Waterdichte motor laarzen
Waterdichte motor laarzen
Ik weet het is nog zomer maar wie weet welke motorlaars er echt waterdicht is en tevens goed tegen de kou beschermt?
Re: Waterdichte motor laarzen
Ik heb de Daytona Touring Star GTX naar volle tevredenheid. Zitten in de winter lekker warm en zijn volledig waterdicht.rider-64 schreef:Ik weet het is nog zomer maar wie weet welke motorlaars er echt waterdicht is en tevens goed tegen de kou beschermt?
Het kost een paar centen, maar dan heb je wel wat.
Zelf heb ik ze bij Louis gekocht toen ze een kortingsactie van 15% hadden.
Meer info, zie ook http://www.louis.de/_3019d7b2778c834db2 ... _gr=202465
Ook ik ben na 8j nog steeds héél erg tevreden over mijn Daytona GTX laarzen.
Nog nooit natte of koude voeten in gehad, en ik rijd het ganse jaar door.
Is een investering die zeker loont.
Nog nooit natte of koude voeten in gehad, en ik rijd het ganse jaar door.
Is een investering die zeker loont.
- BertVP
- DL650 berijder
- Mijn motor is een: DL1000 L5 wit sinds 17/04/2015, vorige: DL650, Yamaha XT600E
- Contacteer:
Ik heb sinds 3 jaar een linker en rechter 'Oxtar Matrix GTX Gore-Tex Touring Boot', een aanrader!
http://www.oxtar-boots.com/matrix.html
http://www.oxtar-boots.com/matrix.html
Suzuki V-Strom DL1000L5 wit.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Ook ik heb al 5 jaar Alpinestars en nog steeds waterdicht.Heb de afgelopen dagen, zelfs vandaag, in de stromende regen geredenWils schreef:Ik heb Alpinestars.... perfecte laarzen....

HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Fogel
- DL650 berijder
- Mijn motor is een: Suzuki GSR600A
Ik heb nu twee jaar een paar laarzen van IXS met Drytex laagje erin: nog steeds compleet waterdicht. Zelfs na de regenbuien van afgelopen weekend 
Fogel

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Prijs doet er idd niet toe, zeker niet als je het helejaar rijdt.
Thnx voor de info allen!!
Thnx voor de info allen!!

Rhino VStrom schreef:Ook ik heb al 5 jaar Alpinestars en nog steeds waterdicht.Heb de afgelopen dagen, zelfs vandaag, in de stromende regen geredenWils schreef:Ik heb Alpinestars.... perfecte laarzen....en de voeten zijn lekker droog gebleven. Ook in de winter bieden ze de nodige bescherming.

- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Wat kregen we ook al weer van Alpinestar Wil, als we dit zouden meldenWils schreef:Rhino VStrom schreef:Ook ik heb al 5 jaar Alpinestars en nog steeds waterdicht.Heb de afgelopen dagen, zelfs vandaag, in de stromende regen geredenWils schreef:Ik heb Alpinestars.... perfecte laarzen....en de voeten zijn lekker droog gebleven. Ook in de winter bieden ze de nodige bescherming.
![]()

HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Even bij Daytona laarzen.. dit erbij..
http://www.louis.de/_10074f2bd5fc76039d ... il_kontext
Mocht het toch nodig zijn dat je garantie willen claimen op waterdichtheid dan kijken ze of je hun goedje heb gebruikt....er is een specifiek kenmerk ingebracht.
Goede verkooptruc... maar aangezien je ze toch zo af en toe moet invetten..............................
http://www.louis.de/_10074f2bd5fc76039d ... il_kontext
Mocht het toch nodig zijn dat je garantie willen claimen op waterdichtheid dan kijken ze of je hun goedje heb gebruikt....er is een specifiek kenmerk ingebracht.
Goede verkooptruc... maar aangezien je ze toch zo af en toe moet invetten..............................
Promotor heeft een test van laarzen gehad; ook mbt waterdichtheid
(kan het nummer zo gauw niet vinden
(kan het nummer zo gauw niet vinden
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Ik heb al een klein jaartje deze. Daytona Roadstar gtx
Zomer winter, geen kou geen zweetvoeten (ook niet als ik ze accidenteel een dag aanhou op het werk), perfecte pasvorm, tot nu toe 100% waterdicht, en ook heel makkelijk om gewoon mee rond te lopen.
Wel niet zo goedkoop met 290€
Maar als ze evenlang als men vorige laarzen meegaan, ttz zowat 3000 keer aan & uit doen over 6 jaar, dan vind ik het een koopje.

