Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
Jouw voorligger let ook zo op jou.
Stunten doe je maar in je eigen tijd.
Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
Ik heb het geluk in de buurt te wonen(+-15km) van deze mooie omgeving ,het blijft altijd leuk om eens door het heuvelland en belgisch voeren te rijden. Voor degene die ook in deze buurt willen gaan rijden.
Hou er rekening mee dat vanaf volgende week je je alleen nog maar naar belgie mag verplaatsen voor essentiele reizen, dus plezierritjes zijn verboden.
Kan ik me voorstellen!
We kunnen in Nederland nog een beetje rondrijden maar in België mag dat voorlopig ook niet meer, althans plezierritjes.
Zie trouwens dat we bijna buren zijn, ik woon in de buurt van Mestreech.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Klopt niet, in Belgie mag men nog steeds overal motorrijden (geen sprake van wel of niet essentieel), maar niet de grens over).
Ps: Corona daalt alhier, en men denkt aan versoepelingen.
Sorry Dwars,
Had je bericht verkeerdelijk begrepen!
Ik dacht dat je bedoelde dat wij alhier in België niet meer mogen motorrijden.
De bewoners van onze buurlanden mogen inderdaad niet voor plezierritjes onze grens over, en voor ons is dit net hetzelfde. Dit, voorlopig tot 01 maart.
Nogmaals mijn exusesd
Gr Guy
Panoramaguy schreef: do 04-02-2021, 19:18
Sorry Dwars,
Had je bericht verkeerdelijk begrepen!
Ik dacht dat je bedoelde dat wij alhier in België niet meer mogen motorrijden.
De bewoners van onze buurlanden mogen inderdaad niet voor plezierritjes onze grens over, en voor ons is dit net hetzelfde. Dit, voorlopig tot 01 maart.
Nogmaals mijn exusesd
Gr Guy
Maakt niet uit, geen probleem.
Zal zelf weer heel blij zijn om eindelijk bij jullie weer een door de Ardennen te kunnen/mogen rijden!
Óf Duitsland, óf Luxemburg, óf Frankrijk óf....
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
Ik heb geen problemen met het LCD scherm, het is duidelijk en informatief.
En hé, natuurlijk had ik liever een groot en kleurrijk TFT scherm gehad, maar ook een quickshifter en TPMS sensoren...
Zo eentje als op mijn ingeruilde KTM 790A waarbij de toerenteller bij het accelereren van oranje- naar rood- en dan naar snel rood knipperen gaat
Mooier dan het witte knipperlampje nu..
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..