Motor vervangen
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: zo 09-10-2016, 11:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2008)
- Woonplaats: Nijmegen
Motor vervangen
Hallo allemaal,
Ik bezit een vstrom 650 uit 2008 , echter is mijn blokje op. Mijn monteur adviseerd mij om een tweedehands blok op de kop te tikken, omdat dat goedkoper is dan reviseren. Mijn blok heeft ongeveer een 100.000 gelopen.
Nou is mijn vraag, heeft iemand ervaring met plaatsen van een 1000 cc blok onder een 650 te plaatsen en of dat past?
Of weet iemand een adresje waar ik een blok kan vinden voor een schappelijke prijs en met een redelijke kilometerstand?
Groeten raimond
Ik bezit een vstrom 650 uit 2008 , echter is mijn blokje op. Mijn monteur adviseerd mij om een tweedehands blok op de kop te tikken, omdat dat goedkoper is dan reviseren. Mijn blok heeft ongeveer een 100.000 gelopen.
Nou is mijn vraag, heeft iemand ervaring met plaatsen van een 1000 cc blok onder een 650 te plaatsen en of dat past?
Of weet iemand een adresje waar ik een blok kan vinden voor een schappelijke prijs en met een redelijke kilometerstand?
Groeten raimond
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Motor vervangen
of dat past?
Nope
Nope
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: zo 09-10-2016, 11:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2008)
- Woonplaats: Nijmegen
Re: Motor vervangen
Thanks voor de info, dan ga ik maar opzoek naar een 650 motorblok. Als er iemand een weet te liggen dan hoor ik het graag.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Motor vervangen
Wacht even op antwoord van Chiel (Cplegt) , dat is de expert voor zowel de 1000 als de 650 en mogelijk dat hij nog wel een mogelijkheid kent.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: Motor vervangen
Definieer "op" eens wat beter ? Laten reviseren, zelf doen, waar gaat het om ?
2e hands blok kan (onderdelenzoeker bv) maar hoeveel heeft die gelopen en hoe is er mee gereden ?
Zomaar even wat zaken om (misschien) over na te denken.
2e hands blok kan (onderdelenzoeker bv) maar hoeveel heeft die gelopen en hoe is er mee gereden ?
Zomaar even wat zaken om (misschien) over na te denken.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
- Ballie
- DL650 berijder
- Berichten: 546
- Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
- Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
- Contacteer:
Re: Motor vervangen
Ik mis eigenlijk nog wat info over het "versleten" blok. Ik vind 100.000 km eigenlijk veel te vroeg voor een blok om "op" te zijn. Dus de vraag is: Wat mankeert er aan dat 'ie vervangen zou moeten worden?
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: Motor vervangen
Het gaat dus om de kosten en niet de vraag of het is te repareren/reviseren.Raimond schreef:Mijn monteur adviseerd mij om een tweedehands blok op de kop te tikken, omdat dat goedkoper is dan reviseren.
Omdat reparatie waarschijnlijk duurder is als het blok vervangen, dat is wat ik uit het eerste bericht begrijp.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: zo 09-10-2016, 11:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2008)
- Woonplaats: Nijmegen
Re: Motor vervangen
Het ging er eigenlijk om of het blok te vervangen was voor een 1000cc, en of iemand een adresje had/heeft om een ander blok aan te schaffen.
Revisie is volgens mijn monteur erg duur maar wel te doen.
Ik heb nog geen navraag gedaan naar revisie, of wat dat kost. Heb jij enig idee? Krukas moet sowieso vervangen worden.
Een tweedehands blok heb je voor ongeveer 1000 euro
Revisie is volgens mijn monteur erg duur maar wel te doen.
Ik heb nog geen navraag gedaan naar revisie, of wat dat kost. Heb jij enig idee? Krukas moet sowieso vervangen worden.
Een tweedehands blok heb je voor ongeveer 1000 euro
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: Motor vervangen
Maar wat is dan de reden van een revisie of om het blok te vervangen?
