook dat zulke ervaren rijders staan te kijken als jezelf nog geen jaar rijdt. Schouderklopje voor mezelf.
Leerzaam om tips te krijgen, en te horen hoe verschillend motoren toch zijn.
Stukje slecht wegdek en gravel op de route worden als irritant ervaren door meniggeen. Daar denkt menig V-Strom bezitter toch anders over

Zondag terug gereden. Aangezien ik 2 dagen slecht geslapen had geen groep uitgezocht, maar een beetje rustig er tussendoor gereden.
Maar als je dan weer op die V-strom zit, begin je wel rustig, en blijf je bij de langzame groepen, maar gaat het toch steeds een beetje sneller.
Schitterend gebied, met schitterende wegen. Zo mooi, dat je aan verhuizen begint te denken.
Uiteindelijk liep ik in op de snellere groep. Toch makkelijker als je alleen rijdt.
Toen werd ik ingehaald door de snelste groep, die ik in Mechelen weer terugvond vanwege wat verkeer waar ze last van hadden. Toen ben ik maar gebleven.
Bij Vaals kwam er een 1200RT achterop , met passagier. Afdaling, ik zag de haarspeld bochten op de gps.
Hij haalde in en ging die bochten in met een snelheid, niet normaal. Nauwelijks remmen.
Beneden stond hij op iemand te wachten en heb ik maar eens gevraagd waar hij dat geleerd had. Gewoon doen, en vooral de bochten doorkijken.
Klinkt heel makkelijk. Een groot hart is ook niet verkeerd denk ik. Respect!
Ik ga in ieder geval VRO1 en 2 doen. Circuittraing is me ook aangeraden. Hoef me voorlopig niet te vervelen.
Over 2 jaar is deze rit weer, en dan wil ik in de snelste groep mee.

Al met al: WAT EEN PRET

En respect voor al diegenen onder ons voor wie dit al een gepasseerd station is.

ps: Ik blijf nog wel een jaartje DL650 rijden (nog genoeg te leren), maar als Suzuki dan geen opvolger heeft ...
Klein stukje GS gedaan. Niet zo'n 800-tje, maar een 1200. En dat is toch wel super hoor.
Voor mij nu nog even niet, maar voor later als ik groot ben.

En aan de organisatie: GEWELDIG!!!