motor uit in de Westerschelde tunnel
motor uit in de Westerschelde tunnel
Zaterdag 04.08. omstreeks 09.35 een rit naar Rotterdam door de tunnel, maar bij het begin van de tunnel het lampje van ABS beginnen branden oei als
ik maar het einde zie te komen, maar halfweg alles uit niets meer langs de kant de hulp diensten verwittig en na een tiental minuten uit de tunnel en naar het tolplein
om verder Europ Assistance te verwittigen. Alles is daarna goed gekomen naar huis met de kapotte 650. dl door Europ A mijn vraag Is het de batterij of iets anders .
ik maar het einde zie te komen, maar halfweg alles uit niets meer langs de kant de hulp diensten verwittig en na een tiental minuten uit de tunnel en naar het tolplein
om verder Europ Assistance te verwittigen. Alles is daarna goed gekomen naar huis met de kapotte 650. dl door Europ A mijn vraag Is het de batterij of iets anders .
- Pdendrijver
- Berichten: 104
- Lid geworden op: ma 02-04-2018, 20:45
- Mijn motor is een: DL650 - 2009
- Woonplaats: Rijen
- Contacteer:
Re: motor uit in de Westerschelde tunnel
Vervelend!
Wat er aan de hand is kunnen we hier zonder glazen bol niet zien. Wat zijn de klachten? Wat doet hij precies wel en niet?
Wat er aan de hand is kunnen we hier zonder glazen bol niet zien. Wat zijn de klachten? Wat doet hij precies wel en niet?
Re: motor uit in de Westerschelde tunnel
Hallo, niets maar ook niets hij was dood , geen licht niets op dashboard geen alarm het was alsof er geen batterij in zat.
gr. rudi
gr. rudi
- Pdendrijver
- Berichten: 104
- Lid geworden op: ma 02-04-2018, 20:45
- Mijn motor is een: DL650 - 2009
- Woonplaats: Rijen
- Contacteer:
Re: motor uit in de Westerschelde tunnel
Contacten op je accu al vastgedraaid? Hoofdzekering nagekeken?
Volgende stap is doormeten van de accu met een voltmeter. De spanning zou rond de 12,8V moeten liggen.
Volgende stap is doormeten van de accu met een voltmeter. De spanning zou rond de 12,8V moeten liggen.
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 315
- Lid geworden op: do 01-10-2015, 11:14
- Mijn motor is een: BMW R1250RT, Burgman 400
- Woonplaats: Rucphen
Re: motor uit in de Westerschelde tunnel
Waarschijnlijk accu dood. Hoe oud is je motor?
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4972
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: motor uit in de Westerschelde tunnel
Dynamo?
Spanningsverdeler?
En daardoor lege accu?
Spanningsverdeler?
En daardoor lege accu?
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)

DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
Re: motor uit in de Westerschelde tunnel
Inderdaad het zal de dynamo of spanningsverdeler zijn , de batterij getest en zeer goed bevonden maar de dealer in
verlof van 01.08 tot en met 16.08 het zal nog even duren om weer met de 650 te bollen.
bedankt iedereen .
vdgr rudi.
verlof van 01.08 tot en met 16.08 het zal nog even duren om weer met de 650 te bollen.
bedankt iedereen .
vdgr rudi.
- De Graaf van Salland
- DL650 berijder
- Berichten: 418
- Lid geworden op: wo 02-10-2013, 12:25
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 650 ABS L1
- Woonplaats: Geëmigreerd van Salland naar Flevoland
Re: motor uit in de Westerschelde tunnel
Bij mij begon het ABS lampje eerst alleen te branden als ik aan het remmen was.
Later was ‘ie de hele tijd aan.
Bij mij was de diagnose: kapotte dynamo
Later was ‘ie de hele tijd aan.
Bij mij was de diagnose: kapotte dynamo

