De camping was goed en niet te duur.
Dag 2, binnendoor gereden richting Bludenz Oostenrijk, langs de Bodensee. Heerlijke route, flink doorgereden (wanner het mogelijk was ..) T weer was perfect om te rijden, niet te warm, niet te koud en een zonnetje er bij.

Dag 3, na een kleine discussie de Hochalpenstrasse gereden, in de miezer regen. Aan de andere kant was het weer gelukkig goed.
Toen door naar de Stelviopas via de reschenpass. Op de Stelvio was het aardig fris en er lag nog vrij veel sneeuw. Doorgereden richting Bormio om daar ergens een camping te pakken.


Dag 4, door naar het Comomeer

Door naar St. Moritz, en via de Malojapas naar het Comomeer.
Daar was het volgens de campingeigenaaresse al dagen aan het regenen, en ook nu was het klote weer. Dus maar ff een extra zeiltje gekocht om de natte periode te overleven.
Gelukkig werd het ’s avonds droog en hebben we daarna geen regen meer gezien aan het comomeer.


Dag 5, rondje bij het comomeer. Het plan was Splugenpas, door naar de Roflaslucht, via de Julierpas door naar de Malojaspas en ff de watervallen bij Chiavenna bekijken.
Helaas verloor de Pan alle druk in de koppeling bij het oprijden van de Splugenpas. Na een telefonisch consult met mn dealer zou de cilinder bij de koppelingshendel de boosdoener kunnen zijn. Dus omgedraaid en op zoek naar een motordealer. Bij aankomst bij de dealer was het probleem ineens opgelost. Dus was het waarschijnlijk een klevend druklager van de koppeling.
Helaas nog te weinig tijd over voor t rondje dus maar ff omhoog gekacheld bij het comomeer.
Na een paar Km hield de weg op en ging over in oud militaire route. De Pan bleef wachten en ik wilde toch ff kijken waar t uit kwam. Ook die weg hield op en ging over in een grof grindpad met een leuk afgrondje aan 1 kant. En uiteindelijk was dit het uitzicht.


Dag 6. Het rondje van gisteren afgemaakt. De pan vertoonde geen problemen meer gelukkig.
Wel een beetje sneeuw tegen gekomen en natuurlijke mooie bochten.




Dag 7, richting Aosta. Route was wisselend, veel verkeer en van tijd tot tijd hele mooie stukken langs lago di Lugano lago Maggiore. Mn telefoon vond Lago Maggiore zelfs zo mooi dat ie daar is blijven liggen om van het uitzicht te genieten.
Wat absoluut tegen viel was de camping, die nogal prijzig bleek te zijn en van slechte kwaliteit. Op de een of andere manier hadden ze wel ANWB en ADAC keurmerken van 2014 ..
Dag 8, richting de Route des Grand Alpes. Eerst nog ff de col de petit st. Bernard gedaan met vooraf uitzicht op de Mt. Blanc. De col de petit st. Bernard is echt vet. Ik verslikte me nog een beetje in een 4 dubbele haarspeldbocht die ik niet zag aankomen.
De 3e bocht sneed ik een beetje verkeerd aan waardoor ik de 4e vol in moest en vervolgens de koffers, voetsteunen en middenbok aan de grond kreeg, leuk ..
De route des grand alpes opgereden voor de col de L’Iseran. Het was ondertussen gaan regenen en onderweg naar boven werd het steeds kouder en kouder. Voor de grap oppperde ik dat er nog wel eens sneeuw kon komen .. had ik niet moeten zeggen, 1 minuut later sneeuwde het dus daadwerkelijk. Boven op de top ff op tempratuur komen. Nadeel, het sneeuwde wel door en vrij hard ook.
Na een uur lag er 7 centimeter verse sneeuw.
Uiteindelijk hield het op met sneeuwen en konden we verder rijden.
Door naar de Galibier, de D’Izoard en Col de Vars.
Toen een camping opgezocht aan de voet van de Col de la Bonette.




Dag 9, Col de la Bonette gedaan. Mooi hoogte punt met 2803 meter. De hele weg ligt eigenlijk in een natuurgebied en is erg mooi, een absolute aanrader om te rijden.
Door de Gorges de Daluis richting Castellane en door naar Grasse. Afgezakt naar Mandelieu – la Naoule en de kustweg op naar St. Raphael voor een paar dagen chillen.



In Frejus niet al te veel gedaan. Klein rondje over de kustweg richting Cannes en terug over de Rn-7 (persoonlijke favoriet)

Dag 16 Binnendoor richting Grenoble. Geen route uitgezet dus met de kaart en de garmin een beetje van stad naar stad navigeren. De route was zeer mooi. Veel D-wegen gepakt. Langs de Gorges du Verdon. Door richting Mezel (D907) de D900 verder gevolgd en toen een stuk Route Napoleon (viel tegen) De N85. Bij Grenoble doorgereden naar Les Echeles. En daar overnacht.



Dag 17. Nog steeds binnendoor rijden, vanaf Les Echeles richting Chambery . Door naar Ruffieux (D991) Daarna de D992 gevolgd richting Collonges. De D884 richting La cure gepakt. Stukje N5, D471 en D437 tot Montebéliard. Hier waren we rond 1600uur. Vanaf 1200uur in de regen gereden.
Dus wilde ik ff een stukje autobaan pakken tot droger weer. Maar dat gebeurde niet.
Na wat overleg gegeten en doorgereden over autobaan tot huis.
En om 00.30uur en 4125km waren we beiden weer in huis