Remblokken
- Camino
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
- Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
- Woonplaats: Eindhoven
Remblokken
Bij het zoeken op internet naar nieuwe remblokken voor de Strom kwam ik er achter dat de prijzen enorm verschillen terwijl de kwaliteit hetzelfde lijkt te zijn. Voor complete set (dubbel voor en enkel achter) varieert het van 58 euro tot 112 euro. Goedkoopste variant kwam ik op marktplaats tegen. Graag hoor ik ervaringen want als het niet uitmaakt ga ik voor de goedkoopste. Zie MP advertentie hieronder. Is alleen voor achter maar compleet voor en achter is dus incl verzendkosten 58 euro.
http://link.marktplaats.nl/m1007389107" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/m1007389107" onclick="window.open(this.href);return false;
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)
Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Remblokken
Grootste verschil zit er tussen gesinterde en organische remblokken. Voor normaal gebruik zijn organische blokken prima. Deze zijn gemaakt uit kevlar, glasfiber en celluloseachtige materialen die worden vastgehouden (gelijmd) door een fenolverbinding. Veel verschil zul je er denk ik niet in aantreffen. Ze zijn zachter dan gesinterde blokken en hebben minder remkracht nodig in de handle, maar slijten sneller. Gesinterde blokken worden onder hoge temperaturen en druk samengeperst uit vergruisd metaal zoals ijzer, koper en messing of een mix daarvan. Ze zijn harder en vereisen meer remkracht. Ze slijten minder hard maar je remschijven des te sneller. Gesinterde blokken kennen dus ook verschillende samenstellingen maar worden voor high performance gebruikt. Ik zou dus gewoon voor de goedkoopste organische gaan.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Remblokken
Nou....ik heb gesinterde erop liggen en ik moet zeggen dat het toch wel feller remt.
Als ik zeg een 20% beter, zit niet tussen de oren hoor
Velgen worden wel sneller grijs door het slijpsel
Zou de originele sponzen niet meer willen
Als ik zeg een 20% beter, zit niet tussen de oren hoor

Velgen worden wel sneller grijs door het slijpsel
Zou de originele sponzen niet meer willen

Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Remblokken
Ik heb achter ooit ook gesinterd gemonteerd (ik ben nu ex V-Strom) en die bijten inderdaad meer, maar er is wel iets meer kracht voor nodig en je remschijf gaat gewoon korter mee.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Consono
- DL1000 berijder
- Berichten: 226
- Lid geworden op: vr 14-08-2015, 22:55
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000 K7
- Woonplaats: Oldenzaal
- Contacteer:
Re: Remblokken
Ik weet het niet hoor, heb nooit zo'n lekker gevoel bij die goedkope blokken.
Het zijn wel m'n remmen, die moeten het gewoon goed (blijven) doen.
Komende juni storten we ons weer in het Dolomieten geweld, dan wil je toch dat zéker je remmen het prima blijven doen.
Dus verse remolie én goede blokken. Ik geef dan liever een paar tientjes meer uit.
Het zijn wel m'n remmen, die moeten het gewoon goed (blijven) doen.
Komende juni storten we ons weer in het Dolomieten geweld, dan wil je toch dat zéker je remmen het prima blijven doen.
Dus verse remolie én goede blokken. Ik geef dan liever een paar tientjes meer uit.
Laatst gewijzigd door Consono op wo 23-03-2016, 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Arno
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 8006
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Remblokken
Wees voorzichtig met aanschaf van remblokken via het internet. Is het merk 'genuine' of een getrouwe kopie uit China.
Kennis van mij had via Ebay blokken besteld uit Taiwan... Bij montage liet de voering al los van de grondplaat
Ga op zeker en bespaar niet op een paar tientjes.
Kennis van mij had via Ebay blokken besteld uit Taiwan... Bij montage liet de voering al los van de grondplaat

Ga op zeker en bespaar niet op een paar tientjes.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Consono
- DL1000 berijder
- Berichten: 226
- Lid geworden op: vr 14-08-2015, 22:55
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000 K7
- Woonplaats: Oldenzaal
- Contacteer:
Re: Remblokken
Maar ja, in Taiwan hoeven je remmen het niet te doen, daar is veel belangrijker dat je claxon het goed doet!Eikie schreef:...Kennis van mij had via Ebay blokken besteld uit Taiwan... Bij montage liet de voering al los van de grondplaat![]()

Groet, Arno
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Remblokken
Ik zou het ook bij goedkoop en gerenommeerd houden. Inderdaad is een merkloos Aziatisch product niet altijd even betrouwbaar.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1606
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: Remblokken
kijk eens bij rad.eu of op louis.de denk dat je voor een setje trw remblokken voor en achter rond de 90 euro kwijt bent. met jou marktplaatslink zit je op 58 euro onbekend merk en geen idee wat ermee gebeurd is. ik zou zelf voor die 3 tientjes geen risico nemen. mijn vrouwtje rijd ook wel eens mee en die is me echt die 3 tientjes meer dan waard.
- Camino
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
- Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
- Woonplaats: Eindhoven
Re: Remblokken
Ik heb nog even gemaild over kwaliteit ed. Volgende antwoord kreeg ik. Misschien toch wel de moeite waard een keer te proberen.
Goedemiddag René,
Dit type remblokken voor uw motor betreffen organische remblokken, met
goede remkwaliteiten. We zijn ermee bekend dat er in het verleden een
partij slechte remblokken in omloop is geweest. Vandaar dat wij onze
remblokken rechtstreeks bij de fabriek in Japan kopen, waardoor we de
scherpe prijs kunnen bieden. Inmiddels verkopen we al ruim een jaar onze
remblokken. Van onze klanten krijgen we positieve feedback en we hebben
ook een flink aantal rijscholen als vaste klant, die tevreden zijn met
de remblokken en regelmatig nieuwe remblokken bijbestellen.
Mocht u de remblokken willen hebben, kunt u de betaling overmaken.
Uiteraard kunt u uw remblokken ook elders aanschaffen. De kwaliteit zal
daarbij weinig verschil maken, maar vooral de prijs...
Met vriendelijke groet,
Your Motor Parts
Goedemiddag René,
Dit type remblokken voor uw motor betreffen organische remblokken, met
goede remkwaliteiten. We zijn ermee bekend dat er in het verleden een
partij slechte remblokken in omloop is geweest. Vandaar dat wij onze
remblokken rechtstreeks bij de fabriek in Japan kopen, waardoor we de
scherpe prijs kunnen bieden. Inmiddels verkopen we al ruim een jaar onze
remblokken. Van onze klanten krijgen we positieve feedback en we hebben
ook een flink aantal rijscholen als vaste klant, die tevreden zijn met
de remblokken en regelmatig nieuwe remblokken bijbestellen.
Mocht u de remblokken willen hebben, kunt u de betaling overmaken.
Uiteraard kunt u uw remblokken ook elders aanschaffen. De kwaliteit zal
daarbij weinig verschil maken, maar vooral de prijs...
Met vriendelijke groet,
Your Motor Parts
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)
Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: Remblokken
Motormuus schreef:kijk eens bij rad.eu of op louis.de denk dat je voor een setje trw remblokken voor en achter rond de 90 euro kwijt bent. ...
Bij RAD: setje standaard voor DL1000 (2002-2009) achterwiel: 25€, voorwiel: links en rechts elk 27€: samen dus 79€. 3 sets gesinterde = 93€.
(prijzen 20% lentekorting reeds verrekend)
Daar kun je echt niet voor sukkelen..
Spooky Action At A Distance !