Heed valbeugels DL1000, korte review...
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Heed valbeugels DL1000, korte review...
Beste mede-strommers,
Ik wilde voor mijn net aangeschafte DL1000 uit 2004 een setje valbeugels hebben en kwam na lang zoeken en vergelijken uit bij de valbeugels van HEED.
Aangezien ik op dit forum weinig tot geen informatie over deze beugels kon vinden heb ik besloten zelf maar wat te posten.
HEED is een pools bedrijf en ik kwam voornamelijk op buitenlandse sites veel positieve reacties tegen op de valbeugels van deze fabrikant.
Bovendien kostten deze beugels inclusief verzenden (maar) €110,-.
Ze lijken erg op de Givi beugels alleen hebben ze een extra stang, dit kan nooit kwaad lijkt me.
Bovendien zijn ze volgens bronnen even stevig of zelfs steviger dan die van Givi, dat blijkt mede uit deze quote van het engelse v-strom forum:
"From what I've read and heard from owners the Heed ones are designed to protect your bike if if you drop it, the Givi ones are designed to attach lights to."
Ik heb de beugels donderdag besteld en ze waren er vandaag al (dinsdag). Ze waren dus binnen 3 werkdagen al binnen!
De beugels kwamen aan in een grote doos en zaten zeer net verpakt: De eerste indruk was zeer goed, de beugels voelen zeer stevig aan.
Ik wilde voor mijn net aangeschafte DL1000 uit 2004 een setje valbeugels hebben en kwam na lang zoeken en vergelijken uit bij de valbeugels van HEED.
Aangezien ik op dit forum weinig tot geen informatie over deze beugels kon vinden heb ik besloten zelf maar wat te posten.
HEED is een pools bedrijf en ik kwam voornamelijk op buitenlandse sites veel positieve reacties tegen op de valbeugels van deze fabrikant.
Bovendien kostten deze beugels inclusief verzenden (maar) €110,-.
Ze lijken erg op de Givi beugels alleen hebben ze een extra stang, dit kan nooit kwaad lijkt me.
Bovendien zijn ze volgens bronnen even stevig of zelfs steviger dan die van Givi, dat blijkt mede uit deze quote van het engelse v-strom forum:
"From what I've read and heard from owners the Heed ones are designed to protect your bike if if you drop it, the Givi ones are designed to attach lights to."
Ik heb de beugels donderdag besteld en ze waren er vandaag al (dinsdag). Ze waren dus binnen 3 werkdagen al binnen!
De beugels kwamen aan in een grote doos en zaten zeer net verpakt: De eerste indruk was zeer goed, de beugels voelen zeer stevig aan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: Heed valbeugels DL1000, korte review...
Uit de beknopte maar duidelijke engelstalige en poolse handleiding die meegeleverd werd bleek dat ik allereerst de (zwarte) zijkappen moest verwijderen.
Vervolgens moest ik aan één kant de 4 bouten uit de motorbeugels draaien. Nu alle 4 de bouten los waren kon ik simpelweg de beugel erop schroeven met de bijgeleverde bouten. Dit zelfde proces moest vervolgens aan de andere kant herhaald worden en de beugels konden vervolgens in het midden voor vastgezet worden door middel van een bijgeleverde verbinding.
Vervolgens moest ik aan één kant de 4 bouten uit de motorbeugels draaien. Nu alle 4 de bouten los waren kon ik simpelweg de beugel erop schroeven met de bijgeleverde bouten. Dit zelfde proces moest vervolgens aan de andere kant herhaald worden en de beugels konden vervolgens in het midden voor vastgezet worden door middel van een bijgeleverde verbinding.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: Heed valbeugels DL1000, korte review...
Uiteindelijk is dit het eindresultaat:
Zowel de beugels als de bevestiging hiervan voelen erg solide aan en zien er ook zo uit.
Het bevestigen van de beugels is zeer makkelijk en kan door iedereen die in het bezit is van een inbus-setje gedaan worden.
Ik hoop dat ik iemand met deze korte review en beschrijving heb kunnen helpen bij zijn keuze voor nieuwe valbeugels.
Groeten,
Joël
Conclusie: ik heb de beugels (gelukkig) nog niet kunnen testen maar ben voor nu erg blij met het resultaat.Zowel de beugels als de bevestiging hiervan voelen erg solide aan en zien er ook zo uit.
Het bevestigen van de beugels is zeer makkelijk en kan door iedereen die in het bezit is van een inbus-setje gedaan worden.
Ik hoop dat ik iemand met deze korte review en beschrijving heb kunnen helpen bij zijn keuze voor nieuwe valbeugels.
Groeten,
Joël
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Bibaboeba op di 17-03-2015, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4971
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Heed valbeugels DL1000, korte review...
Heb je ook een foto van iets grotere afstand zodat we het eindresultaat kunnen zien?
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)

DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: Heed valbeugels DL1000, korte review...
Ik heb alleen deze 3 nog:
Op grotere afstand heb ik op dit moment niet, ik zou deze nog wel voor je kunnen maken, dit wordt dan morgenmiddag.
Op grotere afstand heb ik op dit moment niet, ik zou deze nog wel voor je kunnen maken, dit wordt dan morgenmiddag.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1050XT
- Woonplaats: Maasbree
Re: Heed valbeugels DL1000, korte review...
Ziet er prima uit…knap hoor een foto maken terwijl de camera op de rechtervoorknipper ligt 

Groeten Erik
DL650A K9 (2011-2024) | Suzuki V-Strom 1050XT (2024-…)
DL650A K9 (2011-2024) | Suzuki V-Strom 1050XT (2024-…)
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4971
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Heed valbeugels DL1000, korte review...
Qua foto prima zo. Ik heb een goed beeld zo.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)

DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Jean Pierre
- Berichten: 14
- Lid geworden op: di 17-02-2015, 21:41
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Woonplaats: Sint-Truiden B
Re: Heed valbeugels DL1000, korte review...
ze zien er heel mooi uit laat wat weten als je een ritje hebt gemaakt in verband met trillingen ik zou deze ook willen bestellen voor op mijn 650 (2014)
groetjes Jean Pierre
groetjes Jean Pierre
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: Heed valbeugels DL1000, korte review...
Hallo Jean Pierre,
Ik heb vanmiddag een ritje gemaakt en heb niks gemerkt van trillingen.
Als je ze wil bestellen kan dit het best direct via heed, dit is goedkoper dan via ebay.
Alle info is te vinden op http://www.heed.pl.
Ik heb vanmiddag een ritje gemaakt en heb niks gemerkt van trillingen.
Als je ze wil bestellen kan dit het best direct via heed, dit is goedkoper dan via ebay.
Alle info is te vinden op http://www.heed.pl.
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Heed valbeugels DL1000, korte review...
Juh, da's scherpEbrostrom schreef:Ziet er prima uit…knap hoor een foto maken terwijl de camera op de rechtervoorknipper ligt

Vind ze er mooi uitzien ( en die quote over het verschil met Givi : Schater )
Alleen zie ik een "slecht afgewerkt punt, zeikerd die ik ben

De onderpijp is koud op een plaatje gelast waar de twee bouten aan het blok zitten.
SW Motech heeft deze buis schuin afgeslepen en dan op het plaatje gelast.Buigen en schuin afzagen, that^s all.......
Da's de plek die je meteen ziet als je omlaag kijkt; zou me schrikkelijk storen die "goedkope" connectie.
Maar verder ziet het er goed uit en als ie doet wat ie moet doen is het de uitgave waard

