Ik had last van kleine pitjes op de vorkpoten (als gevolg van steenslag?) die gingen roesten. Ik heb voorvorkrubbers bij Louis gekocht, deze ingekort, de vorkpoten gedemonteerd, gepoetst met chroomcleaner en de voorvorkrubbers gemonteerd. Slechts 1,5 uur werk, en ik hoop nu minder last te krijgen van pitjes die kunnen gaan roesten.
Groeten, Willem

aanvulling :
(met dank aan IH): de rubbers staan op blz 608 v/d Louis 2005 gids, art. 10045815 prijs € 29,95. Er zitten géén klemmen bij, maar ik heb er gisteren 250 km mee gereden (rondje IJsselmeer) en ze zitten zonder klemmen nog prima op hun plaats. (ze klemmen goed uit zichzelf, zowel op binnenpoot als op buitenpoot). Indien dat later anders wordt dan zet ik er wellicht zwarte ty-raps op. Ik heb ze ingekort omdat de rubbers zeer lang zijn, namelijk 24 ringen met een ingeveerde minimale lengte van ongeveer 11 cm. Dit is te lang, het inveren van de vork wordt dan wellicht beperkt door de rubbers. Ik heb de bovenste drie ringen genomen en de onderste 11 ringen. Ring nummer drie van het bovenste deel (heeft iets kleinere diameter dan ring nummer 11) plaatsen met siliconenkit o.i d. in ring numer 11 van het onderste deel. Dit past perfect. Totale lengte ingekort rubber dus 3+11 -/- 1 (overlap) = 13 ringen. (overgehouden 10 ringen.) Plaatsing ging in eerste instantie zeer stroef over de binnenpoot, maar met een beetje vaseline/afwasmiddel perfect.
Na mijn rit van 250 km, heel veel vliegjes op het rubber, maar geen onderhoud/poetsen binnenpoot nodig. (ik was dan ook wel erg verwend na 5 jaar MZ 250 en 8 jaar Transalp, beide met voorvorkrubbers). Wel zal ik na verloop van tijd nog even gaan controleren op eventuele roestvorming onder het rubber.
Succes!