speling bij voorste remschijf
speling bij voorste remschijf
He strommers, vandaag tot de ontdekking gekomen dat er stukjes metaal ontbreken bij de, ik noem het even de klinknagels, van een voorste remschijf. Hierdoor is er speling ontstaan tussen de buitenste ring van de remschijf en de binnnenste ring. Morgen gelijk maar even langs de dealer, zullen wel nieuwe schijven worden denk ik. Moet er even niet aan denken dat de hele boel loskomt. Geeft zo'n rommel..... Iemand ervaring hiermee?? Ik kom zo snel niets tegen op het forum.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Nog nooit (op het forum althans) melding van geweest.
Het lijkt me echter niet een echt heftig probleem. Het is bekend dat er wat speling tussen de centrale schijf en de werkelijke remschijf (kan) zit(ten) of ontstaan, dat zich kan uiten in schokken tijdens het remmen, maar geen nadelige gevolgen hoeft te hebben op het verdere rijgedrag. Persoonlijk vind ik het niet acceptabel, maar dat terzijde, het doet zich bij die van mij ook (nog) niet voor.
Wanneer er echt stukjes metaal afbreken in die sectie dan zou je (in tegenstelling wat ik hierboven beweerde) mogelijk een probleem hebben, maar zoals ook al gezegd is dat bij mijn weten nog niet eerder gemeld. Maar hoe groot is die schade dan en hoe is die veroorzaakt?
Ik zie het vervolg aan antwoorden wel tegemoet.
Het lijkt me echter niet een echt heftig probleem. Het is bekend dat er wat speling tussen de centrale schijf en de werkelijke remschijf (kan) zit(ten) of ontstaan, dat zich kan uiten in schokken tijdens het remmen, maar geen nadelige gevolgen hoeft te hebben op het verdere rijgedrag. Persoonlijk vind ik het niet acceptabel, maar dat terzijde, het doet zich bij die van mij ook (nog) niet voor.
Wanneer er echt stukjes metaal afbreken in die sectie dan zou je (in tegenstelling wat ik hierboven beweerde) mogelijk een probleem hebben, maar zoals ook al gezegd is dat bij mijn weten nog niet eerder gemeld. Maar hoe groot is die schade dan en hoe is die veroorzaakt?
Ik zie het vervolg aan antwoorden wel tegemoet.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
speling axiaal: ja, maar radiaal: nee. (zeg ik dat goed zo ? naja, je weetwel wat ik bedoel)
trouwens, ik vind mijn voorpartij ook wat 'knakken' bij aangrijpen (lopend) en dacht: balhoofdlager! maar niet dus. misschien is dit het wel?
ff chekke
trouwens, ik vind mijn voorpartij ook wat 'knakken' bij aangrijpen (lopend) en dacht: balhoofdlager! maar niet dus. misschien is dit het wel?
ff chekke
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Dat het zwevende schijven zijn was mij bekend. Bij (voorheen) Safe Amsterdam is nog even uitgelegd wat het nut is van de zwevende schijven. Puur om rek en krimp van een verwarmde schijf op te vangen. De monteur had nog niet eerder gezien dat er stukjes van de ringen afbreken. Je ziet aan de binnenzijde op de remschijf een duidelijke aftekening (circel) van het ontbrekende materiaal. De speling die is ontstaan is meer dan normaal maar niet geheel abnormaal. Ik zou er nog wel mee door kunnen rijden... Voor mijn eigen gemoedsrust toch maar even een nieuwe schijf besteld. Dat rijd uiteindelijk een stukkie relaxter.
Ik zal later proberen om even een fotootje op t forum te plaatsen.....
Ik zal later proberen om even een fotootje op t forum te plaatsen.....