Afgelopen zaterdag heb ik mijn DL650 uit zijn winterslaap gehaald. Na wat controles de motor gestart, en hij startte natuurlijk direct

. Alleen het stationair toerental was ineens rond de 2200 toeren, en naar een paar seconden ging dit zelfs naar de 4100 toeren

. Het is natuurlijk wel handig dat de motor lekker snel op temperatuur is, maar voor een stoplicht staan te wachten met zoveel toeren maakt niet een heel professionele indruk

.
Later op de middag toen het blok was afgekoeld nog een keer gestart, precies hetzelfde verhaal. Eerst rond de 2200 toeren stationair, na een paar tellen naar de 4100. Ik zal vanavond eens kijken of ik met de daarvoor bestemde
Throttle Stop Screw de
Engine Idle Speed weer terug kan brengen naar de 1200 toeren waar hij altijd op stond afgestemd. Maar heeft iemand een idee hoe dit kan ontstaan? En lijkt de oplossing van het aanpassen via die schroef voldoende, of zou je de gaskabel opnieuw moeten afstellen?
People are more violently opposed to fur than leather because it's safer to harass rich women than motorcycle gangs