Zomer winter, geen kou geen zweetvoeten (ook niet als ik ze accidenteel een dag aanhou op het werk), perfecte pasvorm, tot nu toe 100% waterdicht, en ook heel makkelijk om gewoon mee rond te lopen.
Wel niet zo goedkoop met 290€

Maar als ze evenlang als men vorige laarzen meegaan, ttz zowat 3000 keer aan & uit doen over 6 jaar, dan vind ik het een koopje.

Spooky Action At A Distance !
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Heb ook al diezelfde Daytonas!
Mijne gingen lekken na een jaartje, terug via de dealer en gewoon nieuwe sok ingezet door de fabriek. EN gepoetst teruggekregen!!! Hihaaaaaahhhh!!!!!!
En ze lopen ook goed,
Vond overigens later Oxtar laarzen mooier , check www.tcxboots.com
leuke aanbieding: http://www.fc-moto.de
al zou ik niet gauw laarzen per internet kopen, tenzij gemakkelijk terug te sturen....
Mijne gingen lekken na een jaartje, terug via de dealer en gewoon nieuwe sok ingezet door de fabriek. EN gepoetst teruggekregen!!! Hihaaaaaahhhh!!!!!!
En ze lopen ook goed,
Vond overigens later Oxtar laarzen mooier , check www.tcxboots.com
leuke aanbieding: http://www.fc-moto.de
al zou ik niet gauw laarzen per internet kopen, tenzij gemakkelijk terug te sturen....
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
via ebay €200 + een kleine €20 a 25 verzendkostenWullebolle schreef:Ik heb al een klein jaartje deze. Daytona Roadstar gtx
Wel niet zo goedkoop met 290€![]()

Damn, 140 euro voor Goretex laarzen is geen geld toch?!Peterzeeland schreef: leuke aanbieding: http://www.fc-moto.de

Heb zelf sinds twee weken de TCX Infinity. Kwam als beste uit de test in een allroad-laarzen-test en de politie rijdt er ook mee.
Goretex garandeert dat ik droge voeten hou... en mocht dat niet zo zijn dan kan ik ze opsturen

- Wullebolle
- DL1000 berijder
Nu wel, toendertijd nietJokapo schreef:...
via ebay €200 + een kleine €20 a 25 verzendkosten

Ik heb een aantal weken terug ook de TCX Infinity aangeschaft, kon deze gloednieuw hele goedkoop overnemen van iemand had ze cadeau gehad maar paste niet en kon niet ruilen, dus mijn geluk.
Ik heb ze nog niet op de motor aangehad want voor de zomer vind ik ze te warm dus ga ze van de winter zeker gebruiken.
Ik heb ze nog niet op de motor aangehad want voor de zomer vind ik ze te warm dus ga ze van de winter zeker gebruiken.
Ik gebruik al een paar jaar de Daytona Roadstar gtx.
Zelfs in de zomer, geen zweetvoeten en heel comfortabel.
Als ik ooit nog ergens een motorbroek kan vinden met dit comfort ben ik helemaal happy.
Maar dat lijkt me dan weer weinig met dit onderwerp te maken te hebben.
Kortom, ik adviseer Daytona Roadstar gtx!
Zelfs in de zomer, geen zweetvoeten en heel comfortabel.
Als ik ooit nog ergens een motorbroek kan vinden met dit comfort ben ik helemaal happy.
Maar dat lijkt me dan weer weinig met dit onderwerp te maken te hebben.
Kortom, ik adviseer Daytona Roadstar gtx!
Dgr schreef:Peterzeeland schreef: .
Goretex garandeert dat ik droge voeten hou... en mocht dat niet zo zijn dan kan ik ze opsturen![]()

-
- Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX
Ik heb heel goede ervaringen met de Goretex laarzen van Alpinestars, momenteel de Tech Touring. Mijn ervaring is dat ze jaren meegaan, ook bij dagelijks gebruik en ze blijven al die tijd waterdicht. In de winter zijn ze lekker warm. Ik heb ten minste nooit koude voeten, ook niet als het flink vriest. Minpuntje: Ze zijn wat lomp om te zien.
Ja dat is niet niks he! ...ik vraag me af hoeveel mensen er daadwerkelijk gebruik maken van die serviceFrenkieNL schreef:Dgr schreef:Peterzeeland schreef: .
Goretex garandeert dat ik droge voeten hou... en mocht dat niet zo zijn dan kan ik ze opsturen![]()
je voeten opsturen ?
Wel drastisch zeg....

- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
Damnn!!!! Die Oxtars/TCX bedoel ik dus..... mooi hoor.
leek me ook een voordeel dat je ze strak kunt zetten, wat me beter voor het lopen/afvliegen bij ongevallen lijkt.
Zie mezelf geciteerd, maar zie niet waarvandaan .....???? het forum heeft diepe spelonken waaruit ik af en toe orakel, kennelijk.
Heb me voeten trouwens gewoon weer -waterdicht- er weer opgezet, en geen centje pijn hoor !
leek me ook een voordeel dat je ze strak kunt zetten, wat me beter voor het lopen/afvliegen bij ongevallen lijkt.
Zie mezelf geciteerd, maar zie niet waarvandaan .....???? het forum heeft diepe spelonken waaruit ik af en toe orakel, kennelijk.
Heb me voeten trouwens gewoon weer -waterdicht- er weer opgezet, en geen centje pijn hoor !
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Peter, dat is inderdaad wel heel bijzonder, wat 't forum met die quotes uithaalt 
Het merk Oxtar bestaat volgens mij niet meer trouwens, ze hebben de naam gewijzigd in TCX (zal wel ivm. copyright zijn geweest ofzo?)

Het merk Oxtar bestaat volgens mij niet meer trouwens, ze hebben de naam gewijzigd in TCX (zal wel ivm. copyright zijn geweest ofzo?)
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
Wat ik trouwens echt heel goed vind van de Daytona GTX en, en kennelijk is dat met andere laarzen niet altijd zo, is dat ze ook in de zomer met dunne sokken aan, helemaal niet zweterig zijn!!!
Hoe ze dat voor elkaar krijgen weet ik niet, want met 5 graden boven nul en dan alleen katoenen sportsokken erin, ook niet koud!
Heel bijzonder......
Hoe ze dat voor elkaar krijgen weet ik niet, want met 5 graden boven nul en dan alleen katoenen sportsokken erin, ook niet koud!
Heel bijzonder......
- Wullebolle
- DL1000 berijder
En zelfs met je jeansbroekpijpen in je sokken gefrommeld (handig om in & uit de motorbroek met wintervulling te stappen), duwen de laarzen nergens tegen je kuiten, en toch zitten de laarzen stevig vast. Hoe doen ze hetPeterzeeland schreef:Wat ik trouwens echt heel goed vind van de Daytona GTX en, en kennelijk is dat met andere laarzen niet altijd zo, is dat ze ook in de zomer met dunne sokken aan, helemaal niet zweterig zijn!!!
Heel bijzonder......

- Fogel
- DL650 berijder
- Mijn motor is een: Suzuki GSR600A
Ooops, net terug van vankantie ennuhhhh.......lek. Natte voeten dus.Fogel schreef:Ik heb nu twee jaar een paar laarzen van IXS met Drytex laagje erin: nog steeds compleet waterdicht. Zelfs na de regenbuien van afgelopen weekend
Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
- PDvD
- DL1000 berijder
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Contacteer:
Heb een setje met goretex van Hein gericke en deze zitten gewoon perfect en altijd droog! Oxtar komt er bij mij niet in, gekke kraakdingen en snal kapot.
- Patman_66
- EX- V-Strom berijder
- Mijn motor is een: Yamaha XT1200Z Super Ténéré ABS Worldcrosser
Ik draag een setje "Rev'It Boulder" en daar heb ik € 149,-- voor betaald.
Ben nog geen andere laars tegengekomen die waterdicht is, goed ademt, comfortabel zit, niet zweet én betaalbaar is
Kwa maat vallen ze klein uit, daar moet je wel even op letten!

Ben nog geen andere laars tegengekomen die waterdicht is, goed ademt, comfortabel zit, niet zweet én betaalbaar is

Kwa maat vallen ze klein uit, daar moet je wel even op letten!

Never Ride faster than your Guardian Angel can fly!

Ik heb deze nu 3 weken deze in bezit. Held Vamos

Heb ze voornamelijk gekozen voor de comfortabele instap-opening, en dat hebben ze. Waterdicht zijn ze ook, en de koude komt
er (voorlopig) ook niet in, vorige week een ochtend gehad met +1 g°C. Ik had ze 1 maatje groter besteld en ze zitten perfekt.
Momenteel staan ze bij RAD aan 111,85 €.
Zeer snelle levering trouwens. Besteld om 10u, en geleverd 11.30 de volgende dag

Heb ze voornamelijk gekozen voor de comfortabele instap-opening, en dat hebben ze. Waterdicht zijn ze ook, en de koude komt
er (voorlopig) ook niet in, vorige week een ochtend gehad met +1 g°C. Ik had ze 1 maatje groter besteld en ze zitten perfekt.
Momenteel staan ze bij RAD aan 111,85 €.
Zeer snelle levering trouwens. Besteld om 10u, en geleverd 11.30 de volgende dag

