Hey Xavier,
Ja, ik rijdt nog steeds naar volle tevredenheid met de + 4cm dogbones.
De reden van de verhoging was dat ik vond dat de motor toch meer smoelt als ie wat hoger op de wielen staat,zeker als je 100+kg bent en 196 lang en de vering wel erg ver doorzakt,ook na
het op maximaal zetten van de achterveer en het toepassen van een 2cm verhoogd bagster zadel. ook prettig is het dat ik nu mijn lange benen naast de motor kan zetten i.p.v. naast het voorwiel en je jezelf bij het stoplicht naar achteren duwt.
De montage is een eitje vooral als je de motor op de middenbok zet en daaronder nog een stoeptegel o.i.d .
Nou heb ik voor +4cm gekozen,waardoor het achterwiel op de grond blijft bij het staan op de middenbok een plankje van 2cm verhelpt dat weer ( wel altijd meenemen).
Houdt rekening met de Jiffie die nu ook te kort wordt en dus de druk op het voetplaatje toe neemt en dus makkelijker wegzakt op onverhard terrein.
De stand van het wiel is dan wel anders geworden t.o.v maar alles beweegt , draait,en functioneert prima.
En dan het weggedrag...je zit aanmerkelijk hoger dan voorheen( crossmotor gevoel) en ik heb het gevoel dat het wat makkelijker stuurt bij korte bochten zoals in Duitsland waar de bocht wel eens scherp zijn en meteen stijl omhoog.
ik hoop dat je wat aan hebt
groet Marc
beantwoorden pb van Xavier wilde niet lukken met een flinke griep dus heb ik het zomaar gedaan