toch V-strom verlagen of.....
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: vr 24-09-2010, 11:21
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
- Woonplaats: Oegstgeest
toch V-strom verlagen of.....
Hallo Strommers,
De laatste jaren krijg ik (gezondheidsredenen) steeds meer last van de hoogte van mijn Vstrom(650) uit 2009. Dat gaat ten koste van mijn vertrouwen in het motorrijden.
Ik overweeg nu de Vstrom te laten verlagen of..... een andere motor te gaan kopen.
Via de zoekfunctie heb ik nog niet voor mij voldoende informatie gevonden.Wel dat men beter zit, maar hoe staat het met de rijeigenschappen, grondspeling etc.
Zelf denk ik dat 3cm lager wel gewenst is. Er zitten voor en achter Hyperpro veren op.
Kunnen jullie nog met wat ervaringen/adviezen reageren? Dat zou fijn zijn. Kan ik misschien een knoop doorhakken.
Groet,
René
De laatste jaren krijg ik (gezondheidsredenen) steeds meer last van de hoogte van mijn Vstrom(650) uit 2009. Dat gaat ten koste van mijn vertrouwen in het motorrijden.
Ik overweeg nu de Vstrom te laten verlagen of..... een andere motor te gaan kopen.
Via de zoekfunctie heb ik nog niet voor mij voldoende informatie gevonden.Wel dat men beter zit, maar hoe staat het met de rijeigenschappen, grondspeling etc.
Zelf denk ik dat 3cm lager wel gewenst is. Er zitten voor en achter Hyperpro veren op.
Kunnen jullie nog met wat ervaringen/adviezen reageren? Dat zou fijn zijn. Kan ik misschien een knoop doorhakken.
Groet,
René
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: toch V-strom verlagen of.....
Je kunt beginnen met langere dogbones en de voorpoten wat door laten steken.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
- R.Vanmeegen
- DL1000 berijder
- Berichten: 604
- Lid geworden op: vr 12-07-2013, 22:25
- Mijn motor is een: KTM 1190
- Woonplaats: Huissen
Re: toch V-strom verlagen of.....
Mijn ervaring Is dat verhogen de motor stugger maakt. Door verlagen zal het dus soepeler worden.
DL 1000 - Zilver grijs - K3 - TomTom Rider 400 - 2 Akra's - Sony HDR-AS200
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5152
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: toch V-strom verlagen of.....
René, ga even lang je Suzuki dealer, die heeft er de juiste oplossing voor. Er zijn verlagingssetjes te koop die de rijeigenschappen niet beïnvloeden. Zolang je maar niet te veel gaat verlagen, dan komen de rijeigenschappen wel in gedrang. maar 3 cm is geen enkel probleem.
Peter
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: vr 24-09-2010, 11:21
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
- Woonplaats: Oegstgeest
Re: toch V-strom verlagen of.....
Dat is mooi, als 3 cm geen probleem is. Ik vroeg me inderdaad af of ik bijvoorbeeld snel met de middenbok of zo regelmatig de grond zou raken en dat zou ik niet wenselijk vinden. Dan denk ik dat ik met een verlagingssetje ga beginnen.
Alvast bedankt voor de reacties. Als het zo ver is , zal ik mijn ervaring ermee hier bij zetten.
Groet,
René
Alvast bedankt voor de reacties. Als het zo ver is , zal ik mijn ervaring ermee hier bij zetten.
Groet,
René
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: toch V-strom verlagen of.....
Om met de middenbok aan de grond te komen heb IK geen verlagingssetje nodig. Maar dat schijnt een persoonlijke afwijking te zijn. 
Indicatie: Als jij je achterband niet over de volle breedte gebruikt ga je geen problemen krijgen en anders is een beetje vuurwerk ook wel aardig.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1gpi1v9G ... 36kJu6XeYw[/youtube]

Indicatie: Als jij je achterband niet over de volle breedte gebruikt ga je geen problemen krijgen en anders is een beetje vuurwerk ook wel aardig.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1gpi1v9G ... 36kJu6XeYw[/youtube]
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 8006
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: toch V-strom verlagen of.....
Haha dat is Sven met zijn titanium boutjes !!
