Even de laatste bevindingen in het stabiliteit verhaaltje..
Heb ondertussen de voorvork voorzien van een brace en wilbers veren.
Mmm, stevige verbetering

, na een beetje experimenteren bleek dat het evenwicht tussen voorvering/achtervering (solorijden 78kg) voor mij lag door de vering achter op max te draaien en voor op streepke 3
Voor/achter gaat nou mooi gelijkmatig

, wat weer duidelijk terug te vinden is in wegligging...het dweilgevoel is weg.
Zoals te verwachten was, is deze achterveer instelling niet voldoende als je met alu schoendozen op het kontje rijd en een beetje bagage of duopassagier
Een beetje rondhuppelen op het internet, kwam ik er gauw achter dat het richting 800,- lapjes gaat voor vervanging.
Na een beetje doordenken toch maar even iets anders verzinnen,..... rij ook niet heel het jaar rond met schoendozen en 50kg bagage.
Idee is voor met de achterveer te experimenteren, deze uit elkaar te halen en een spacer erbij te duwen van ergens een 4mm....dit zou dan een verschuiving met zich mee in de instelmogelijkheden.
Wat weer met bagage rijden dat extra-je geef en dat de veringen in evenwicht blijf,..zonder de achter veerweg noemenswaardig in te korten.
Het moet natuurlijk eerst uitgevlooid worden welke dikte van spacer de juiste gaat zijn.
Mocht het zijn dat er ergens nog strommers zijn die ervaring hebben met een spacer erbij te duwen ?...effe laten weten graag.