levensduur L2 motor
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: do 02-02-2017, 00:32
- Mijn motor is een: suzuki vstrom 1000 XT
levensduur L2 motor
Heeft iemand een idee hoe lang een goed onderhouden 650 cc meegaat zonder revisie? Ik ben een rustige rijder.
Heb net de 36.000 km beurt gehad met kleppenstellen etc. en zit te denken over een nieuwe 650. Heb daar gisteren op proefgereden, maar het verschil is niet enorm.
Liever blijf ik nog een tijdje op de 'oude' rondrijden, maar ik wil ook niet op vakantie ergens met pech komen te staan.
Heb net de 36.000 km beurt gehad met kleppenstellen etc. en zit te denken over een nieuwe 650. Heb daar gisteren op proefgereden, maar het verschil is niet enorm.
Liever blijf ik nog een tijdje op de 'oude' rondrijden, maar ik wil ook niet op vakantie ergens met pech komen te staan.
-
- Berichten: 490
- Lid geworden op: vr 14-08-2015, 22:45
- Mijn motor is een: 650 XTA van 2023
- Woonplaats: Boreft (Bodegraven)
Re: levensduur L2 motor
Bij 36000 km is hij net ingereden. Ga bij 136000 aan een andere denken.
Als er één V-strom over de dam is, volgen er meer 

- Valetek
- DL650 berijder
- Berichten: 414
- Lid geworden op: zo 16-03-2014, 13:13
- Mijn motor is een: V-Strom 650 '04
- Contacteer:
Re: levensduur L2 motor
Je hebt net je L2 ingereden
volgens mij had Aad de 100K gepasseerd met zijn DL 650 L

- Valetek
- DL650 berijder
- Berichten: 414
- Lid geworden op: zo 16-03-2014, 13:13
- Mijn motor is een: V-Strom 650 '04
- Contacteer:
Re: levensduur L2 motor
Hier bijna 50.ooo km op de teller op een oude K4 met alleen woon werk verkeer ( dus veel remmen, veel optrekken, met pekel rijden etc etc )
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1606
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: levensduur L2 motor
Bij 30.k loopt het blok pas lekker. Tot een ton km. Zo ie zo geen problemen. Maar denk wel dat je dan bij inruil krijgt dat er veel kilometers op staan. Maar op of revisie is dan nog zeker geen sprake van.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4972
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: levensduur L2 motor
Zoek maar eens in het kilometertopic. http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f ... 99#p204499
>100k is geen probleem. Technisch kun je nog even.
Qua leeftijd ook, dat maakt niet zo heel veel uit. Commercieel is de km-stand belangrijker.
Ik heb eens van dealers begrepen dat er een (psychologische) grens of dip ligt bij 40 of 50k.
De afschrijving, het geld dat je ieder jaar apart legt cq spaart voor als je een andere gaat kopen, wordt steeds minder. Per jaar.
Op motoroccasion.nl kun je de waarde van je motor goed volgen. Als indicatie.
Maar technisch kun je minimaal nog wel 100k rijden.
>100k is geen probleem. Technisch kun je nog even.
Qua leeftijd ook, dat maakt niet zo heel veel uit. Commercieel is de km-stand belangrijker.
Ik heb eens van dealers begrepen dat er een (psychologische) grens of dip ligt bij 40 of 50k.
De afschrijving, het geld dat je ieder jaar apart legt cq spaart voor als je een andere gaat kopen, wordt steeds minder. Per jaar.
Op motoroccasion.nl kun je de waarde van je motor goed volgen. Als indicatie.
Maar technisch kun je minimaal nog wel 100k rijden.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)

DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Aad900 †
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
Re: levensduur L2 motor
Mijn L2 is de 116.000km gepasseerd. Ik zou best op het nieuwe model willen overstappen. Maar dat is financieel ff niet aan de orde. Dus blijf ik gewoon van mijn L2 genieten. Heeft me 1 keer laten staan met een kapotte dynamo. Onder garantie vervangen. Verder geen problemen gehad. Dus 36.000km zou op zich geen noodzaak tot inruil moeten zijn. Al is het nieuwe 2017 model wel erg aantrekkelijk 

