Voor het verschil met Rick -> € 88 - € 55 = € 33 minder, wilde ik het risico wel eens nemen om te kijken of het wat is. En het valt niet tegen.
De webshop vind je hier.
En dit is de forkbrace die zowel voor de 650, ook het L2 type, als voor de 1000 verkrijgbaar is.

Hij heeft geen uitgebreid programma, maar er zitten voor de geïnteresseerde wel leuke dingen tussen.
Nu binnenkort maar eens monteren. Rijden zal waarschijnlijk nog wel even duren, alhoewel het van de week toch weer richting de 10 graden gaat.
Nader onderzoek wijst uit dat de gebruikte boutjes dunner zijn dan die van Rick. Of de brace zelf dunner is geloof ik niet, maar kan ik niet vergelijken. Mochten die dunnere boutjes een probleem geven en blijken ze uiteindelijk te zwak te zijn dan zijn ze eenvoudig aan te passen door de gaten op te boren en nieuwe schroefdraad te tappen. Er is genoeg "vlees" voorhanden. De schroefjes er eens uitgedraaid en dan lijkt het toch allemaal wel wat iel. In dat opzicht lijkt die van Rick toch wel wat robuuster. Ook één zijde van de ronding lijkt niet helemaal perfect op de andere zijde aan te sluiten (ook op de foto aan de linkerzijde licht zichtbaar), maar we zullen zien.