Heb vele andere topics gelezen, maar heb nog geen goed idee.
Lijkt dat een 510 goed genoeg is, maar misschien mis ik wat essentieels, iets praktisch met plannen of downloaden routes, of ...
Mooiste is natuurlijk ervaring van iemand die zelf gezocht en vergeleken heeft, of meerdere toestellen al gehad heeft.
Heb inmiddels een paar ritten gedaan. En ook voor de auto is wel handig zo'n gps te hebben. Ik ken alleen maar TT in de auto. En dat can do.
Ik reed altijd zo maar, of keek thuis op Google Maps en reed dan meestal toch wat anders.
To go till the next paddestoel and beyond ...

(sorry: heb weleens star trek gezien, en heb Metallica opstaan; Master of Puppets voor de kenners)
Na 3 maanden motorrijden ben ik wel toe aan een GPS.
Eisen:
- ook te gebruiken in de auto (niet dagelijks, maar zo af en toe)
- Europa dekking, in ieder geval een heel stuk Duitsland, en uit te breiden
- routes die ik download of krijg via dit forum kunnen rijden
- bestaande routes aanpassen, zelf routes maken
- track log
- POI's zoals tankstations en pinautomaten
- onderweg wil ik wel weten hoe ver nog, hoe lang nog
- herberekenen: weet ik eigenlijk niet; zie onder)
- in de auto zet ik 99 van de 100 keer het geluid uit, maar weet niet of het op de motor wel gewenst is.
- vind het niet erg om via torrents kaartupdates en flitspalen te downloaden

- all in pakket dus steun en voeding
- MP3, foto's, etc. hoeft niet
- off road is leuk maar hoeft (nog) niet
- Bellen via blue tooth: waarom niet, kan wel handig zijn toch.
- vermijden snelwegen, etc.
- vervangt kaart: dus niet stoppen om de kaart te pakken, maar gewoon kijken waar ben ik en waar moet ik heen
- geen gedoe: dwz allerlei acties en trucks omdat het wel kan, maar via een omweg moet
- goed zicht bij mooi en slecht weer
Herberekenen snap ik niet helemaal. Als je met TT in auto verkeerd rijdt of omgeleid wordt krijg je een nieuwe route.
Dat is OK. Op de motor wil wellicht je zo snel mogelijk terug naar je oorspronkelijke route.
Is dat ook op te lossen met het aantal waypoints of valt het in de praktijk wel mee met dat herberekenen?
Shoot!