Al een tijdje lijkt mijn v-strom 650 meer benzine te verbruiken. Gemiddeld haalde ik altijd zo'n 350 kilometer uit een tank, met nog genoeg in reserve. Soms viel dit verbruik naar de 250, om vervolgens weer als vanouds op 350 te lopen.
In november heb ik het luchtfilter vervangen, op advies van de garage. Het hoge verbruik zou daar aan kunnen liggen volgens hen.
Meestal viel tussen de 100 en 115KM het eerste streepje van een volle tank weg.
Bij mijn afgelopen volle tank, viel het eerste streepje weg bij de 56KM. Om vervolgens te resulteren in 160KM op een volle tank... 1-op-11.
Bij mijn huidige tank begon het eerste streepje weg te vallen bij 72KM. Iets hoger, maar nog steeds een absurd verbruik.
Nu moet ik wel zeggen dat ik voornamelijk in de stad rij, maar mijn rijstijl is de afgelopen paar jaar niet noemenswaardig aangepast.
Mijn blok is brandschoon, en olie verbruikt hij eigenlijk totaal niet. Nergens benzine geur oid. Starten is ook nooit een probleem en de motor loopt mooi stationair.
Misschien heeft een van jullie een idee? Ik kijk liever zelf eerst even naar wat punten, voordat ik een garage carte blanche geef.
De Vstrom heeft een kleine 20k gelopen. Volgens mij moet wel de koelvloeistof binnenkort vervangen worden, en de standaard bougies zitten er nog in. Maar dit heeft volgens mij geen invloed op het verbruik. Ook is de ontsteking nog nooit gesteld, zou dit het kunnen zijn?
Jullie horen het al, ik weet het niet meer