inhoud in liters van kofferset?
inhoud in liters van kofferset?
Wie weet hoeveel liter inhoud de koffers van de DL1000GT K5 hebben??
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Volgens de informatie op de Belgische website is dat 48 liter. Die lijken er ook het nieuwe model op te hebben staan. Zie http://www.suzuki2wheels.be/nl/accsearc ... 125&iCat=0" onclick="window.open(this.href);return false;biker schreef:Nou die inhoud van die topkoffer nog.........


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Inhoud.....
Als newbie....
opgeteld een zeer ruime rugzakinhoud. Wat voor gewicht mag ik daar maximaal in stopppen?
opgeteld een zeer ruime rugzakinhoud. Wat voor gewicht mag ik daar maximaal in stopppen?
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
De instructies zeggen maximaal gewicht 10 kilo, maar dat is met aftrek van het gewicht van de koffer dus maar ca. 5 kilo, want de koffer zelf weegt al 4 a 5 kilo. Lijkt me dat je dat dus "flexibel" moet benaderen, maar ook niet moet overdrijven.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Fred,fred schreef:da van die 10 kilo is dikke zever volgens mijn dealer, en da is ook zo.
Daar kan je gerust 30 kilo inkieperen. Die 10 kilo is ergens een Japanse richtlijn die is overgekomen, anders laden ze er een zak rijst op van 150 kilo. woehaaaaaaaaaaa
Dubbel gefeliciteerd, ten eerste met je aanmelding hier en ten tweede met het feit dat je zojuist de 4000ste reactie plaatste.
Wat betreft dat gewicht zou ik er toch niet zo erg gemakkelijk over denken. Op 9 januari had ik zo'n dikke 50 kilo aan Louis-catalogussen verdeeld over 3 koffers op de achterkant hangen. Daar viel dus bijna geen bocht meer mee door te komen. In een lange bocht op de snelweg ging ik met 60 km/hr al bijna onderuit. Ik kreeg bijna een tankslapper en kon mijn fiets met moeite in de bocht houden. En vraag me nu niet direct waarom dat nu zo anders regageert als met een persoon met dat gewicht achterop. Het zal wel te maken hebben met de daadwerkelijke verdeling, drukverdeling op het voor- en achterwiel, dat de bagage nog deels achter je achterwiel zit en verandering van je zwaartepunt o.i.d. Maar dit zal ik niet zo snel weer doen. Ben wel met je eens dat die 10 kilogrens wat erg strikt is. Ook zal het wel uitmaken op welke motorfiets je die belading toepast. De V-Strom is in dat opzicht niet echt de ideale fiets voor een kofferset. Daar staan ze nog al behoorlijk wijd voor uit elkaar.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Beste IH,
Vreemd dat die 50KG zo lijken door te wegen in de wegligging.
Ik zie wel eens duopassagiers voorbij komen die toch wel iets meer in de weegschaal gooien
Maar denk wel dat een achterpassagier een deel van het gewicht op de voetsteunen zal overdragen.
En die zitten een stuk lager..........dat maakt een flink verschil.
Had je wel de achtervering een stuk strakker gezet ??
Maar als ik het goed lees was het niet alleen de topkoffer.......maar ook zijtassen??
Ook die grijpen natuurlijk vrij hoog aan ( steunen op de budy en niet op de voetsteunen..)
Harry
Vreemd dat die 50KG zo lijken door te wegen in de wegligging.
Ik zie wel eens duopassagiers voorbij komen die toch wel iets meer in de weegschaal gooien

Maar denk wel dat een achterpassagier een deel van het gewicht op de voetsteunen zal overdragen.
En die zitten een stuk lager..........dat maakt een flink verschil.
Had je wel de achtervering een stuk strakker gezet ??
Maar als ik het goed lees was het niet alleen de topkoffer.......maar ook zijtassen??
Ook die grijpen natuurlijk vrij hoog aan ( steunen op de budy en niet op de voetsteunen..)
Harry
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Ik had er ook de zijkoffers opzitten. De vering had ik niet direct (helemaal niet) versteld omdat ik dacht dat het wel mee zou vallen. Ook die gedachte van een duo weegt vaak meer en daar had ik geen vreemde dingen mee ervaren. Hoe dan ook blijft het dus toch oppassen en kan bij veel zwaardere belasting een proefritje geen kwaad en dan vooral een proefbocht. Rechtdoor is niet zo'n punt.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Dat denk ik wel, want ik had ook het gevoel of er in de bocht veel te weinig druk op mijn voorwiel stond.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Als je drie mensen van 80 kg op de achterbank van een auto hebt zitten is met de wegliging te leven. Ga je 240 kg aan betonbanden achter in de auto leggen heb je kans dat de trekhaak over de grond sleept of de auto behoorlijk in de bochten gaat hangen.
Dit zal met de bagageplek van de motor wel hetzelfde zijn
Dit zal met de bagageplek van de motor wel hetzelfde zijn
Met betonbanden weet ik het niet maar met 45 louis boeken in ieder geval wel!!adro schreef:Als je drie mensen van 80 kg op de achterbank van een auto hebt zitten is met de wegliging te leven. Ga je 240 kg aan betonbanden achter in de auto leggen heb je kans dat de trekhaak over de grond sleept of de auto behoorlijk in de bochten gaat hangen.
Dit zal met de bagageplek van de motor wel hetzelfde zijn
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Je bedoelt denk ik dat ikbiker schreef:Met betonbanden weet ik het niet maar met 45 louis boeken in ieder geval wel!!adro schreef:Als je drie mensen van 80 kg op de achterbank van een auto hebt zitten is met de wegliging te leven. Ga je 240 kg aan betonbanden achter in de auto leggen heb je kans dat de trekhaak over de grond sleept of de auto behoorlijk in de bochten gaat hangen.
Dit zal met de bagageplek van de motor wel hetzelfde zijn






Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
YEPIron Horse schreef:Je bedoelt denk ik dat ikbiker schreef:Met betonbanden weet ik het niet maar met 45 louis boeken in ieder geval wel!!adro schreef:Als je drie mensen van 80 kg op de achterbank van een auto hebt zitten is met de wegliging te leven. Ga je 240 kg aan betonbanden achter in de auto leggen heb je kans dat de trekhaak over de grond sleept of de auto behoorlijk in de bochten gaat hangen.
Dit zal met de bagageplek van de motor wel hetzelfde zijn![]()
dat weet...., met die Louis-gidsen. (maar je zult wel verwijzen naar de gebeurtenis opzich lijkt me.
, je kent me.....als het om "correcties" gaat....
) Geen leuk moment om aan terug te denken, maar iedereen heeft hun gids uiteindelijk toch mee kunnen nemen.
