Dit jaar zouden we weer naar Sauerland, maar door de Coronacrisis hebben we dat af moeten zeggen. We hadden allemaal vrij van het werk, dus wilden we toch rijden.
Daarom heb ik 3 tochten gemaakt waarbij we in Nederland bleven.
Afgelopen zaterdag was de Noord-route, Via de Sallandse heuvelrug gingen we naar het Nationaal park Dwingelderveld en het Drents-Friese Woud.
Daarna door de Weerribben en via de IJssel (dijkjes rijden!) weer terig naar de Achterhoek. 380 km.
Op zondag gingen we naar het Zuiden. We gingen via Berg en Dal langs de Maas naar Arcen, waar we met de pont overstaken. Omdat we niet door Duitsland mochten, heb ik zoveel mogelijk dijkjes gezocht voor de heen- en terugreis. Dit was de kortste route met 285 km.
Maandag was de West-route. Van een vriend kreeg ik de route 'Gelderse Kusten'. Deze heb ik als basis gebruikt. Hij gaat via Apeldoorn naar Elburg, Harderwijk en Putten. Ik heb er een uitstapje naar Radio Kootwijk in gestopt en een prachtig stuk via Brummen en Voorst. Thuisgekomen waren we weer 340 km verder.
Ik heb een houten kont, maar ook een grijns die er voorlopig niet meer af te poetsen is.