L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
- Calimero
- DL650 berijder
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
- Woonplaats: Den Haag
Re: levensduur L2 motor
Ik heb dan wel geen L2 maar een L3 uit 2013 waar ondertussen 103.000 km op staat. Net als Aad900 ben ik ook met een kapotte dynamo (in Schotland
) gestrand welke onder garantie is vervangen en later nog eens is vervangen via een recall actie door een aangepast type.
Tussen de beurten door heb ik nog nooit een druppel olie hoeven bij te vullen.
Wel heb ik de voor- en achtervering aangepast met voor Hyperpro veren en achter een Hyperpro demper.
Op een BMW R850R heb ik ooit 278.000 km gereden zonder revisie van de motor. Hij had zeer waarschijnlijk met gemak de 3 ton gehaald als ik niet een blok hout op de A16 was tegengekomen waarop mijn beide wielen kapot sloegen.... Zelfs met een 250 CC-tje heb ik ooit probleemloos 106.000 km gereden!
Wanneer je je motor rustig op temperatuur laat komen, regelmatig onderhoud geeft en er normaal mee rijdt moet 100.000 km voor een L2 geen enkel probleem zijn.
Een V-Strom zou volgens mij, of het nu een L2 of een L3 is, zelfs makkelijk de 2 ton moeten kunnen halen.
Over een kleine 4 jaar weet ik wat betreft de L3 of dit al dan geen grootspraak van mij was

Tussen de beurten door heb ik nog nooit een druppel olie hoeven bij te vullen.
Wel heb ik de voor- en achtervering aangepast met voor Hyperpro veren en achter een Hyperpro demper.
Op een BMW R850R heb ik ooit 278.000 km gereden zonder revisie van de motor. Hij had zeer waarschijnlijk met gemak de 3 ton gehaald als ik niet een blok hout op de A16 was tegengekomen waarop mijn beide wielen kapot sloegen.... Zelfs met een 250 CC-tje heb ik ooit probleemloos 106.000 km gereden!
Wanneer je je motor rustig op temperatuur laat komen, regelmatig onderhoud geeft en er normaal mee rijdt moet 100.000 km voor een L2 geen enkel probleem zijn.
Een V-Strom zou volgens mij, of het nu een L2 of een L3 is, zelfs makkelijk de 2 ton moeten kunnen halen.
Over een kleine 4 jaar weet ik wat betreft de L3 of dit al dan geen grootspraak van mij was

Groeten,
Adri
Adri
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: vr 20-07-2018, 10:57
- Mijn motor is een: V-Strom 1000
Re: levensduur L2 motor
Goeie olie zeker tbv de kettingspanners. Dan zit er met 3 ton nog geen stoot of slijt rand in
Klepjes op tijd stellen. Warm draaien ben ik slecht in
Maar het blok kan er tegen
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: zo 10-06-2018, 11:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 DL
Re: levensduur L2 motor
hoi, de mijne heeft ruim 125K gedraaid, en motorisch gezien niks op aan te merken , zolang deze lekker loopt wordt hij niet vervangen.. 

-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: ma 19-03-2012, 19:14
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Re: levensduur L2 motor
Ik ben niet zo thuis in de types maar ik heb een dl650 2004. Nu bijna 136k kms. Enige wat ik heb gedaan is koppeling vervangen, olie+filters indien nodig en kleppen stellen. Eigenlijk is er verder nooit wat gebeurd aan het blok en heeft hij mij ook nog nooit laten staan! Gewoon gas blijven geven, ik dacht ook over te stappen op een jongere motor. Maar ik kan gewoon nog geen afstand doen van mijn trouwe strom... Waar vind je nou een motor die je 130k kms nooooooit laat staan. Ik blijf nog even doortuffen!
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 8006
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: levensduur L2 motor
Jij hebt waarschijnlijk een K4 Jasper. Zou achterop je handleiding moeten staan.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: ma 19-03-2012, 19:14
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Re: levensduur L2 motor
Die heb ik niet Eikie, maar bedankt voor de tip. Mij maakt het ook niet zoveel uit welk blok eronder zit... al had ik brandstof verbruik technisch liever geen K4 gehad...