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: vr 24-09-2010, 11:21
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
- Woonplaats: Oegstgeest
Re: toch V-strom verlagen of.....
Tja.... dat is dan wel weer illegaal vuurwerk denk ik.
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Re: toch V-strom verlagen of.....
Rene,
Mijn VStrom is verlaagd door dogbones en door de voorpoten 2,5 cm door te laten steken.
Vanwege de zithouding heb ik het stuur juist weer 2,5 cm verhoogd.
Ik heb zelf ook Hyperpro voor en achter, bij hyperpro hebben ze kosteloos de achterveer afgesteld op de voorkant zodat de motor in z'n geheel wel lager is geworden, maar de goede stuureigenschappen van de Hyperpro's behouden blijft. Ik kreeg trouwens wel het advies af te blijven van de instellingsknop aan de achterkant.
Mijn VStrom is verlaagd door dogbones en door de voorpoten 2,5 cm door te laten steken.
Vanwege de zithouding heb ik het stuur juist weer 2,5 cm verhoogd.
Ik heb zelf ook Hyperpro voor en achter, bij hyperpro hebben ze kosteloos de achterveer afgesteld op de voorkant zodat de motor in z'n geheel wel lager is geworden, maar de goede stuureigenschappen van de Hyperpro's behouden blijft. Ik kreeg trouwens wel het advies af te blijven van de instellingsknop aan de achterkant.
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: vr 24-09-2010, 11:21
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
- Woonplaats: Oegstgeest
Re: toch V-strom verlagen of.....
Bedankt Dyrck,
ik neem contact op met Hyperpro, eens kijken hoe ze me kunnen helpen.
Heb jij trouwens hinder van een verminderde bodemspeling of ander negatief effect?
Groet,
René
ik neem contact op met Hyperpro, eens kijken hoe ze me kunnen helpen.
Heb jij trouwens hinder van een verminderde bodemspeling of ander negatief effect?
Groet,
René
- Spurm
- Berichten: 1521
- Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
- Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
- Contacteer:
Re: toch V-strom verlagen of.....
Filmpje is gemaakt in Deutschland
dus niet illegaal
Tis nou wel iets moeilijker om m aan het vonken te krijgen, ben een aanzienlijk stuk omhoog gegaan met de dogbones van Rembrandt


Tis nou wel iets moeilijker om m aan het vonken te krijgen, ben een aanzienlijk stuk omhoog gegaan met de dogbones van Rembrandt

Laatst gewijzigd door Spurm op di 07-10-2014, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
- Frimeur
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 14-02-2012, 22:24
- Mijn motor is een: DL650A RAL 1015
- Woonplaats: Limburg
Re: toch V-strom verlagen of.....
3 cm is best veel. Bij voorkant zal je dan je stuur al moeten verhogen zo ver doorsteken gaat anders niet. Heb je een Suzuki middenbok dan gaat die een probleem worden, en dan bedoel ik in de bochten. De SW Mototec middenbok is beter ontworpen. Op de middenbok zetten zal nog wel gaan maar rolt natuurlijk makkelijker naar voren. Je zou ook nog kunnen denken aan aanpassingen van het zadel. Zo kan je met aanpassing van de rubbersteunen ook wat hoogte verliezen. Je zijstandaard zal je zeker moeten inkorten.
Ik heb voor en achter bijna 2cm laten zaken, doorsteken voorpoten en andere dogbones. Geometrie blijft dan gelijk en ik merkte niks in het sturen. Achter meer verlagen dan voorkant zou ik niet doen. Je wilt toch geen chopper rijden.
Je hoeft overigens niet bang te zijn dat in de bocht ook alles meteen 3cm dichter bij de grond is. Je motor ligt dan namelijk schuin dus neemt je grondspeling gelukkig minder snel af. Daarnaast zijn de Hyperpro's vrij stugge veren, dwz in hun eindwaarde, dus je motor zakt minder in in bochten en dat scheelt weer grondspeling.
Ik zou zeker wat verlagen, voelt stukken zekerder aan. Mensen met lange benen kunnen zich niet voorstellen hoe het is om met een (te) hoge motor te moeten manoeuvreren. Een paar cm maakt al een groot verschil. Steek de voorpoten maar eens door en draai achter volledig naar beneden. Succes!
