dimlicht
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: za 11-06-2005, 19:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 k2
- Woonplaats: beverwijk (broekpolder)
dimlicht
spontaan dimlicht weggevallen stadslichtjes doen het nog wel. wie kan mij helpen
zekeringen zijn goed.
en als ik groot licht gebruik is het heel zwak.
gr perry Beverstrom
zekeringen zijn goed.
en als ik groot licht gebruik is het heel zwak.
gr perry Beverstrom
wees zuinig gepoetste kant boven houden
Re: dimlicht
ik denk de lamp stuk of een massa probleem, water ?????????????????????????
Re: dimlicht
Als je koplampen uit zijn gegaan bij het starten, dan kan het ook dit zijn.
Er schijnt een relais te zijn gekoppeld met de startknop. Tijdens het starten zorgt deze er voor dat je koplampen even uit gaan en daarna weer aan. Als dit relais stuk is, dan kan het zijn dat de koplampen wel uit gaan, maar niet meer aan.
Als je de motor nu op contact zet (zonder te starten), doen ze het dan wel???
Er schijnt een relais te zijn gekoppeld met de startknop. Tijdens het starten zorgt deze er voor dat je koplampen even uit gaan en daarna weer aan. Als dit relais stuk is, dan kan het zijn dat de koplampen wel uit gaan, maar niet meer aan.
Als je de motor nu op contact zet (zonder te starten), doen ze het dan wel???
Re: dimlicht
Ik heb sinds kort het zelfde probleem... Al zitten uitmeten en zoeken naar een relais of aanverwant, maar tot nu toe geen resultaat.
Heeft hier iemand een oplossing voor gevonden?
Greetz V2
Heeft hier iemand een oplossing voor gevonden?
Greetz V2
Re: dimlicht
Check, ook gehad. Boven je radiator zit een plastic kapje, daarop zitten verschillende stekkers geprikt.
Aan de linkse kant moet je wezen, even de draadboom van je stuur links volgen tot aan de stekker, ik dacht de tweede. Zal wel vies zijn.
Aan de linkse kant moet je wezen, even de draadboom van je stuur links volgen tot aan de stekker, ik dacht de tweede. Zal wel vies zijn.
Re: dimlicht
Bedankt voor de info, maar ik vermoed dat het bij de 1000cc anders zal zijn. Ik vind geen meerdere stekkers. Enkel eentje maar die kleuren van de draadjes zijn verschillend. (heb het over het stekkertje midden op de linkse helft van de radiator)Flesdop schreef:Check, ook gehad. Boven je radiator zit een plastic kapje, daarop zitten verschillende stekkers geprikt.
Aan de linkse kant moet je wezen, even de draadboom van je stuur links volgen tot aan de stekker, ik dacht de tweede. Zal wel vies zijn.
Toch bedankt, ik zoek wat verder.
Alle tips zijn welkom...

Re: dimlicht
Volg dan even de bundel die van de schakelaar door het stuur gaat, zal vast ergens een stekker zitten.V2-Rider schreef:Bedankt voor de info, maar ik vermoed dat het bij de 1000cc anders zal zijn. Ik vind geen meerdere stekkers. Enkel eentje maar die kleuren van de draadjes zijn verschillend. (heb het over het stekkertje midden op de linkse helft van de radiator)Flesdop schreef:Check, ook gehad. Boven je radiator zit een plastic kapje, daarop zitten verschillende stekkers geprikt.
Aan de linkse kant moet je wezen, even de draadboom van je stuur links volgen tot aan de stekker, ik dacht de tweede. Zal wel vies zijn.
Toch bedankt, ik zoek wat verder.
Alle tips zijn welkom...
Re: dimlicht
Hoi!
Draden gevolgd en de motor eens volledig ontmanteld. De stekkers zitten achteraan de radiator. Met als nadeel dat je ze amper ziet zitten met de kuipen erop.
Er bleek in 1 stekker een slecht contact te zitten. Deze klemmetjes wat gereinigd en met siliconenspray ingespoten.
Probleem opgelost!
Blijkbaar zijn al die stekkers vrij gevoelig aan vocht....
Greetz V2
Draden gevolgd en de motor eens volledig ontmanteld. De stekkers zitten achteraan de radiator. Met als nadeel dat je ze amper ziet zitten met de kuipen erop.
Er bleek in 1 stekker een slecht contact te zitten. Deze klemmetjes wat gereinigd en met siliconenspray ingespoten.
Probleem opgelost!

Blijkbaar zijn al die stekkers vrij gevoelig aan vocht....
Greetz V2
Re: dimlicht
Toch wel gelijk aan de 650 zie je welV2-Rider schreef:Bedankt voor de info, maar ik vermoed dat het bij de 1000cc anders zal zijn. Ik vind geen meerdere stekkers. Enkel eentje maar die kleuren van de draadjes zijn verschillend. (heb het over het stekkertje midden op de linkse helft van de radiator)Flesdop schreef:Check, ook gehad. Boven je radiator zit een plastic kapje, daarop zitten verschillende stekkers geprikt.
Aan de linkse kant moet je wezen, even de draadboom van je stuur links volgen tot aan de stekker, ik dacht de tweede. Zal wel vies zijn.
Toch bedankt, ik zoek wat verder.
Alle tips zijn welkom...

Re: dimlicht
Idd thxFlesdop schreef:Toch wel gelijk aan de 650 zie je welV2-Rider schreef:Bedankt voor de info, maar ik vermoed dat het bij de 1000cc anders zal zijn. Ik vind geen meerdere stekkers. Enkel eentje maar die kleuren van de draadjes zijn verschillend. (heb het over het stekkertje midden op de linkse helft van de radiator)Flesdop schreef:Check, ook gehad. Boven je radiator zit een plastic kapje, daarop zitten verschillende stekkers geprikt.
Aan de linkse kant moet je wezen, even de draadboom van je stuur links volgen tot aan de stekker, ik dacht de tweede. Zal wel vies zijn.
Toch bedankt, ik zoek wat verder.
Alle tips zijn welkom...

- Gerrit
- DL1000 berijder
- Berichten: 195
- Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
- Mijn motor is een: KTM 1290 SAS, DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2
Re: dimlicht
bij m'n vorige twee keer gehad:
1e keer corrosie op de stekker die verstopt zat in het linker kuipdeel.
2e keer een massa probleem (bij 75000 km), aansluiting was niet goed meer. Door m'n motordealer opgelost.
Mocht je toch willen rijden: de stroomdraad van het grootlicht naar het dimlicht omleiden (heeft de ANWB voor me gedaan). Geeft niet zoveel licht als op de stroom van het dimlicht, maar je kunt in ieder geval rijden.
Gerrit
1e keer corrosie op de stekker die verstopt zat in het linker kuipdeel.
2e keer een massa probleem (bij 75000 km), aansluiting was niet goed meer. Door m'n motordealer opgelost.
Mocht je toch willen rijden: de stroomdraad van het grootlicht naar het dimlicht omleiden (heeft de ANWB voor me gedaan). Geeft niet zoveel licht als op de stroom van het dimlicht, maar je kunt in ieder geval rijden.
Gerrit
ex Vstrom berijder