Maar toen ik de boel eens goed bekeek is het echt heel smerig/vettig rond het blok. Dit alles vlak na de 24K beurt, dus ik vermoed dat het daar iets mee te maken zou kunnen hebben.
Het 'lek' was echter niet te vinden, maar toch kwam ik soms echt 'heldere' motor olie tegen (bij het blindelings, want tank er nog niet afgehad, rondvegen met een doek).
Bij de dealer stuurden ze me terug met de mededeling dat het waarschijnlijk kettingvet was en dat het blok te vies was om er verder veel zinnigs over te zeggen. Mijn gevoel was al dat dat niet klopt (zowel het kettingvet verhaal en de viesheid van de motor). Vandaag na het schoonmaken nog eens goed gekeken en ik zie een druppel olie hangen aan een bout boven de bougie (achter).
Ik ga er weer mee terug naar de dealer en hoop dat het slechts een losse/kapotte bout betreft. Toch een paar vragen voor de techneuten onder ons:
- Waarvoor dient die bout?
- Hij is geel 'gemarkeerd': is dat een indicatie voor het aandraai moment of welke loctite gebruikt wordt o.i.d?
Alvast bedankt en 'keep it cool'