- Dyrck
- DL650 berijder
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Gezien de goede ervaringen van een vriend van me en bovenstaande 'aanbeveling' heb ik ze ook een jaaretje geleden gekocht.Dgr schreef: Heb zelf sinds twee weken de TCX Infinity. Kwam als beste uit de test in een allroad-laarzen-test en de politie rijdt er ook mee.
In het begin vond ik ze vrij stug en vroeg me serieus af of ik wel de goede keus had gemaakt.
Nu ben ik een jaar en zo'n 15.000 verder en kan alleen maar zeggen dat ik er blij mee ben.
Dat stugge wordt na een tijdje een stuk minder. Het lijkt wel of ze meer de vorm van je voeten gaan aanneme en dan passen ze prima.
Ik heb ze aangehad tijdens een week naar Tjechië en heb d'r de hele week op gelopen.
Ik heb ondanks warm weer geen last gehad van zweetvoeten. Hoe ze op lange afstand (>1000 km.) in de koude zijn, ga ik misschien half december ontdekken (Wintertreffen in Crimmitschau (voorm. Oost-Duitsland).
Alpinestars heeft met succes bezwaar gemaakt bij de rechter omdat Oxtar teveel op Alpinestars zou lijken... tja...Dgr schreef:Het merk Oxtar bestaat volgens mij niet meer trouwens, ze hebben de naam gewijzigd in TCX (zal wel ivm. copyright zijn geweest ofzo?)

Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Ik rij zelf met Alpine star laarzen met gore-tex membraam.
Ze zijn van echt leer,en 100% waterdicht en ademend.
De kosten van deze laars liggen rond de €190,-.
Ik denk dat je niet te veel naar de kosten moet kijken maar eerder naar de pasvorm.
Groetjes
Ze zijn van echt leer,en 100% waterdicht en ademend.
De kosten van deze laars liggen rond de €190,-.
Ik denk dat je niet te veel naar de kosten moet kijken maar eerder naar de pasvorm.
Groetjes
-
- Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX
Ik heb waarschijnlijk dezelfde Alpinestars en ben er erg over te spreken. Dit is de zevende winter dat ik doorrijd en ik heb eigenlijk nooit koude voeten. Daarnaast zijn de laarzen lekker stevig. Ik ben inmiddels bezig aan mijn tweede paar en ze gaan ook lang mee. Nadeel vind ik de zool die op een natte ondergrond wat weinig grip geeft.
Draadje is inmiddels al behoorlijk verouderd maar ik heb nieuwe laarzen nodig.
Ruim 7 jaar met het merk Probiker gereden, zaten lekker maar tot vorige week bleken ze nu niet meer waterdicht te zijn.
Wie heeft een tip voor waterdichte laarzen tot ongeveer €170. Ik heb ze namelijk alleen maar aan met slecht weer omdat ik voor het droge weer wat sportievere laarzen heb.
Ruim 7 jaar met het merk Probiker gereden, zaten lekker maar tot vorige week bleken ze nu niet meer waterdicht te zijn.
Wie heeft een tip voor waterdichte laarzen tot ongeveer €170. Ik heb ze namelijk alleen maar aan met slecht weer omdat ik voor het droge weer wat sportievere laarzen heb.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Al 7 jaar tevreden met mijn Oxtar gtx laaarzen. 100% waterdicht door de goretex sok.
Nu worden ze onder het merk TCX verkocht of inmiddels onder Revit.
Ga eens naar Marktplaats. Wie weet loop je daar tegen wat leuks aan. Zoiets : http://link.marktplaats.nl/m930660997
Nu worden ze onder het merk TCX verkocht of inmiddels onder Revit.
Ga eens naar Marktplaats. Wie weet loop je daar tegen wat leuks aan. Zoiets : http://link.marktplaats.nl/m930660997
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
- Piet Zahut
- V-Strom 1050 berijder
- Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
- Contacteer:
Rev'it was distributeur van TCX maar zij zijn daarmee gestopt. Deze laars wordt ook door de politie gebruikt en is serieus een goede laars. Heb deze zelf ook een aantal jaren gebruikt en 100% waterdicht!!
Laatst gewijzigd door Iron Horse op vr 22-05-2015, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een direct opvolgende reactie is niet nodig en ongewenst!
Reden: Volledig quoten in een direct opvolgende reactie is niet nodig en ongewenst!
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Mocht er nog iemand op zoek zijn naar een voordelig setje Goretex laarzen... deze kwam ik op MP tegen.
http://link.marktplaats.nl/m1224153250? ... nt=app_ios
http://link.marktplaats.nl/m1224153250? ... nt=app_ios
Groeten, René