Motorbeurt
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: za 20-08-2016, 18:43
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Woonplaats: Tukkerland
Motorbeurt
Goeindag...
Vroeg mij af wanneer de beurt moet doen bij de DL 650 !?
Gewoon bij de 24.000 en de 38.000 kms ?
Greetzz
Vroeg mij af wanneer de beurt moet doen bij de DL 650 !?
Gewoon bij de 24.000 en de 38.000 kms ?
Greetzz
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4263
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M5 (2025)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Motorbeurt
Oud model iedere 6000
Nieuw model iedere 12000
Nieuw model iedere 12000
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0 | Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3
Suzuki V-STROM 1050DE 2025 M5| Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | BRIDGESTONE A41 |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0 | Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3
Suzuki V-STROM 1050DE 2025 M5| Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | BRIDGESTONE A41 |
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 8006
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Motorbeurt
Gedurende de 3 jaar garantie mag het nieuwe model 650 ook elke 6000 km.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Motorbeurt
zakkenvullers ....


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Motorbeurt
Daarom heb ik een interval van 10.000 met mijn 2009er, en kleppen stellen ook 10.000 meer
Want er zijn veel meer kleuren grijs dan de ( niet ) kleuren zwart en wit

Want er zijn veel meer kleuren grijs dan de ( niet ) kleuren zwart en wit

Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5152
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Motorbeurt
Vanaf model L4 (2014) niet meer, dan mag het om de 12.000km.Gedurende de 3 jaar garantie mag het nieuwe model 650 ook elke 6000 km.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 8006
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Motorbeurt
Heel bijzonder. Er is volgens mij, motorisch gezien, geen verschil tussen een L2> en een <L6.
Zoals Rob al schreef: geldklopperij.
Wel grappig om dit te lezen want nà mijn laatste garantiebeurt gaf Marc Hoegee al aan dat één keer per jaar of 10.000 km een beurtje noodzakelijk is.
Zoals Rob al schreef: geldklopperij.
Wel grappig om dit te lezen want nà mijn laatste garantiebeurt gaf Marc Hoegee al aan dat één keer per jaar of 10.000 km een beurtje noodzakelijk is.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1050XT
- Woonplaats: Maasbree
Re: Motorbeurt
10.000km is prima. Geen centje pijn, althans ze blijven dan wat langer in je zak zitten 
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 (2011-2024) | Suzuki V-Strom 1050XT (2024-…)
DL650A K9 (2011-2024) | Suzuki V-Strom 1050XT (2024-…)
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Motorbeurt
Als je steeds korte stukjes rijdt om de 6K, rij je 'm gewoon goed warm en langere afstanden dan gewoon 10K aanhouden voor een olie en oliefilterwissel.
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2012) L3
Re: Motorbeurt
Volgens het boekje van mijn L2, elke 6000 km, wat ik ook doe (15000km/jaar). Maar ik doe de kleine beurt (olie+oliefilter) zelf, dat kost 3x niets en dan krijg ze een grote beurt om de 12000 bij de dealer.
Rest mij de vraag: is kleppen stellen bij voorbaat nodig (k weet niet vanbuiten wat het boekje voorschrijft), maar 't is na 54000 km nog niet gebeurt. Merk je dat als het nodig is? (En nog niet te laat is?)
Rest mij de vraag: is kleppen stellen bij voorbaat nodig (k weet niet vanbuiten wat het boekje voorschrijft), maar 't is na 54000 km nog niet gebeurt. Merk je dat als het nodig is? (En nog niet te laat is?)
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Motorbeurt
Daar zou ik wel actie op ondernemen, da`s 2x de opgegeven km stand
( Ontdoe hem zelf van de tupperware, scheelt weer punica
)

( Ontdoe hem zelf van de tupperware, scheelt weer punica

Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2012) L3
Re: Motorbeurt
Ik zal het bij 60000 eens voorstellen, dat moet er toch al tot aan de luchtfilter ontbloot worden.
Ik hoor trouwens sterk uiteenlopende opinies over kleppen, van strikt volgens boekje tot als je het begint te merken ?? Ik vertrouw nogal op de dealer en dat is zeker geen geldwolf, in tegendeel.
Ik hoor trouwens sterk uiteenlopende opinies over kleppen, van strikt volgens boekje tot als je het begint te merken ?? Ik vertrouw nogal op de dealer en dat is zeker geen geldwolf, in tegendeel.
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1050XT
- Woonplaats: Maasbree
Re: Motorbeurt
Bij mij was t bij 54000 echt wel nodig. Bij 24000 niet.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 (2011-2024) | Suzuki V-Strom 1050XT (2024-…)
DL650A K9 (2011-2024) | Suzuki V-Strom 1050XT (2024-…)
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: za 20-08-2016, 18:43
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Woonplaats: Tukkerland
Re: Motorbeurt
Bedankt voor de info!
Alle motoren krijgen altijd een beurtje in het voorjaar.
En bij bepaalde kilometerstand natuurlijk
Alle motoren krijgen altijd een beurtje in het voorjaar.
En bij bepaalde kilometerstand natuurlijk