Ik heb voor en achter bijna 2cm laten zaken, doorsteken voorpoten en andere dogbones. Geometrie blijft dan gelijk en ik merkte niks in het sturen. Achter meer verlagen dan voorkant zou ik niet doen. Je wilt toch geen chopper rijden.
Je hoeft overigens niet bang te zijn dat in de bocht ook alles meteen 3cm dichter bij de grond is. Je motor ligt dan namelijk schuin dus neemt je grondspeling gelukkig minder snel af. Daarnaast zijn de Hyperpro's vrij stugge veren, dwz in hun eindwaarde, dus je motor zakt minder in in bochten en dat scheelt weer grondspeling.
Ik zou zeker wat verlagen, voelt stukken zekerder aan. Mensen met lange benen kunnen zich niet voorstellen hoe het is om met een (te) hoge motor te moeten manoeuvreren. Een paar cm maakt al een groot verschil. Steek de voorpoten maar eens door en draai achter volledig naar beneden. Succes!
- Roadrunner
- Berichten: 45
- Lid geworden op: vr 28-10-2011, 10:30
- Mijn motor is een: V strom 650 Touring bj 2006
- Woonplaats: Noordwijk ZH
Re: toch V-strom verlagen of.....
Hoi. Ik heb mijn V-strom direct verlaagd bij aankoop. Bij de dealer laten doen. 2 beugels laten vervangen onder bij de middenbok hierdoor zakt ie achter een paar cm naar beneden. Daarnaast heb ik bij Meier in Purmerend mijn zadel laten aanpassen. Ook een stukje verlaagd met een prachtig overtrek om het zadel waar ik veel goede reacties op krijg. Ik rij al sinds 2008 zo en het bevalt prima. Ik heb de veervoorspanning achter wel helemaal opgedraaid want dat komt de stuureigenschappen ten goede heb ik gemerkt. Ik ben zelf 170 cm en ik kom nu dus gewoon met beide voeten plat op de grond en dat geeft veel meer zelfvertrouwen. De middenbok rij ik zelden aan de grond. Wel de steppies maar dan gooi ik 'm toch flink plat de bocht of rotonde in. Het is absoluut niet hinderlijk. Ik kan het van harte aanbevelen om de motor dus te verlagen.
- Frimeur
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 14-02-2012, 22:24
- Mijn motor is een: DL650A RAL 1015
- Woonplaats: Limburg
Re: toch V-strom verlagen of.....
Roadrunner, zijn de vorkpoten wat doorgestoken? Als je dat doet kan je namelijk achter weer wat omlaag draaien.
Neem je iemand achterop of heb je veel (zware) bagage dan heb je de mogelijkheid om achter op te draaien. Hierdoor herstelt zich de geometrie (stand van de voorvork en veerweg achter) en stuurt de fiets dus niet te veel anders als zonder bagage.
Maar als je al zolang te vreden bent en veel solo rijdt maakt het natuurlijk niet veel uit.
Neem je iemand achterop of heb je veel (zware) bagage dan heb je de mogelijkheid om achter op te draaien. Hierdoor herstelt zich de geometrie (stand van de voorvork en veerweg achter) en stuurt de fiets dus niet te veel anders als zonder bagage.
Maar als je al zolang te vreden bent en veel solo rijdt maakt het natuurlijk niet veel uit.
- Roadrunner
- Berichten: 45
- Lid geworden op: vr 28-10-2011, 10:30
- Mijn motor is een: V strom 650 Touring bj 2006
- Woonplaats: Noordwijk ZH
Re: toch V-strom verlagen of.....
de vorkpoten zijn niet doorgestoken. Gewoon nog originele stand. Ik rij voornamelijk solo en ben zelf ook niet al te zwaar (+/- 60kg)! Dat zal ook wel invloed hebben. Maar ik sprak op de motorbeurs iemand van Hyperpro vering en die gaf mij de tip om achter de veervoorspanning op te draaien om nog beter weggedrag te verkrijgen van de motor en dat klopte wel vond ik. Met of zonder bagage vind ik verder niet zo veel verschil in sturen. Ben een paar keer de Alpen in geweest en dat ging prima. Wat ik wel verrassend vond is het andere set banden die ik erop heb gelegd. Dat maakte wel een wereld van verschil uit. Die originele Bridgestone Battlewing is 3x niks vergeleken met de Dunlop Roadsmart wegbanden die er nu onder zitten.
