Past er een helm in de standaard Suzuki koffers
Past er een helm in de standaard Suzuki koffers
Ik wil een kofferset aanschaffen, het liefst de originele suzuki set met zo'n punt naar voren en naar achteren.
Weet iemand of er in deze koffers een helm past?
Hebben jullie ook ervaring met de kwaliteit van deze koffers?
Zelf vind ik de set van Hebco&Becker ook wel erg netjes.
gr. Bertusje
gr. Bertusje
Laatst gewijzigd door Bertusje op ma 26-06-2006, 03:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Past er een helm in de standaard Suzuki koffers
Heb het even geprobeerd.bertusje schreef:Ik wil een kofferset aanschaffen, het liefdt de originele suzuki set met zo'n punt naar voren en naar achteren.
gr. Bertusje
Ga er van uit dat je dezelfde koffers als die van de Black Rhino bedoeld.
In de zijkoffers (smalle en de brede) past GEEN helm, een integraalhelm en een systeemhelm geprobeerd.
Een veiligheidshelm voor in de bouw past wel maar daar heb je niets aan op de motor.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Bij mij zijn na twee weekenden gebruik bij twee koffers al de verbindings haakjes voor de openhouders afgebroken. Ik bedoel het plastic koortje dat de koffer half geopend laat staan.biker schreef:Ik vind de de kwaliteit van de koffers niet slecht.
Nu kan ik hiermee terug naar de dealer gaan, maar die zegt toch dat het mijn eigen schuld is dus zal ik zelf wel weer een oplossing moeten zoeken.

Een heel gewone maat volgens mij. Het betreft een L van de nieuwe G-Mac helm - binnenkort schrijf ik hier iets over in Moto73. Het komt denk ik omdat er aan de binnenkant van de koffer een rood schotje zit: dat kan open, maar niet eruit. Achter dat schotje kun je wat papieren stoppen. Kopie rijbewijs/paspoort, misschien wel. Helm rechtop, op zijn kant, ondersteboven: de koffer kan gewoon niet dicht.
Donderdag rij ik met de V-Strom naar Tsjechië, zo'n 1055 km naar waar ik moet zijn. Maandag terug. Tot die tijd vind ik een kopie rijbewijs/paspoort op die plek ook wel handig. Daarna zal ik eens aan slopen gaan denken. Is niet zo ingewikkeld, geloof ik. In het rode schotje zit een 'vouw': die is eenvoudig door te snijden met een scherp mes.
Heb je ervaring met de helmhaakjes van de V-Strom, die meegeleverd worden?
- Stroompje
- EX- V-Strom berijder
Je bedoelt dat haakje wat halverwege laag aan het frame zit...... ja dat is prima te gebruiken door de metalen ring dat aan mijn shoei sluiting zit.WL schreef:............................
Alleen uit het zicht issie niet en ook voor een bui regen niet beschermd......

Greetings, Heleen.
Smiling all the way ...

koffers
Hallo mensen,
Heb een org. kofferset gekocht van de Black Rhino. helemaal compleet met rugsteuntje. Fijn voor de bijrijdster
Heb de set overgenomen van Klaas (zie laatst gereg gebruikers). Nu net een week oud. Hij heeft ook nog een middenbok in de aanbieding, iemand interesse?
gr. Bertusje
Heb een org. kofferset gekocht van de Black Rhino. helemaal compleet met rugsteuntje. Fijn voor de bijrijdster

Heb de set overgenomen van Klaas (zie laatst gereg gebruikers). Nu net een week oud. Hij heeft ook nog een middenbok in de aanbieding, iemand interesse?
gr. Bertusje
Yep, 2 zelfs!
In de praktijk gebruik ik denk ik vooral de topkoffer en bij weekendjes weg ofzo gaan denk ik de zijkoffers er ook op.
Makkelijk systeem trouwens, de bestiging van die koffers. Sleuteltje draaien en de koffer is er af.
Ik had idd ook gezien dat de bok al op de marktplaats staat. Maar een beetje reclame maken voor Klaas kan geen kwaad dacht ik.
In de praktijk gebruik ik denk ik vooral de topkoffer en bij weekendjes weg ofzo gaan denk ik de zijkoffers er ook op.
Makkelijk systeem trouwens, de bestiging van die koffers. Sleuteltje draaien en de koffer is er af.
Ik had idd ook gezien dat de bok al op de marktplaats staat. Maar een beetje reclame maken voor Klaas kan geen kwaad dacht ik.