"There is no such thing as bad weather, only wrong clothes" [Billy Connolly]
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: vr 27-05-2011, 20:30
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A 2009
- Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Re: motor uit in de Westerschelde tunnel
Er staat in het werkplaatshandboek (op deze site te vinden) een keurig diagnose schemaatje om met een eenvoudige multimeter te bezien waar een 'dooie accu' van daan komt. Eerst even opladen en dan op zoek.
Bij mij meldden de problemen zich doordat mijn xenon verlichting begon te flikkeren door een gebrek aan spanning. Uiteindelijk bleek het ook bij mij een kapotte dynamo te zijn. Deze is aftermarket voor 139 euro te koop. Ik heb 'm er zelf ingezet. Dat was goed te doen. Meeste werk is nog de oude pakking netjes te verwijderen. Ook hiervoor zie handboek
Bij mij meldden de problemen zich doordat mijn xenon verlichting begon te flikkeren door een gebrek aan spanning. Uiteindelijk bleek het ook bij mij een kapotte dynamo te zijn. Deze is aftermarket voor 139 euro te koop. Ik heb 'm er zelf ingezet. Dat was goed te doen. Meeste werk is nog de oude pakking netjes te verwijderen. Ook hiervoor zie handboek
- F2ride2001
- Berichten: 349
- Lid geworden op: ma 27-11-2017, 13:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2017
- Woonplaats: Oudenbosch
- Contacteer:
Re: motor uit in de Westerschelde tunnel
Of, als je echt handig bent, zelf opnieuw wikkelen......
TL1000 forever
- Calimero
- DL650 berijder
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
- Woonplaats: Den Haag
Re: motor uit in de Westerschelde tunnel
Van welk jaar is jouw 650 Rudiger?
Er is een recall actie geweest voor het 'tussenmodel' met bouwjaar 2012 t/m 2017.
Wanneer jouw motor ook van een van deze jaartallen is zou de stator reeds vervangen moeten zijn voor het nieuwere type. Zie onderstaande link.
viewtopic.php?f=1&t=13341&p=195494&hilit=dynamo#p196332
Er is een recall actie geweest voor het 'tussenmodel' met bouwjaar 2012 t/m 2017.
Wanneer jouw motor ook van een van deze jaartallen is zou de stator reeds vervangen moeten zijn voor het nieuwere type. Zie onderstaande link.
viewtopic.php?f=1&t=13341&p=195494&hilit=dynamo#p196332
Groeten,
Adri
Adri
Re: motor uit in de Westerschelde tunnel
Hoi, mijne motor is van 08. 09. 2011.
gr rudi
gr rudi
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 8006
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: motor uit in de Westerschelde tunnel
Rudi, ik vermoed dat jij een K model hebt.
Mijn L2 is ook uit 2011 (november) Eén van de eerste demo’s. Alleen voor het L model is er een terugroepactie geweest.
Mijn L2 is ook uit 2011 (november) Eén van de eerste demo’s. Alleen voor het L model is er een terugroepactie geweest.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Jaringb
- DL650 berijder
- Berichten: 530
- Lid geworden op: wo 04-01-2012, 19:05
- Mijn motor is een: Witte DL 650 A L1 bj 2011
- Woonplaats: marum
Re: motor uit in de Westerschelde tunnel
Hoi Rudi heb ongeveer hetzelfde gehad vorig jaar in Schotland die van mij is ook van 2011 was een slijtage aan de kabelboom onder het zadel een paar waren kapot onder andere de abs kabel.
Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Ik blijf genieten van ieder ritje.............op mijn witte strom... 

- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 8006
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: motor uit in de Westerschelde tunnel
Tip uit Canada 

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4263
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M5 (2025)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: motor uit in de Westerschelde tunnel
Haha... bizar.. 

Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0 | Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3
Suzuki V-STROM 1050DE 2025 M5| Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | BRIDGESTONE A41 |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0 | Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3
Suzuki V-STROM 1050DE 2025 M5| Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | BRIDGESTONE A41 |
Re: motor uit in de Westerschelde tunnel
Vandaag heeft de dealer gebeld, kosten voor de originele dynamo 450 € plus het werk bijna 600 € maar ging zoeken naar een
andere dynamo van een ander merk dat minder zou kosten .
gr. rudiger
andere dynamo van een ander merk dat minder zou kosten .
gr. rudiger
- De Graaf van Salland
- DL650 berijder
- Berichten: 418
- Lid geworden op: wo 02-10-2013, 12:25
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 650 ABS L1
- Woonplaats: Geëmigreerd van Salland naar Flevoland
Re: motor uit in de Westerschelde tunnel
Bij TT-motoren hebben ze mijn dynamo vervangen voor wat minder geld (was nog wel duur hoor).
En TT wordt over het algemeen als duur ervaren.
En TT wordt over het algemeen als duur ervaren.
"There is no such thing as bad weather, only wrong clothes" [Billy Connolly]
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: motor uit in de Westerschelde tunnel
Het is eventueel ook goed zelf te doen als je ietswat ervaring hebt met sleutelen.