Ik heb nu 65000 km gereden en ik wil volgend jaar de vering aanpakken. Hyperpro of iets dergelijks want dat schijnt het weggedrag nog veel meer te verbeteren temeer omdat die vering specialisten de motor helemaal op je eigen wensen afstellen.
Groet,
Ik heb nu 65000 km gereden en ik wil volgend jaar de vering aanpakken. Hyperpro of iets dergelijks want dat schijnt het weggedrag nog veel meer te verbeteren temeer omdat die vering specialisten de motor helemaal op je eigen wensen afstellen.
Groet,
- Frimeur
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 14-02-2012, 22:24
- Mijn motor is een: DL650A RAL 1015
- Woonplaats: Limburg
Re: toch V-strom verlagen of.....
Achter op draaien en beter weggedrag hangt af waar je rijdt. Hij had beter kunnen zeggen dat je motor dan makkelijker instuurt. Wil je namelijk alleen rechtdoor dan is een minder stijle vork lekkerder (lagere achterkant). In plaats van alleen achter omhoog kan je ook voor omlaag. (Heb je door zoveel opdraaien het verlagen door de dogbones niet teniet gedaan?).
Je zou voor en achter namelijk dezelfde verhouding tussen volledig uit en belast (in rust motor plus berijder) willen hebben. Door achter helemaal op te draaien ben je wat negatieve veerweg kwijt. Daar merk je op zich niet zoveel van tenzij je op Belgische wegen rijdt.
Banden maken inderdaad ook veel verschil. Ondanks zelfde maat is de een wat boller dan de ander. Ook reageert niet elke band hetzelfde. De battlewings vond ik zwaarder sturen maar niet vervelend. Dunlop TR51 ging naar mijn menig te gemakkelijk. De Anakee 2 bevallen me nu goed.
Je zou voor en achter namelijk dezelfde verhouding tussen volledig uit en belast (in rust motor plus berijder) willen hebben. Door achter helemaal op te draaien ben je wat negatieve veerweg kwijt. Daar merk je op zich niet zoveel van tenzij je op Belgische wegen rijdt.
Banden maken inderdaad ook veel verschil. Ondanks zelfde maat is de een wat boller dan de ander. Ook reageert niet elke band hetzelfde. De battlewings vond ik zwaarder sturen maar niet vervelend. Dunlop TR51 ging naar mijn menig te gemakkelijk. De Anakee 2 bevallen me nu goed.
- Roadrunner
- Berichten: 45
- Lid geworden op: vr 28-10-2011, 10:30
- Mijn motor is een: V strom 650 Touring bj 2006
- Woonplaats: Noordwijk ZH
Re: toch V-strom verlagen of.....
Bedankt voor je info. Ik ben verder afgegaan op de Suzuki dealer wat betreft die verlagingsset. Tja. Ik voel me prima op mijn motor dus ik denk dat het wel oke is. Maar ik denk dat een bezoek aan de veringspecialist niet verkeerd is. Kan die gelijk checken of ik de vering goed heb ingesteld. Wat de banden betreft, die Anakee is toch een allroad band? Toch sltijd nog een stukje minder goed als een wegband ala roadsmart?
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: vr 24-09-2010, 11:21
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
- Woonplaats: Oegstgeest
Re: toch V-strom verlagen of.....
Ik dacht zelf aan een verlaging van 3 cm voor mijn fiets, maar misschien levert bijvoorbeeld 2cm ook al het gewenste resultaat op. Ik ben nog niet bij Hyperpro langs geweest om de mogelijkheden te bekijken.
Mijn voorvork is al doorgestoken ivm de montage van Hyperpro veren een paar jaar geleden, zodat die weer net zo hoog staat als origineel. Dan zou die nog wat meer doorgestoken moeten worden.
Ik zal een en ander nog eens rustig bekijken.