En ik spreek uit multiple ervaring

Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Heed valbeugels DL1000, korte review...
Mooie beugeltjes! Ik zie alleen 1 grote fout (of ik zie het niet goed) die je gemaakt hebt bij het installeren.
Je maakt aan 1 kant alle 4 de boutjes los. Dit houdt in dat het blok nu met z'n volle gewicht schuin aan 1 kant van het frame hangt. Dit vinden die 4 bouten aan de andere kant echt NIET leuk! Een paar blokken hout of een krik onder het motorblok welke steun geeft is echt wel aan te raden!
Je maakt aan 1 kant alle 4 de boutjes los. Dit houdt in dat het blok nu met z'n volle gewicht schuin aan 1 kant van het frame hangt. Dit vinden die 4 bouten aan de andere kant echt NIET leuk! Een paar blokken hout of een krik onder het motorblok welke steun geeft is echt wel aan te raden!
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Heed valbeugels DL1000, korte review...
Tulipan, dat is goed gespot, ik heb hier kwa stevigheid ook mn bedenkingen bij. Eveneens zeer tevreden gebruiker van de givi beugels ...
Je blok zit aan de achterzijde met 2 dikke bouten 20cm onder elkaar vast. Is zelfs met alle 4 de bouten aan beide kanten geen beweging in te krijgen.
Je blok zit aan de achterzijde met 2 dikke bouten 20cm onder elkaar vast. Is zelfs met alle 4 de bouten aan beide kanten geen beweging in te krijgen.
Gr. Chiel
- Jean Pierre
- Berichten: 14
- Lid geworden op: di 17-02-2015, 21:41
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Woonplaats: Sint-Truiden B
Re: Heed valbeugels DL1000, korte review...
qua stevigheid lijkt me dat wel OK is toch zo een 5tal cm gelast zoals ik kan zien
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Heed valbeugels DL1000, korte review...
Is inderdaad gelast... maar het hangt wel aan die 4 bouten waardoor je een schuine belasting krijgt. Die andere bouten had ik nooit echt op gelet... echter als je een groot gedeelte van de steun weghaalt dan is het nooit verkeerd om de boel netjes te ondersteunen.Jean Pierre schreef:qua stevigheid lijkt me dat wel OK is toch zo een 5tal cm gelast zoals ik kan zien
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: Heed valbeugels DL1000, korte review...
Ik heb er inderdaad over getwijfeld of ik alle 4 de bouten tegelijk kon verwijderen, dit stond namelijk wel zo in de handleiding.
Nadat ik goed heb gekeken hoe het blok verder vast zat en nadat ik goed gegoogled heb hoe anderen dit deden heb ik er toch voor gekozen het wel op deze manier te doen.
Bovendien past het niet om eerst de ene kant te doen en dan de andere, de enige manier waarop dit kan is door eerst een lange bout erin te draaien zodat er genoeg ruimte is om de rest los te draaien etc.
Ik had echter geen lange bout tot mijn beschikking dus dat werd hem niet.
Maar ik snap je punt PDvD en ik deel(de) je zorg ook wel enigsinds. (en ondersteunen is uiteraard beter als je over de juiste middelen beschikt)
Over de bevestiging: ik snap jullie punt maar ik ga ervan uit dat dit stevig genoeg is.
Ik heb op internet meerdere verhalen gelezen van mensen die de beugels (jammer genoeg) wel in de praktijk getest hebben waarbij ze het prima hielden en zoals ik al aangaf door veel gebruikers steviger geacht worden dan de Givi beugels. Het viel me trouwens ook op dat de Givi beugels ook op dezelfde manier bevestigd zijn?: (of begrijp ik jullie nu niet goed?) Ach, ik zal het pas zeker weten op het moment dat ik ze ook in de praktijk uit ga testen en ik hoop dat dat moment nog heel lang duurt.
Nadat ik goed heb gekeken hoe het blok verder vast zat en nadat ik goed gegoogled heb hoe anderen dit deden heb ik er toch voor gekozen het wel op deze manier te doen.
Bovendien past het niet om eerst de ene kant te doen en dan de andere, de enige manier waarop dit kan is door eerst een lange bout erin te draaien zodat er genoeg ruimte is om de rest los te draaien etc.
Ik had echter geen lange bout tot mijn beschikking dus dat werd hem niet.
Maar ik snap je punt PDvD en ik deel(de) je zorg ook wel enigsinds. (en ondersteunen is uiteraard beter als je over de juiste middelen beschikt)
Over de bevestiging: ik snap jullie punt maar ik ga ervan uit dat dit stevig genoeg is.
Ik heb op internet meerdere verhalen gelezen van mensen die de beugels (jammer genoeg) wel in de praktijk getest hebben waarbij ze het prima hielden en zoals ik al aangaf door veel gebruikers steviger geacht worden dan de Givi beugels. Het viel me trouwens ook op dat de Givi beugels ook op dezelfde manier bevestigd zijn?: (of begrijp ik jullie nu niet goed?) Ach, ik zal het pas zeker weten op het moment dat ik ze ook in de praktijk uit ga testen en ik hoop dat dat moment nog heel lang duurt.