-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: vr 27-05-2011, 20:30
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A 2009
- Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Re: Motorbeurt
Ik heb dit voorjaar bij 49000 voor het eerst (zelf) de kleppen nagekeken bij mijn 650-K9. Ik heb één plaatje moeten vervangen met 5/100 verschil.
Verder alles binnen tolerantie.
Olie met filter e.d. doe ik rond de 10-15 K. Oude olie is dan nog lekker vet en lijkt vergeleken met bijvoorbeeld de afgewerkte olie uit de auto nog behoorlijk schoon. Doe er dan meestal ook een schoon luchtfiltertje in en synchroniseer de gaskleppen.
Verder alles binnen tolerantie.
Olie met filter e.d. doe ik rond de 10-15 K. Oude olie is dan nog lekker vet en lijkt vergeleken met bijvoorbeeld de afgewerkte olie uit de auto nog behoorlijk schoon. Doe er dan meestal ook een schoon luchtfiltertje in en synchroniseer de gaskleppen.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Motorbeurt
Het is al veel vaker geschreven. Maar de meeste afwijkingen met kleppen komen voor bij de (oude) 1000 modellen. Bij de 1000 zelfs kritiek op het intervaltijdstip. Vrijwel alle 650 modellen blijven gemakkelijk de dubbele interval dus 48.000 km binnen de toleranties. Maar het is uiteraard geen garantie, je kunt natuurlijk een maandagochtend model hebben getroffen.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: Motorbeurt
Als je het begint te merken ben je te laat, dan hebben de kleppen al schade opgelopen.Marre schreef:Ik zal het bij 60000 eens voorstellen, dat moet er toch al tot aan de luchtfilter ontbloot worden.
Ik hoor trouwens sterk uiteenlopende opinies over kleppen, van strikt volgens boekje tot als je het begint te merken ?? Ik vertrouw nogal op de dealer en dat is zeker geen geldwolf, in tegendeel.
Het verraderlijke met kleppen is dat ze steeds strakker gaan staan en dus minder gaan tikken. Op het moment dat ze niet goed meer sluiten en je wat gaat merken verbranden ze.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Motorbeurt
De moraal van dit verhaal; blijf je kleppen horen ......en je zit goed.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: Motorbeurt
Maar hoor je ze dan ook allemaal ?
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Motorbeurt
Tja, dat is inderdaad de vraag.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: Motorbeurt
Dus gewoon op tijd controleren. Verkeerde zuinigheid om dat niet te doen.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: za 20-08-2016, 18:43
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Woonplaats: Tukkerland
Re: Motorbeurt
Heb laats nog gevraag voor de 24.000 beurt.
Maar dat was wel effe schrikken rond de 400 euro.
Vind dat serieus veel geld, kijk wel effe veder..
Maar dat was wel effe schrikken rond de 400 euro.
Vind dat serieus veel geld, kijk wel effe veder..
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Motorbeurt
Kleppen controleren en eventueel stelplaatjes vervangen kost nu eenmaal een redelijke tijd dus ook geld. Dat is het hoofdbestanddeel van de 24K beurt. Je zult misschien wel wat goedkoper bij een kleine motorzaak terecht kunnen maar voor de totale beurt moet je toch echt nog redelijk in de buidel tasten.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: Motorbeurt
Zelf het plastic er af halen, scheelt weer tijd.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 15
- Lid geworden op: zo 25-09-2016, 12:42
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
- Woonplaats: Haarlemmermeer
Re: Motorbeurt
Jeen schreef:Ik heb dit voorjaar bij 49000 voor het eerst (zelf) de kleppen nagekeken bij mijn 650-K9. Ik heb één plaatje moeten vervangen met 5/100 verschil.
Verder alles binnen tolerantie.
Olie met filter e.d. doe ik rond de 10-15 K. Oude olie is dan nog lekker vet en lijkt vergeleken met bijvoorbeeld de afgewerkte olie uit de auto nog behoorlijk schoon. Doe er dan meestal ook een schoon luchtfiltertje in en synchroniseer de gaskleppen.
Heb je 5/100 dikker of dunner gebruikt ?
Degene weet weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. 