Ook mogelijkheden voor het zadel verlagen zal ik nog eens gaan verkennen, ik weet niet hoeveel winst er daar te behalen is, zonder op comfort achteruit te gaan Misschien is dat een optie om als eerste te gaan veranderen. Maar ik wil hoe dan ook wat makkelijker met mijn voeten bij de grond komen.
Mijn voorvork is al doorgestoken ivm de montage van Hyperpro veren een paar jaar geleden, zodat die weer net zo hoog staat als origineel. Dan zou die nog wat meer doorgestoken moeten worden.
Ik zal een en ander nog eens rustig bekijken.
Ook mogelijkheden voor het zadel verlagen zal ik nog eens gaan verkennen, ik weet niet hoeveel winst er daar te behalen is, zonder op comfort achteruit te gaan Misschien is dat een optie om als eerste te gaan veranderen. Maar ik wil hoe dan ook wat makkelijker met mijn voeten bij de grond komen.
- Frimeur
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 14-02-2012, 22:24
- Mijn motor is een: DL650A RAL 1015
- Woonplaats: Limburg
Re: toch V-strom verlagen of.....
@roadrunner. Yep, Anakee is allroad band, een echte straatband moet ik nog proberen. Door de grovere noppen krijg je met allroad band wel vaak last van cupping.
@OllieX bij te veel doorsteken moet je er op letten dat je niet het spatbord gaat raken. Verbaast me dat bij de Hyperpro's voor is verlaagt om gelijke hoogte als origineel te krijgen. Normaal zijn deze veren in het begin wat slapper en komt de motor dan al wat op de neus te staan. Zolang je geen stuurverhogers hoeft te monteren om verder door te steken is er geen probleem met het spatbord.
5mm kan je al winnen bij het zadel door de ribbels van de rubbers onder het zadel af te snijden. Aan de voorkant dan even een kantrubber bij de beugel van de tank anders zit het daar wat los. Het zadel blijft dan aan de zijkant nog vrij van de achterzijkappen.
@OllieX bij te veel doorsteken moet je er op letten dat je niet het spatbord gaat raken. Verbaast me dat bij de Hyperpro's voor is verlaagt om gelijke hoogte als origineel te krijgen. Normaal zijn deze veren in het begin wat slapper en komt de motor dan al wat op de neus te staan. Zolang je geen stuurverhogers hoeft te monteren om verder door te steken is er geen probleem met het spatbord.
5mm kan je al winnen bij het zadel door de ribbels van de rubbers onder het zadel af te snijden. Aan de voorkant dan even een kantrubber bij de beugel van de tank anders zit het daar wat los. Het zadel blijft dan aan de zijkant nog vrij van de achterzijkappen.
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: vr 24-09-2010, 11:21
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
- Woonplaats: Oegstgeest
Re: toch V-strom verlagen of.....
Even een update. Ben vorige week (eindelijk)naar Hyperpro in Alphen geweest. Zou toch voor verlagen van de Strom gaan, zowel voor als achter.
Na overleg eerst eens op aanraden van Bas de veervoorspanning verlaagd om te kijken wat het effect zou zijn om wat dichter bij de grond te komen. Dat had ik al eens eerder gedaan, maar alleen achter. Had ik weer 2 streepjes opgedraaid omdat ik hem dan neutraler vond sturen.
Maar goed , zowel voor als achter de veervoorspanning maximaal teruggedraaid en even proefgereden daarmee. Deze verlaging (zo'n 1,5 cm volgens Bas) gaf al zeker meer vertrouwen met stilstaan, en het sturen leek OK.
Zodanig dat ik afgesproken heb het eerst zo eens te proberen. Bevalt het niet dan kan ik altijd opnieuw komen voor evt. andere veren voor en dogbones achter.
Wel heb ik gevraagd de voorvorkolie te vervangen, want ik was er nu toch en dat mocht langzamerhand wel eens. Dat gedaan en Bas had de voorvork nog eens 4 mm verder doorgestoken. Dat is nu dus 14 mm totaal en kan net met mijn stuur. Omdat ik altijd met topkoffer rijdt, was dat volgens Bas ook beter.
