
Wat me verschrikkelijk opvalt is het verschil voor en na: voordat hij bij de dealer binnen ging reed hij ongelofelijk slecht en rauw. Aan zowat alle toerentallen. Vanuit lage toeren (vanaf 2500opm) wegscheuren als een raket was er niet meer bij en ik dacht dat er iets met de motor aan de hand was. Na het onderhoud echter, rijdt hij weer als nieuw. En het enige wat vervangen geweest is, zijn de ontstekingskaarsen, het luchtfilter, de olie en het filter.
Dit is het eerste gemotoriseerd voertuig in mijn bezit waar het verschil voor/na zó groot is.
UPDATE LUCHTFILTERINLAAT.
Bij vorig groot onderhoud werd er een zeef net voor de inlaat van de luchtfilterbox gemonteerd. Dat heeft geholpen in die zin dat er geen steentjes en takken meer in het filter zaten zoals dat toen werd vastgesteld. Aan dooie insecten echter geen nood: die konden er nog steeds in omdat het geen "waterdichte" oplossing was. Ik heb dus een nieuwe zeef gemaakt die helemaal rond de luchthapper bevestigd werd (aan de buitenkant). In principe kan er dus geen "grof vuil" meer in. Ik heb helaas geen foto's gemaakt omdat alles bij de dealer gebeurde. Ik hou jullie echter op de hoogte.
Wat ik niet begrijp is dat Suzuki geen oplossing voorziet voor het snel vervuilende luchtfilter. Volgens de Shop Manual moet het filter slechts om de 18000km vernieuwd worden. De praktijk wijst echter uit dat je met moeite aan de 12000km komt. Een aangepaste luchtinlaat zou ten zeerste welkom zijn. Iedere handige Harry kan daar dan al een oplossing voor verzinnen, maar strikt genomen zou het niet mogen.
Hallo Hammamatsu?????