Is er nu niet meer mee te rijden of heb je veel olieverbruik of compressieverlies?
Is er nu niet meer mee te rijden of heb je veel olieverbruik of compressieverlies?
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Motor vervangen
Ik heb tot nu 2 keer een vtwin blok van suzuki vervangen. De eerste van mijn eigen 650 welke een paar kilomter gedraaid had met bijzonder weinig olie. Destijds via een tip van hier een blok op de kop getikt bij onze oosterburen.
De 2e keer was het ook een 650 blok maar dan van een SV650. De eigenaar had deze goed gebruikt ( ook op het cirquit) en toen ging er wat rammelen.
Opzich is omwisselen van een blok goed te doen. Ook zelf.
Een 1000 blok gaat zeker niet passen zonder bijzonder veel aan te passen. Denk dan aan de kabelboom, stukken van de hulpframes, radiateur, kuipwerk en de uitlaat. Ook weegt het blok meer waardoor je wat aan je vering zult moeten gaan doen. Mijn inziens kun je dan beter een 1000 kopen ipv het blok onder je 650 monteren.
Wat van belang is voor het blok dat je er onder gaat hangen is dat het van de zelfde generatie is. Dwz. dat het zo aan te sluiten is zonder de ecu te hoeven verwisselen.
De eerste 3 cijvers op je motorblok geven de generatie aan (meende ik). Het belangrijkste is dus dat je een blok koopt het zelfde aantal bougies heeft.
Volgens mij past een blok van een sv650 ook, mits deze van de zelfde generatie is.
De eigenaar van de SV650 heeft destijds zijn blok uit italië laten komen voor ergens rond de 450 euro inc. verzendkosten en met een niet goed geld terug garantie. Hij vond het blok via ebay.
Hier 2 verslagen van hoe het destijds gegaan is met het vervangen van de blokken e.d
klik
klik
De 2e keer was het ook een 650 blok maar dan van een SV650. De eigenaar had deze goed gebruikt ( ook op het cirquit) en toen ging er wat rammelen.
Opzich is omwisselen van een blok goed te doen. Ook zelf.
Een 1000 blok gaat zeker niet passen zonder bijzonder veel aan te passen. Denk dan aan de kabelboom, stukken van de hulpframes, radiateur, kuipwerk en de uitlaat. Ook weegt het blok meer waardoor je wat aan je vering zult moeten gaan doen. Mijn inziens kun je dan beter een 1000 kopen ipv het blok onder je 650 monteren.
Wat van belang is voor het blok dat je er onder gaat hangen is dat het van de zelfde generatie is. Dwz. dat het zo aan te sluiten is zonder de ecu te hoeven verwisselen.
De eerste 3 cijvers op je motorblok geven de generatie aan (meende ik). Het belangrijkste is dus dat je een blok koopt het zelfde aantal bougies heeft.
Volgens mij past een blok van een sv650 ook, mits deze van de zelfde generatie is.
De eigenaar van de SV650 heeft destijds zijn blok uit italië laten komen voor ergens rond de 450 euro inc. verzendkosten en met een niet goed geld terug garantie. Hij vond het blok via ebay.
Hier 2 verslagen van hoe het destijds gegaan is met het vervangen van de blokken e.d
klik
klik
Gr. Chiel
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: zo 09-10-2016, 11:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2008)
- Woonplaats: Nijmegen
Re: Motor vervangen
Het blok maakt erg veel herrie en her is wachten tot hij er helemaal mee stopt.John007 schreef:Maar wat is dan de reden van een revisie of om het blok te vervangen?
Is er nu niet meer mee te rijden of heb je veel olieverbruik of compressieverlies?
Dat ben ik uiteraard niet van plan. Ik ben met 2 bedrijven aan het mailen ivm 2 blokken dus hoop hem snel weer op de weg te hebben.