Op de terugweg was ik toch verbaasd en verrast. De vering staat nu zachter, maar het sturen ging erg neutraal en precies. Bijvoorbeeld klaverblad ging erg nauwkeurig, bijna vanzelf. Ook nog wat snelweg gereden, voelde wat minder wiebelig dan anders, meer aan de weg geplakt zeg maar.
Wel werd hij onrustig bij 150+ op GPS (wel met een harde zijwind) en met topkoffer dus. Deze week zet ik de Strom op winterstalling en volgend jaar kan ik eens wat langer uitproberen. Maar de eerste indrukken zijn zeker positief te noemen. Als de rijeigenschappen goed blijven bevallen en ik wil nog wat lager, ga ik eens met het zadel aan de slag.
Na overleg eerst eens op aanraden van Bas de veervoorspanning verlaagd om te kijken wat het effect zou zijn om wat dichter bij de grond te komen. Dat had ik al eens eerder gedaan, maar alleen achter. Had ik weer 2 streepjes opgedraaid omdat ik hem dan neutraler vond sturen.
Maar goed , zowel voor als achter de veervoorspanning maximaal teruggedraaid en even proefgereden daarmee. Deze verlaging (zo'n 1,5 cm volgens Bas) gaf al zeker meer vertrouwen met stilstaan, en het sturen leek OK.
Zodanig dat ik afgesproken heb het eerst zo eens te proberen. Bevalt het niet dan kan ik altijd opnieuw komen voor evt. andere veren voor en dogbones achter.
Wel heb ik gevraagd de voorvorkolie te vervangen, want ik was er nu toch en dat mocht langzamerhand wel eens. Dat gedaan en Bas had de voorvork nog eens 4 mm verder doorgestoken. Dat is nu dus 14 mm totaal en kan net met mijn stuur. Omdat ik altijd met topkoffer rijdt, was dat volgens Bas ook beter.
Op de terugweg was ik toch verbaasd en verrast. De vering staat nu zachter, maar het sturen ging erg neutraal en precies. Bijvoorbeeld klaverblad ging erg nauwkeurig, bijna vanzelf. Ook nog wat snelweg gereden, voelde wat minder wiebelig dan anders, meer aan de weg geplakt zeg maar.

Re: toch V-strom verlagen of.....
Ik rij sinds kort op een dl-1000 dat was toch net iets te hoog, dus ook ik heb sinds kort een lager zadel genomen en daarnaast ook de voorvork zo'n 4 mm laten doorsteken en langere dogbones (dan de originele) laten plaatsen. Rij ook met topkoffer.
Paar keer nu mee gereden en voelt goed. Nu 3 weken niet, hopelijk snel weer om verder uit te proberen. We gaan het zien en wachten iets warmer weer af

Paar keer nu mee gereden en voelt goed. Nu 3 weken niet, hopelijk snel weer om verder uit te proberen. We gaan het zien en wachten iets warmer weer af


-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: vr 24-09-2010, 11:21
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
- Woonplaats: Oegstgeest
Re: toch V-strom verlagen of.....
@Alida, ben benieuwd naar je verdere ervaringen. Laat tegen die tijd weer eens wat weten als je wilt. 

- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: toch V-strom verlagen of.....
Binnenkort komt er iemand langs die graag wat dingen aan de motor gedaan wil hebben. Nu wil ze onder andere de motor (een dl1000 van de K-series) wat verlagen.
Nu kan ik hier op het forum alleen maar vinden dat mensen de dogebones vervangen, of gebruiken ze onderstaande set? De motor is al voorzien van hyperpro vering voor en achter.
klik
Ik meende altijd dat andere dogebones en de voorpoten doorsteken voldoende was?
Nu kan ik hier op het forum alleen maar vinden dat mensen de dogebones vervangen, of gebruiken ze onderstaande set? De motor is al voorzien van hyperpro vering voor en achter.
klik
Ik meende altijd dat andere dogebones en de voorpoten doorsteken voldoende was?
Gr. Chiel
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1606
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: toch V-strom verlagen of.....
Wat je op de foto's ziet zijn verschillende setjes van verschillende type motoren. Als je een speciefiek setje voor een 1000 k serie besteld zul je waarschijn ook gewoon een setje dogbone s krijgen. Kijk anders eens op de site van Hyperpro zelf daar kun je die setjes per type motor opzoeken.