Test V-Strom 650-Tracer 700-CF moto 650
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: wo 09-12-2020, 10:35
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XT van 2020
- Woonplaats: Bocholt (BE)
Test V-Strom 650-Tracer 700-CF moto 650
In Motoplus nr 12 van zonet, wordt de Strom 650 getest met de Tracer 700 en CF moto 650.
En de winnaar is:.......... natuurlijk de Strom !
Heb meermaals met de Tracer gereden, en ik weet ook wel waarom ik mij de Strom aanschafte!
En de winnaar is:.......... natuurlijk de Strom !
Heb meermaals met de Tracer gereden, en ik weet ook wel waarom ik mij de Strom aanschafte!
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: do 05-11-2020, 00:05
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 2019
Re: Test V-Strom 650-Tracer 700-CF moto 650
even gezocht... was nr 22 
goed om te lezen dat het "ouwetje" van de drie het nog steeds goed doet.
Persoonlijke noot. De Tracer is vanaf de zijkant niet om aan te zien...

goed om te lezen dat het "ouwetje" van de drie het nog steeds goed doet.
Persoonlijke noot. De Tracer is vanaf de zijkant niet om aan te zien...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: wo 09-12-2020, 10:35
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XT van 2020
- Woonplaats: Bocholt (BE)
Re: Test V-Strom 650-Tracer 700-CF moto 650
Oeps, was inderdaad nr 22 ! Ik keek al lang uit naar een vergelijkingstest. Hij wordt nog steeds bij gelijk welke test goed beoordeeld. (alhoewel ik een bevestiging niet echt meer nodig heb, maar toch lees ik er graag over).
- 1037cc
- Berichten: 202
- Lid geworden op: zo 01-08-2021, 21:47
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1050
Re: Test V-Strom 650-Tracer 700-CF moto 650
Ik heb die test ook gelezen. Blok van de Tracer scoorde wel 10 punten meer, maar het "hele plaatje" van de Strom klopt meer. De V-Strom won alle overige onderdelen van de vergelijking. Dat is knap!!
In een eerdere uitgave van Motoplus stond een bericht dat Suzuki mogelijk aan een opvolger van het v-twin blok werkt. Dat zou een paralleltwin zijn.
Enige reden die te bedenken valt: kostenbesparing. Een paralleltwin is goedkoper te produceren dan een v-twin waarop alles "dubbel" moet worden uitgevoerd door de 2 cilinderkoppen.
Nadeel van paralleltwin is dat ze trillen indien uitgevoerd met 180gr of 360gr krukas. Dan moeten er balansassen in waarbij je bij hoge toerentallen toch nog trillingen overhoudt.
270gr krukas kan oplossing bieden. Dan pulseert de motor alsof het een v-twin is, maar ik blijf dat surrogaat vinden.
In een eerdere uitgave van Motoplus stond een bericht dat Suzuki mogelijk aan een opvolger van het v-twin blok werkt. Dat zou een paralleltwin zijn.
Enige reden die te bedenken valt: kostenbesparing. Een paralleltwin is goedkoper te produceren dan een v-twin waarop alles "dubbel" moet worden uitgevoerd door de 2 cilinderkoppen.
Nadeel van paralleltwin is dat ze trillen indien uitgevoerd met 180gr of 360gr krukas. Dan moeten er balansassen in waarbij je bij hoge toerentallen toch nog trillingen overhoudt.
270gr krukas kan oplossing bieden. Dan pulseert de motor alsof het een v-twin is, maar ik blijf dat surrogaat vinden.
++ 2021 Suzuki V-Strom 1050 ++
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: wo 09-12-2020, 10:35
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XT van 2020
- Woonplaats: Bocholt (BE)
Re: Test V-Strom 650-Tracer 700-CF moto 650
Vind ik ook! Koesteren die V-twin.
Re: Test V-Strom 650-Tracer 700-CF moto 650
Moet zeggen dat zo'n 270 graden parallelle twin ook prima loopt.
Voor mijn huidige V-strom heb ik een paar TDM 850's gehad met deze constructie en dat liep prima.
Ook dat waren heerlijke blokken. Niet zo lineair qua vermogens afgifte als de V-strom 650, maar ook veel koppel onderin, en een soort turbo effect boven de 6500 toeren.
Als Yamaha niet gestopt was met de TDM 850 had ik waarschijnlijk de overstap naar een V-strom niet gemaakt.
Groeten,
Peer.
Voor mijn huidige V-strom heb ik een paar TDM 850's gehad met deze constructie en dat liep prima.
Ook dat waren heerlijke blokken. Niet zo lineair qua vermogens afgifte als de V-strom 650, maar ook veel koppel onderin, en een soort turbo effect boven de 6500 toeren.
Als Yamaha niet gestopt was met de TDM 850 had ik waarschijnlijk de overstap naar een V-strom niet gemaakt.
Groeten,
Peer.
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: wo 09-12-2020, 10:35
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XT van 2020
- Woonplaats: Bocholt (BE)
Re: Test V-Strom 650-Tracer 700-CF moto 650
Ik begrijp ook niet waarom men met dat sterke motorblok van de TDM gestopt is. Ik heb het vroeger ook altijd al een mooie allroad gevonden destijds (maar heb er nooit mee gereden).