Remblokken voor 650 (2019)
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: do 21-12-2017, 21:21
- Mijn motor is een: Suzuki vstrom 650 (2019)
- Woonplaats: Huldenberg
Remblokken voor 650 (2019)
Hallo iedereen,
Heeft er hier al iemand eens de originele voorremblokjes vervangen door brembo blokken?
Ik vind de originele vooraan niet veel soeps en vraag me af of het een verbetering zou zijn om de brembo's te plaatsen.
Grts
Frankie
Heeft er hier al iemand eens de originele voorremblokjes vervangen door brembo blokken?
Ik vind de originele vooraan niet veel soeps en vraag me af of het een verbetering zou zijn om de brembo's te plaatsen.
Grts
Frankie
- Piet Zahut
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 524
- Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
- Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
- Woonplaats: Zwolle
- Contacteer:
Re: Remblokken voor 650 (2019)
Het verschil is marginaal en ik geloof niet dat je het gaat merken. Ik heb ook wel eens aftermarket blokken uitgeprobeerd maar kwam toch iedere x terug bij de originele. Wil je écht wat doen aan je remmerij dan moet je aan de slag met andere remklauwen, rempomp en ledingen.
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5152
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Remblokken voor 650 (2019)
Klopt wat 'Piet' zegt. Heb eenmaal de bremboblokken uitgeprobeerd, maar niet echt merkbaar verschil. En ik vind de originele prima hun werk doen. 

HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 8006
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Remblokken voor 650 (2019)
Je zou gesinterde blokken kunnen proberen. Deze ‘bijten’ iets meer maar de schijven slijten wel sneller.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Dendrummer
- Berichten: 556
- Lid geworden op: vr 16-11-2018, 17:16
- Mijn motor is een: Crf 1000 Africa Twin Dct 2018
- Woonplaats: Lanaken (Belgie)
Re: Remblokken voor 650 (2019)
Inderdaad de combinatie van stalen remleidingen en gesinterde rem-blokken zal al veel verbeteren.
Greetz
Gerard

Greetz
Gerard
If you want to be happy ride a motorcycle
- Piet Zahut
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 524
- Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
- Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
- Woonplaats: Zwolle
- Contacteer:
Re: Remblokken voor 650 (2019)
De originele blokken zijn ook gesinterd....
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: do 21-12-2017, 21:21
- Mijn motor is een: Suzuki vstrom 650 (2019)
- Woonplaats: Huldenberg
Re: Remblokken voor 650 (2019)
Oke dan ga ik voor de originele blijven gaan.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: do 05-11-2020, 00:05
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 2019
Re: Remblokken voor 650 (2019)
Redelijk oude post maar "misbruik" hem toch maar.
Heb inmiddels een 2000KM met de 650XTA gereden, hoofdzakelijk woon/werk verkeer, maar ervaar achterrem als niet echt lekker te doseren en wat gevoelloos en de voorpartij als prima maar ook niet meer dan dat.
Moet best aardig knijpen en ook kwa gevoel niet echt top. Nu wist ik dit wel voor de aanschaf, want dit is te lezen in diverse reviews.
Maar is dit op te lossen of te verbeteren door de montage van andere remleidingen en blokken? Of is de enige weg andere remklauwen monteren?
Heb inmiddels een 2000KM met de 650XTA gereden, hoofdzakelijk woon/werk verkeer, maar ervaar achterrem als niet echt lekker te doseren en wat gevoelloos en de voorpartij als prima maar ook niet meer dan dat.
Moet best aardig knijpen en ook kwa gevoel niet echt top. Nu wist ik dit wel voor de aanschaf, want dit is te lezen in diverse reviews.
Maar is dit op te lossen of te verbeteren door de montage van andere remleidingen en blokken? Of is de enige weg andere remklauwen monteren?
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Remblokken voor 650 (2019)
"Maar is dit op te lossen of te verbeteren door de montage van andere remleidingen en blokken?"
Ik heb beiden en ben tevreden, maar na 65.000 km moet ik nu toch langzaam aan nieuwe schijven gaan denken.
Maar ik moet dan ook veel meer in de ankers dan op de Nederlandse wegen, met de vele bergpassen hier
Volgende blokken worden gesinterde van Brembo, eens kijken of het nog iets beter kan
Ik heb beiden en ben tevreden, maar na 65.000 km moet ik nu toch langzaam aan nieuwe schijven gaan denken.

