Wauw, wat een boel reactie. Bedankt mensen.
Wat mij geruststelt is dat ik lees dat veel van jullie de nieuwe "anders" vinden sturen dan de oude. In eerste instantie had ik zelf niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn gezien de overeenkomstige maatvoering van het rijwielgedeelte. Maar een ander opbouw van de motor zal ook verschil maken (tank, scherm enz.)
Banden maken natuurlijk zeker een verschil. Nu zitten er nog de oude BW's op met 3mm. (bandenspanning OK) maar mijn nieuwe conti's TA's van de oude motor worden overgezet op de nieuwe motor. Dat zal zeker een verbetering opleveren.
Ik ben mij er van bewust dat een ander weggedrag van de motor ook een andere actieve houding vraagt maar het is iets waar ik bewust op zal letten. Wennen is het wel.
Het balhoofdlager van mijn K5 had ik al eens laten vervangen door naaldlager maar ik zal eens kijken hoe het bij mijn L3 is. Als daar iets mis is dan zou dat zeker een verklaring kunnen zijn.
Soesko, bedankt dat je het even hebt uitgeprobeerd.
TT-strom, bedankt voor je aanbod. Ik neem het graag in overweging.
Natuurlijk zal ik mijn avatar wijzigen, stuurt vast beter

Alle anderen, bedankt voor het meedenken ik heb hier zeker iets aan.
Ik wacht eerst eens af wat de Conti's onder de L3 gaan doen, als het goed is krijg is deze week mijn Airflow binnen en ik heb gemerkt dat de Rikkies forkbrace van de K5 ook op de L3 past. Verder ga ik eens "spelen" met de veervoorspanning (t'is een hobby nietwaar). Eventueel kan ik nog eens kijken of het doorsteken van de voorvork "iets" doet. En zeker bewust met mijn actieve houding "spelen".
Hoe dan ook, ik hou jullie op de hoogte. Mochten jullie nog iets te melden hebben, laat het voor al weten.
Het is in ieder geval lekker om met de nieuwe L3 weer iets te kunnen delen op technisch gebied. Na 8 jaar trouwe dienst van de K5, waar ik erg veel plezier van en mee heb gehad, had ik zelf niet zo veel meer te melden. De nieuwe L3 blaast de hobby weer nieuw leven in.
Met vriendelijke groeten, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.