Stroompje schreef:ennn........... hoeveel plezier zou Peter hebben?? Het is droog maar er zal nog wel blubzand genoeg te vinden zijn....
tot achter zijn oren
(kan gelukkig niet met helm op
)
AUW, AUW , AUW
Er doen spieren zeer, waarvan ik niet eens wist dat ik ze had.

Maar PLEZIER hebben we gehad. Het was prachtig weer, droog en de zon liet zich zelfs regelmatig zien

.
Om 09.15 uur werden we ontvangen met koffie en werd de groep (7pers.) welkom geheten. Na 30 min. theorie (uitleg houding, de motor, je doelstelling enz) ging ik me in m'n crosspak/laarzen/helm hijsen die ikzelf had meegebracht. De andere kregen een pak/helm 'van de zaak'. De KTM's stonden netjes op 'n rij, klaar om bestegen te worden. Gelukkig, ze starten elektrisch, dus niks aanstampen. Even rustig warm laten draaien d.m.v. wat om pionnen te draaien. Niet meehangen, maar 'afduwen'. De voorrem laten we heel deze dag met rust, zei de instructeur, we gebruiken alleen de achterrem. Na wat 'wennen aan de motor' gingen we het 6 km lange circuit op. Sommige stukken waren aardig nat, het was dan ook regelmatig "blij dat ik glij"

Maar niet minder leuk
Na 2,5 uur en heerlijk te hebben gespeeld, is het tijd voor de lunch. Heerlijke broodjes en de warme ham laten zich, na deze inspannende ochtend, goed smaken. Na 45 min. stappen we weer op de KTM om wat hellingen, bulten, kuilen en bochtwerk onder de knie te krijgen. De baan was ondertussen keurig geschoven en was goed te rijden. Ook een ritje over een smal pad langs het meer, was voor herhaling vatbaar. Niet netjes de baan uit, maar gewoon dwars door alles heen. Ook hebben we een versie van de Strandrace gedaan

. Lekker met je motor over het strand, zonder dat je ook maar iemand tot last bent of een niets vermoedende strandgast op je voorspatbord hebt hangen

. GAS EROP
Uiteraard moest er ook gesprongen worden. na een paar keer over de berg zijn gereden, moesten ze er toch aan geloven (vrije wil). "Staan, schakkelen tot in z'n 3, benen gestrekt en gaan" zei de instructeur. Sommige met knikkende benen i.p.v. gestrekte, waagde de sprong. Eerst wat voorzichtig maar na 4 keer ging het steeds harder.
Tot slot: Het was een zééééer geslaagde dag, veel gereden, zo,n 5 uur op de motor gezeten. Goede uitleg en een prachtige omgeving.
Met als beloning dit:

Maar vooral veel plezier en fune gehad. MET ANDERE WOORDEN
DOEN!!!!Zo, nu ga ik de modder uit m'n oren en andere gaten halen
Peter