Colletje..
- Dwars
- Berichten: 434
- Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
- Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
- Woonplaats: Mestreech
- Contacteer:
Colletje..
Iemand van jullie ervaring met een "waterdichte" col die je niet IN de jas doet maar OVER de kraag zodat het hemelwater niet naar binnen komt?
Deel graag in jullie ervaring.
Grtz,
Dwars
Deel graag in jullie ervaring.
Grtz,
Dwars
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
- Stroompje
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 5179
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Woonplaats: Lunteren.
Re: Colletje..
Klinkt ideaal.....maar ken het niet waar heb je zoiets gevonden?
Greetings, Heleen.
Smiling all the way ...


- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Colletje..
Lijkt me ook wel nadelen hebben. De wind kan er makkelijk onder komen en dan heb je er meer last van dan profijt.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Colletje..
Mijn Rukka jas heeft er 1 die er op te ritsen is. Tot nu toe 1 keer voor de kou en 1keer voor een regenbui gebruikt. Lijkt prima te werken.
Geen idee of een losse coll het zelfde effect heeft.
Geen idee of een losse coll het zelfde effect heeft.
Gr. Chiel
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 8006
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Colletje..
Denk dat je uitkomt bij een zaak die surfkleding verkoopt. Soort van drysuit
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Calimero
- DL650 berijder
- Berichten: 1739
- Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
- Woonplaats: Den Haag
Re: Colletje..
Zelf gebruik ik een winddichte col van Dané die je echter wel onder je jas draagt.
Deze houdt mijn nek ook bij zware regenbuien droog.
Ook Rev'it! heeft een dergelijke col https://www.motorkledingcenter.nl/revit ... -2-wb.html. Wellicht is dit toch iets voor je.
Deze houdt mijn nek ook bij zware regenbuien droog.
Ook Rev'it! heeft een dergelijke col https://www.motorkledingcenter.nl/revit ... -2-wb.html. Wellicht is dit toch iets voor je.
Groeten,
Adri
Adri
- Dwars
- Berichten: 434
- Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
- Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
- Woonplaats: Mestreech
- Contacteer:
Re: Colletje..
Hartelijk dank, ik zal er binnenkort eens naar kijken.
Met dit mooie weer heb ik hem nog niet nodig
Met dit mooie weer heb ik hem nog niet nodig
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 8006
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Colletje..
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Dwars
- Berichten: 434
- Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
- Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
- Woonplaats: Mestreech
- Contacteer:
Re: Colletje..
Dank je wel René voor het zoeken.
Ben inmiddels al wel weer iets verder en heb nu 3 opties.
In de "stormkraag" van mijn StreetGuard jas zit een geïntegreerde helmmuts. Aan de achterzijde en zijkanten sluit deze helemaal af zodat de regen er niet in kan.
Werkt wel maar is alleen maar echt geschikt als je alleen voor je wilt kijken, draaien met je hoofd wordt best wel bemoeilijkt vind ik. (komt waarschijnlijk ook omdat ik daar weer een dunne helmmuts onder draag)
Ander nadeel van de jas is dat het een "koude" jas is en voor mij alleen geschikt bij temperaturen boven de 6 a 7 graden. Voor de rest een hele mooie afgewerkte jas, niets mis mee.
Ik heb veel liever een van mijn jassen van Damen aan, zitten wat ruimer en met een warmere (alu thermo?) voering.
Daaronder draag ik de winter-helmmuts van BMW voorzien van een Neopreen voorzijde. Lekker warm.
Nadeel is wel dat mijn motor(veiligheids)bril bij deze temperaturen/ vochtigheid beslaat. Die kan ik dus niet dragen maar deze combinatie is wel de beste oplossing.
Optie 3 is een losse tochtkraag met klittenband die ik dan wel eens draag in combinatie met mijn zijden helmmuts.
Niet echt fijn want het is gewoon een beetje teveel om je hals.
Kortom, het moet gewoon niet regenen en de temperatuur mag niet meer onder de 10 graden zakken..
Ben inmiddels al wel weer iets verder en heb nu 3 opties.
In de "stormkraag" van mijn StreetGuard jas zit een geïntegreerde helmmuts. Aan de achterzijde en zijkanten sluit deze helemaal af zodat de regen er niet in kan.
Werkt wel maar is alleen maar echt geschikt als je alleen voor je wilt kijken, draaien met je hoofd wordt best wel bemoeilijkt vind ik. (komt waarschijnlijk ook omdat ik daar weer een dunne helmmuts onder draag)
Ander nadeel van de jas is dat het een "koude" jas is en voor mij alleen geschikt bij temperaturen boven de 6 a 7 graden. Voor de rest een hele mooie afgewerkte jas, niets mis mee.
Ik heb veel liever een van mijn jassen van Damen aan, zitten wat ruimer en met een warmere (alu thermo?) voering.
Daaronder draag ik de winter-helmmuts van BMW voorzien van een Neopreen voorzijde. Lekker warm.
Nadeel is wel dat mijn motor(veiligheids)bril bij deze temperaturen/ vochtigheid beslaat. Die kan ik dus niet dragen maar deze combinatie is wel de beste oplossing.
Optie 3 is een losse tochtkraag met klittenband die ik dan wel eens draag in combinatie met mijn zijden helmmuts.
Niet echt fijn want het is gewoon een beetje teveel om je hals.
Kortom, het moet gewoon niet regenen en de temperatuur mag niet meer onder de 10 graden zakken..
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..