Hoi, Redstrom.
Een duidelijke vraag die mij wel aanspreekt.
Allemaal dezelfde instellingen gebruiken als je samen wil rijden is gewoon veel makkelijker/prettiger.
1 Juni gaat de Motorclub weer voor 5 dagen (2600Km) de zgn "Superkraats" rijden, via het Centraal Massief, dag 1 585Km, dag 2 482Km, (3e dag 463Km, van Clermont - Ferrand, via Valence naar Grenoble) met veel GPS en een papieren gecontroleerde route. dag 4 500Km, dag 5 618Km
Er gaan 38 rijders mee. Er wordt gereden in kleine groepjes, tot maximaal 5 motoren. Dus je ziet onderweg bij div. terrasjes steeds bekenden
Afspraak is dat diegene die voorop rijdt gelijk heeft wat betreft de route. Tot het moment dat er blijkbaar iets fout gaat
Waarom die afspraak er is ? Papieren routes en GPS willen wel eens iets afwijken, trouwens GPSsen onderling ook wel, zelfs bij bijv. 2 xZumo.
Bij Motorclub" de Kraats" in Ede gebruiken we bij voorkeur :
Snelle tijd. (korte afstand wil graag overal in dorpjes etc iets afsnijden wat geen zin/nut of irritant kan zijn.)
Vermijden Tol - onverhard - carpoolstroken. Zowel in Mapsource als in de ZUMO
Vanavond is er de voorgaande bespreking in de club en zal ik eens informeren hoe de stand van de wegselectie in de Mapsource staat
Wegselectie Staat bij mij ook op de 1e streep
Rijsnelheden bij mij. 100 / 120 / 80 / 60 / 40
Dit resulteert bij het route rijden tot een gemiddelde van 55KM/uur op. Over een hele dag gerekend kun je dan zelfs koffie drinken en een snelle hap.

Dus dag 1 ongeveer 10,5 uur
Veel plezier verder . Martin