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Heed valbeugels DL1000, korte review...
Ik bedoel de verbinding, kijk op de foto hieronder van SW Motech, ( klik om te vergroten )
Bij de twee bouten sluit de buis diagonaal aan de bevestigingsplaat
http://shop.sw-motech.com/cgi-bin/cosmo ... d=30869216
Bij de twee bouten sluit de buis diagonaal aan de bevestigingsplaat
http://shop.sw-motech.com/cgi-bin/cosmo ... d=30869216
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
- Jean Pierre
- Berichten: 14
- Lid geworden op: di 17-02-2015, 21:41
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Woonplaats: Sint-Truiden B
Re: Heed valbeugels DL1000, korte review...
Is dat dan beter ?
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: Heed valbeugels DL1000, korte review...
Tsja, ziet er misschien wel iets netter uit ja.Tulipan schreef:Ik bedoel de verbinding, kijk op de foto hieronder van SW Motech, ( klik om te vergroten )
Bij de twee bouten sluit de buis diagonaal aan de bevestigingsplaat
http://shop.sw-motech.com/cgi-bin/cosmo ... d=30869216
Of het ook echt veel steviger is vraag ik me echter af.
Misschien mail ik HEED wel eens met de vraag waarom voor deze manier gekozen is.
-
- DL650 berijder
- Berichten: 298
- Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
- Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC
Re: Heed valbeugels DL1000, korte review...
Wij hebben de Heed valbeugels ook gemonteerd zitten en getest met vallen. Het ging niet eens hard, maar hard genoeg om de beugel waar de motor op viel (in het gras) te verbuigen richting kunststof delen. Het was even schrikken en we dachten direct: wat een shitspul. Echter, het terugbuigen met een -verlengde- koevoet had tot gevolg....een kromme koevoet! Ze zijn dus best sterk, maar we hebben nu een extra dwarsverbinding gemaakt voor de radiator langs zodat ze in ieder geval niet meer naar elkaar toe kunnen buigen. Dat, in combinatie met een zelfgemaakte RVS-carterplaat met eigen ophangbeugel, zou ervoor moeten zorgen dat nu alles hufterproof is.
GSA1200
Re: Heed valbeugels DL1000, korte review...
Ziet er goed uit!
Zat net te kijken op de website en ze verkopen ook een carter beschermer, iemand hier ervaring mee?
Zat net te kijken op de website en ze verkopen ook een carter beschermer, iemand hier ervaring mee?
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: Heed valbeugels DL1000, korte review...
Ik heb de valbeugels iets eerder uitgetest dan gepland
Maar ja hoor, ze doen het... De verf is er wel een beetje af en er zitten twee hele kleine krasjes op de kap maar verder niks aan het handje.
Ook totaal niet verbogen, was gelukkig wel vanuit stilstand.
Ik zal later op de avond nog even wat foto's posten van het kleine beetje schade.
Moet zeggen dat het er met flits wel wat heftiger uit ziet dan in het echt. (en de motor viezer)
Heb het alweer zwart gemaakt met een beetje matzwarte verf dus is nu nog amper te zien

Maar ja hoor, ze doen het... De verf is er wel een beetje af en er zitten twee hele kleine krasjes op de kap maar verder niks aan het handje.
Ook totaal niet verbogen, was gelukkig wel vanuit stilstand.
Ik zal later op de avond nog even wat foto's posten van het kleine beetje schade.
Moet zeggen dat het er met flits wel wat heftiger uit ziet dan in het echt. (en de motor viezer)
Heb het alweer zwart gemaakt met een beetje matzwarte verf dus is nu nog amper te zien

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 8006
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Heed valbeugels DL1000, korte review...
Is het kunststof niet gescheurd bij de schroef?
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Aad900 †
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
Re: Heed valbeugels DL1000, korte review...
Het blijven valbeugels
Ik heb ze ook al een keer kunnen testen (al waren het dan Givi beugels)

L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: Heed valbeugels DL1000, korte review...
@ekkie Klopt, plastic van het zijschild is gescheurd maar dat was al zo toen ik hem kocht. Binnenkort komen er nieuwen op.
Achja, ben blij dat ze erop zitten, anders was het een nieuwe kap geworden
Achja, ben blij dat ze erop zitten, anders was het een nieuwe kap geworden

- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Heed valbeugels DL1000, korte review...
Welkom bij de club van de vallende ziekte
Zijn we bijna allemaal lid van
Ben blij voor je dat je ze er al opgeschroefd had

Zijn we bijna allemaal lid van

Ben blij voor je dat je ze er al opgeschroefd had

Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "