Mij is vorige week hetzelfde overkomen. Op weg naar huis had mijn snelheidsmeter ook plotseling besloten om aan een hip-hop carrriere te beginnen.
Hij sloeg alle kanten op, als een geigenteller die bij een in Tjernobyl gekweekt kropje sla wordt gehouden.
Grappige ervaring trouwens om met 200KM/U door een 30KM zone te rijden
Ik was toch al van plan om de strom te ontleden om hem weer toonbaar te maken voor de zomer (zie ook sfeerfoto; lang leve de Hammerite!), dus daarbij ook alle kabelverbindingen tot aan het blok schoongemaakt en ingespoten met contactspray.

Ook het dashboard volledig ontleed (inclusief de 100.000 schroefjes van Peter die bij zorgvuldig natellen op 8 uitkwamen

) en de printplaat gecheckt/schoongemaakt, alhoewel er niet echt vuil op zat.
De rest van het instrumentarium op het dashboard werkte trouwens wel gewoon, dus wat overbleef was de sensor die op het voorwiel zit, maar die zit ingegoten dus ik had me voorgenomen om daar na het weekend maar even voor langs motoport te rijden.
Echter, toen ik gisteren van de camping naar huis reed hield de snelheidsmeter op een gegeven moment op met zijn spastische breakdance en gaf keurig de de daadwerkelijk (naja, daadwerkelijk?) gereden snelheid aan. Dit was dus grofweg na zo'n 120KM rijden.
Ik vermoed dat de sensor in het voorwiel gewoon tijdelijk ongesteld was, hoewel ik geen rode sporen op m'n velg heb aangetroffen en ook geen aanwijzingen in het instructieboekje heb kunnen vinden die ten aanzien van voornoemde sensor het gebruik van absorberend materiaal met vleugels adviseren.
Conclusie / advies voor toekomstige ervaringsdeskundigen:
Rij er eerst gewoon 100 tot 200 KM mee door alvorens je portemonnee lek te laten prikken bij de motorzaak; grote kans dat het vanzelf weer ophoud.