Overhandschoenen (voor de regen)

...
Plaats reactie
Wouter83
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 - 2009

Overhandschoenen (voor de regen)

Bericht door Wouter83 »

Ik rijdt het hele jaar door en rijd met dunne handschoenen, vind m'n winter handschoenen een beetje lomp en onhandig rijden. Ik heb handvat verwarming en handkappen en dat gaat goed.

Ik ga binnenkort een paar dagen rijden en hoorde wat verhalen over handschoenen in de regen. Normaal ben ik in 30min. weer thuis en heb nooit last met een regenbuitje.
Maar als ik een paar uur in de regen rijdt, lijkt me dat ze doorweekt worden en dat lijkt me weer onhandig.

Mijn vraag is of jullie overhandschoenen gebruiken en waarom niet.
Zoiets:
https://tenkateshop.com/media/fit?width ... 1_c305.jpg
Tulipan
DL650 berijder
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"

Re: Overhandschoenen (voor de regen)

Bericht door Tulipan »

In de winter heb ik altijd een extra paar bij me.
Voor te terugweg, als ik op de heenweg een buitje over me heen krijg. O:-)
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Speedking2.0
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Bericht door Speedking2.0 »

Ik heb ook altijd 2 paar handschoenen. 1 paar is wat men noemt waterdicht. Werkt redelijk goed.
Alles op persoonlijke titel. DL1000
Panoramaguy
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XT van 2020

Bericht door Panoramaguy »

Ik heb plastieken over-handschoenen ('4 vingers zitten samen, en de duim afzonderlijk). Ik heb deze al een paar keer echt nodig gehad tijdens een langdurige felle regenbui op weg naar de Alpenlanden. Is niet alleen goed tegen de regen, maar ook tegen de koude, en de eigenlijke handschoenen blijven droog. Natuurlijk heb ik ook steeds een drietal handschoenen mee op reis, maar die overhandschoen (plastieken wanten) neem ik steeds mee.
Calimero
DL650 berijder
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)

Bericht door Calimero »

Wanneer je altijd met dunne handschoenen rijdt is het altijd even wennen om weer dikke winterhandschoenen aan te hebben. En dat went eigenlijk best wel snel. Ik heb trouwens 5 paar verschillende handschoenen voor elk weertype waar ik uit kan kiezen.

In mijn kast lag ook nog een setje regen-overwanten dat ik na jaren afgelopen winter weer eens gebruikt heb. Normaal is dat niet nodig omdat mijn motor van handvatverwarming is voorzien en ik ook nog een set elektrisch verwarmde waterdichte handschoenen heb. Maar omdat ik deze winter langere tijd met een leenmotor gereden heb waar geen handvatverwarming op zat heb ik die regen-overwanten voor een lange rit van bijna 200 km door de winterse kou maar weer eens uit de kast gehaald.

En hoe beviel dat nou? Ze houden de kou redelijk bij je handen weg, al is het een beetje behelpen. Het grote nadeel vind ik dat ik normaliter altijd met twee vingertjes aan de koppelings- en remhandel rij en dat dat met die overwanten wat lastig is. Ook de bediening van bijvoorbeeld de knipperlichtschakelaar gaat wat gevoelloos. Ik ben er dus geen groot voorstander van.

Voor een duopassagier kunnen die overwanten wellicht prima zijn maar als berijder zou ik ze niet aanbevelen.
Groeten,
Adri
Speedking2.0
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Bericht door Speedking2.0 »

Sorry, foutje. :frusty:
Alles op persoonlijke titel. DL1000
Plaats reactie