Maar ik moet dan ook veel meer in de ankers dan op de Nederlandse wegen, met de vele bergpassen hier

Volgende blokken worden gesinterde van Brembo, eens kijken of het nog iets beter kan
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: vr 01-06-2018, 15:52
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
Re: Remblokken voor 650 (2019)
Hoi.
DL650 bj. 2016 hier.
Bij een beetje noodstop springt al gauw de ABS aan , dus de remmen verder "verbeteren" lijkt mij zinloos.
DL650 bj. 2016 hier.
Bij een beetje noodstop springt al gauw de ABS aan , dus de remmen verder "verbeteren" lijkt mij zinloos.
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Remblokken voor 650 (2019)
En daarom heb ik geen ABS gekocht in 2009
( en om op grevel bergafwaarts te kunnen remmen hier
)
Maar inderdaad, ik heb even over het bouwjaar heen gelezen

( en om op grevel bergafwaarts te kunnen remmen hier

Maar inderdaad, ik heb even over het bouwjaar heen gelezen

Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
- Dendrummer
- Berichten: 556
- Lid geworden op: vr 16-11-2018, 17:16
- Mijn motor is een: Crf 1000 Africa Twin Dct 2018
- Woonplaats: Lanaken (Belgie)
Re: Remblokken voor 650 (2019)
Ik ben ff niet mee, dat het zinloos zou zijn met betere remblokken te plaatsen met ABS.Ik denk dat bij betere remblokken nog altijd beter geremd word ook met ABS,ABS is noch altijd een hulpmiddel maar geremd word met de blokken.Tenminste zo zie ik het toch of zit ik hier helemaal verkeerd? 
Greetz
Gerard

Greetz
Gerard
If you want to be happy ride a motorcycle
-
- Berichten: 172
- Lid geworden op: vr 01-06-2018, 00:21
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XT
Re: Remblokken voor 650 (2019)
Je ziet het verkeerd.... als je uit gaat van beter remmen = meer remkracht...Dendrummer schreef: vr 02-04-2021, 20:25 Tenminste zo zie ik het toch of zit ik hier helemaal verkeerd?![]()

Alleen is dat in mijn ogen een verkeerd uitgangspunt. Betere remmen zijn voor mij beter doseerbaar, geven meer feedback, zijn voorspelbaar, blijven goed werken als ze heet worden etc. Voldoende remkracht hebben ze meestal toch wel.
Je hebt gelijk, ABS limiteert het verbeteren van de remmen niet, sterker nog, met beter doseerbare en voorspelbare remmen kan je makkelijker op de limiet remmen, net voor ABS ingrijpt.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: do 05-11-2020, 00:05
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 2019
Re: Remblokken voor 650 (2019)
Het gaat mij inderdaad om remmen met beter gevoel en doseerbaar. De Vstrom remt goed als het gaat om de vertraging. Daar is niets mis mee en de ABS werkt ook zeer goed. Al mogen ervaren 
Maar aan de feedback is mogelijk met andere blokken en remleidingen wel wat te doen?
De achterrem is wat mij betreft wel een aan/uit pedaal. Daar is doseren en feedback ver te zoeken. Mogelijk dat hier ook wat te verbeteren valt.
Heb reeds wat gelezen over het monteren van andere remklauwen ed. Maar dat zie ik niet zo zitten.

