Hallo allemaal,
Sinds een klein jaar in het bezit van een mooie Vstrom 1000. Deze is afgeleverd begin 2007, ik weet eigenlijk niet precies welk model het dan is.
Ik zit met een dingetje dat wellicht lijkt op het bekende koppelingsprobleem bij de Vstrom, maar misschien zit ik in een soort 'tunnel' waardoor ik de symptomen bij voorbaat daaraan al toeschrijf. Daarom graag jullie expertise:
- de koppeling 'ratelt' behoorlijk als ik deze los laat (in zn vrij). Bij intrekken is het geluid verdwenen
- het schakelen lijkt de laatste tijd wat minder makkelijk te gaan. Ik heb tevens het idee dat de koppeling wat zwaarder is geworden (of ik heb te lang niet gereden...)
- vanaf ca. 4k toeren begint het blok wat te trillen (in iedere versnelling, ook in vrij).
Zijn dit typische Vstrom verschijnselen? Toch de koppeling na laten kijken? Of moet ik het ergens anders zoeken?
Alvast bedankt!
Rick
Last van het koppelingsprobleem?
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: zo 03-07-2016, 16:32
- Mijn motor is een: V-Strom 1000
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 8006
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Last van het koppelingsprobleem?
Gebruik de zoekfunctie rechtsboven eens.
Korf, koppeling, koppelingskorf etc.
Moet je eens opletten wat er allemaal te lezen valt
Korf, koppeling, koppelingskorf etc.
Moet je eens opletten wat er allemaal te lezen valt
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4972
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Last van het koppelingsprobleem?
Onderdelen voor weinig vind je misschien hier http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f=16&t=14580
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)

DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: zo 03-07-2016, 16:32
- Mijn motor is een: V-Strom 1000
Re: Last van het koppelingsprobleem?
Bedankt voor het meedenken. Ik heb juist gezocht op het koppelingsprobleem. Mijn vraag was of jullie ook vinden dat mijn symptomen overeen komen met die van het koppelingsprobleem. Waar ik me met name zorgen om maak, is dat het trillen over het hele toerengebied is vanaf 4.000 toeren tot 9.000, en niet alleen tussen de 3 en 4 duizend (zoals ik begrepen heb bij een versleten koppelingskorf). Wat zou het nog meer kunnen zijn?
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: Last van het koppelingsprobleem?
Helaas geen korfdelen meer, maar wel een goed adres voor een modificatie: vvmracing.com
Als je ratel verdwijnt bij het inknijpen van de koppeling dan is het de korf.
Trilling over het hele gebied, het is en blijft een v-twin, een beetje trillen hoort er bij.
Alles goed afgesteld conform habdleiding? Zo niet, begin daar eens mee.
Ook iets rijker zetten wil nog wel eens helpen, vooral in het lage gebied loopt de motor arm. Ik heb een yoshbox maar weet niet of dat goed gaat i.c.m. een k7 (of k6)....
Als je ratel verdwijnt bij het inknijpen van de koppeling dan is het de korf.
Trilling over het hele gebied, het is en blijft een v-twin, een beetje trillen hoort er bij.
Alles goed afgesteld conform habdleiding? Zo niet, begin daar eens mee.
Ook iets rijker zetten wil nog wel eens helpen, vooral in het lage gebied loopt de motor arm. Ik heb een yoshbox maar weet niet of dat goed gaat i.c.m. een k7 (of k6)....