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: zo 09-10-2016, 11:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2008)
- Woonplaats: Nijmegen
Re: Motor vervangen
Volgens mijn monteur is er een probleem met de krukas. De motor er is ook erg intensief gebruikt door mijn collega als volgmotor tijdens de motorrijlessen.Ballie schreef:Ik mis eigenlijk nog wat info over het "versleten" blok. Ik vind 100.000 km eigenlijk veel te vroeg voor een blok om "op" te zijn. Dus de vraag is: Wat mankeert er aan dat 'ie vervangen zou moeten worden?
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: zo 09-10-2016, 11:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2008)
- Woonplaats: Nijmegen
Re: Motor vervangen
Hoi Chiel, ik ben momenteel in gesprek met 2 partijen om een blok over te nemen, 1 van die blokken is helemaal compleet incl aanbouwdelen. Dus dat is in principe zelf wel te doen. Maar ik laat het toch maar over aan iemand die er verstand van heeft.Cplegt schreef:Ik heb tot nu 2 keer een vtwin blok van suzuki vervangen. De eerste van mijn eigen 650 welke een paar kilomter gedraaid had met bijzonder weinig olie. Destijds via een tip van hier een blok op de kop getikt bij onze oosterburen.
De 2e keer was het ook een 650 blok maar dan van een SV650. De eigenaar had deze goed gebruikt ( ook op het cirquit) en toen ging er wat rammelen.
Opzich is omwisselen van een blok goed te doen. Ook zelf.
Een 1000 blok gaat zeker niet passen zonder bijzonder veel aan te passen. Denk dan aan de kabelboom, stukken van de hulpframes, radiateur, kuipwerk en de uitlaat. Ook weegt het blok meer waardoor je wat aan je vering zult moeten gaan doen. Mijn inziens kun je dan beter een 1000 kopen ipv het blok onder je 650 monteren.
Wat van belang is voor het blok dat je er onder gaat hangen is dat het van de zelfde generatie is. Dwz. dat het zo aan te sluiten is zonder de ecu te hoeven verwisselen.
De eerste 3 cijvers op je motorblok geven de generatie aan (meende ik). Het belangrijkste is dus dat je een blok koopt het zelfde aantal bougies heeft.
Volgens mij past een blok van een sv650 ook, mits deze van de zelfde generatie is.
De eigenaar van de SV650 heeft destijds zijn blok uit italië laten komen voor ergens rond de 450 euro inc. verzendkosten en met een niet goed geld terug garantie. Hij vond het blok via ebay.
Hier 2 verslagen van hoe het destijds gegaan is met het vervangen van de blokken e.d
klik
klik
Ik hoop dat ik het allemaal snel geregeld kan worden zodat de motor de weg weer op kan.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 8006
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Motor vervangen
Nijmegen naar Enschede is maar anderhalf uur rijden.
Samen met Chiel het blok vervangen is leuk en leerzaam om te doen.
Samen met Chiel het blok vervangen is leuk en leerzaam om te doen.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1050XT
- Woonplaats: Maasbree
Re: Motor vervangen
Of langer als t blok er tussentijds mee stopt...naar Enschede duwen duurt zo lang
dat t leuk en leerzaam is weet jij natuurlijk uit ervaring.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 (2011-2024) | Suzuki V-Strom 1050XT (2024-…)
DL650A K9 (2011-2024) | Suzuki V-Strom 1050XT (2024-…)
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4972
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Motor vervangen
Rene? Een motorblok wisselen?
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)

DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 8006
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Motor vervangen
Nehhh, krijg je vieze handen van
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5152
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Motor vervangen
IK ken wel een Suzukimonteur die het blok kan reviseren, maar of dat met 100.000km nog zin heeft
Zal wel eens vragen bij mijn Duitse vrienden of die er nog een hebben tegen een schappelijke prijs.

HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: Motor vervangen
Mocht er iemand een defect blok over hebben dan heb ik er wel interesse in (leerdoeleinden) 
