Ik neus nog wel eens op inet en vond deze site: http://www.factorypro.com/Prod_Pages/prodsdl1000.html
Ik herken die "Velocity Stacks" wel uit "ik ben mooi auto's" maar begrijp niet het nut van deze in een DL. Kan iemand mij uitleggen waarom iemand deze zou toepassen (en zonder filter???)
DL1000 Superflare Velocity Stacks
Re: DL1000 Superflare Velocity Stacks
Het is kennelijk een aanpassing in het inlaattraject (in de airbox, dus het filter gaat er overheen). Meestal gaan dat soort aanpassingen ten koste van de powerband, maar hier claimen ze een verbetering..
Grappiger is het verhaal over het verwijderen van de secondaire luchtkleppen boven de 7KRPM, als ik een DL1000 had, zou ik me hier inlezen
Grappiger is het verhaal over het verwijderen van de secondaire luchtkleppen boven de 7KRPM, als ik een DL1000 had, zou ik me hier inlezen

- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: DL1000 Superflare Velocity Stacks
Ik heb bij FactoryPro een heel hoog "It's amazing Jim!" TellSell gevoel...
Can't helpt it.
170 dollar excl. 50 dollar shipping voor 2 alu buisjes die je onder je luchtfilter plaatst en dat geeft je 2pk meer??
Denk het niet... Mja ben geen expert he.
"FI not retuned" en "Is close" klopt al niet want ze lopen standaard al te arm.
Die timing shifter helpt wel, 2 graden eerder helpt.
Start Shift kit, geen idee, lijkt me ook bogus, even snel googlen en dan lees ik al 2 ervaringen die vertellen dat de claims niet kloppen.
Je complete koppeling incl. koppelingskorf moeten er uit, dus dat zie ik de meeste mensen hier sowieso niet doen (no offense)
Snorkel verwijderen geeft wel meer lucht en daar moet je dan ook op afstellen (rijker zetten).
Can't helpt it.
170 dollar excl. 50 dollar shipping voor 2 alu buisjes die je onder je luchtfilter plaatst en dat geeft je 2pk meer??
Denk het niet... Mja ben geen expert he.
"FI not retuned" en "Is close" klopt al niet want ze lopen standaard al te arm.
Die timing shifter helpt wel, 2 graden eerder helpt.
Start Shift kit, geen idee, lijkt me ook bogus, even snel googlen en dan lees ik al 2 ervaringen die vertellen dat de claims niet kloppen.
Je complete koppeling incl. koppelingskorf moeten er uit, dus dat zie ik de meeste mensen hier sowieso niet doen (no offense)
Snorkel verwijderen geeft wel meer lucht en daar moet je dan ook op afstellen (rijker zetten).
- Ripple
- Berichten: 209
- Lid geworden op: za 20-12-2014, 20:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000A (2015)
- Woonplaats: Izegem West-Vlaanderen
Re: DL1000 Superflare Velocity Stacks
Ze zijn NIET 1/1 passend op een L4 - L5 airbox hé ...

Ripple schreef:
De rubbers van de Factorypro kelken zijn niet passend 1/1 op den airbox … daar is toch een kleine aanpassing aan geweest.
De montage punten waren 2 mm minder hoog (5 mm i.p.v. 7 mm) en de diameter 1,5 mm groter (55 mm i.p.v. 53,5 mm) … wanneer de rubber zo gemonteerd waren was het niet te doen om die kelken daar in te krijgen.
Ik had geen goesting om Factorypro te contacteren en terug te sturen en andere te laten overvliegen uit de usa (heeft me nu al 51.40 Euro aan douanekosten en taks gekost)
Dus de airbox mooi bijgewerkt met een dremel tot de rubbers perfect pasten … voor de zekerheid toch de rubbers gemonteerd met een beetje Tec7.