Maar aan de feedback is mogelijk met andere blokken en remleidingen wel wat te doen?
De achterrem is wat mij betreft wel een aan/uit pedaal. Daar is doseren en feedback ver te zoeken. Mogelijk dat hier ook wat te verbeteren valt.
Heb reeds wat gelezen over het monteren van andere remklauwen ed. Maar dat zie ik niet zo zitten.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4972
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Remblokken voor 650 (2019)
Het is vooral gevoel. Remmen doet ie echt wel.
Stalen remleidingen na 20000km zou nog niet zoveel uitmaken, maar dat is een optie.
Ik heb zelf na wat omzwervingen toch weer gesinterde Brembo’s geplaatst. Die is met name achter wel merkbaar beter. Iets meer gevoel.
Feredo achter was ook een aanwinst. Bijna te.
Voor absoluut niet.
Voor zijn de standaard blokjes best goed.
Brembo geeft iets meer gevoel. Denk ik. Wil ik.
Bij Nr 1 zijn ze ook wel betaalbaar.
Koop ze niet omdat ze rood zijn. Daar zie je weinig van terug na montage.
Als we het echt willen weten moeten we diverse blokjes gaan testen en remwegen meten.
Stalen remleidingen na 20000km zou nog niet zoveel uitmaken, maar dat is een optie.
Ik heb zelf na wat omzwervingen toch weer gesinterde Brembo’s geplaatst. Die is met name achter wel merkbaar beter. Iets meer gevoel.
Feredo achter was ook een aanwinst. Bijna te.
Voor absoluut niet.
Voor zijn de standaard blokjes best goed.
Brembo geeft iets meer gevoel. Denk ik. Wil ik.
Bij Nr 1 zijn ze ook wel betaalbaar.
Koop ze niet omdat ze rood zijn. Daar zie je weinig van terug na montage.

Als we het echt willen weten moeten we diverse blokjes gaan testen en remwegen meten.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)

DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Dendrummer
- Berichten: 556
- Lid geworden op: vr 16-11-2018, 17:16
- Mijn motor is een: Crf 1000 Africa Twin Dct 2018
- Woonplaats: Lanaken (Belgie)
Re: Remblokken voor 650 (2019)
Dat blijft toch allemaal maar persoonlijk gevoel,voor de een zijn ze doseerbaar voor de ander te straf enz..
Ik heb persoonlijk bij al mijn motoren (17) altijd Brembo gesinterd gebruikt en altijd content geweest en ook wat slijtagetijd betreft,dus de volgende zijn weer Brembo voor mijn strommeke.
Greetz
Gerard
Ik heb persoonlijk bij al mijn motoren (17) altijd Brembo gesinterd gebruikt en altijd content geweest en ook wat slijtagetijd betreft,dus de volgende zijn weer Brembo voor mijn strommeke.

Greetz
Gerard
If you want to be happy ride a motorcycle
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: wo 09-12-2020, 10:35
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XT van 2020
- Woonplaats: Bocholt (BE)
Re: Remblokken voor 650 (2019)
Remmen is voor eenieder een persoonlijk aanvoelen.
Mijn vorige motor Honda Varadero 1000 remde niet beter van mijn huidige V-Strom 650 van 2020, waar ik 13 jaar tevreden over was, en niets aan de remmen veranderde!
Bij een test op de Yamaha tracer 700 stelde ik o.m vast, dat die remmen beter waren ( maar bijterig !) .
Indien men ook met 1 of 2 vingers snel wil vertragen, moet men iets anders uitproberen. Voor de rest remt mijn V-Strom goed en voorspelbaar, ook al moet men alle vingers gebruiken, en soms goed in de remhendel knijpen, indien men snel moet vertragen, maar het lukt steeds in alle veiligheid.
Het hangt vooral af van je rijstijl, en wat je wil!
Mijn vorige motor Honda Varadero 1000 remde niet beter van mijn huidige V-Strom 650 van 2020, waar ik 13 jaar tevreden over was, en niets aan de remmen veranderde!
Bij een test op de Yamaha tracer 700 stelde ik o.m vast, dat die remmen beter waren ( maar bijterig !) .
Indien men ook met 1 of 2 vingers snel wil vertragen, moet men iets anders uitproberen. Voor de rest remt mijn V-Strom goed en voorspelbaar, ook al moet men alle vingers gebruiken, en soms goed in de remhendel knijpen, indien men snel moet vertragen, maar het lukt steeds in alle veiligheid.
Het hangt vooral af van je rijstijl, en wat je wil!