Ik wou U allen dit toch niet onthouden!!

Maar het kan toch echt nog vééél zuiniger. Zelf heb ik 1:24 gehaald en er is zelfs iemand die 1:27 claimt. Kijk maar eens bij het volgende topic. De vraag is of je dan nog wel echt motorrijdt, maar het kan. Ik had met die 1 op 24 niet eens speciaal erop gelet maar de meeste waren wel wegen onder 100 km/uur.Remko schreef:Iron Horse schreef:Moet echt zuiniger kunnen hoor.......
En de metalen knol heeft gelijk!!!
ik zal d'r nog effe 1 opvoor zetten!!!20,326086956521739130434782608696 Is zo'n beetje het verbruik over de afgelopen paar dagen!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
Richard schreef: deze hele week 1 op niets.
vanwege een door het bedrijf betaalde huurauto
Ik denk dat je aan de hand van het verbruik weinig kan zeggen over de prestaties van een blok, de rijstijl is allesbepalend. In plaats van 1:23 kan ik ook zonder moeite de 1:12 halen en dan hoef ik niet eens echt gek te doen.Benjamin schreef:Vind het echter wel een goede indicatie of het blok wel of niet goed presteerd.
Een nog betere manier is om de motor met een dynojet testbank te testen maar dat terzijde. Wat ik bedoelde te zeggen is dat het verbruik slechts een indicatie is of het blok wel of niet goed presteert. Je weet zelf wel dat het verbruik hoger ligt bij rijden in de bergen met complete vakantie uitrusting dan zonder volle bepakking en constant 100 km/uur rijden op de snelweg.Ik denk dat je aan de hand van het verbruik weinig kan zeggen over de prestaties van een blok, de rijstijl is allesbepalend. In plaats van 1:23 kan ik ook zonder moeite de 1:12 halen en dan hoef ik niet eens echt gek te doen.
Vergeet niet dat de luchtweerstand de grootste rol speelt in het verbruik. Bij ongeveer 100 Km/uur zal de luchtweerstand voor zeker 75% (zo niet meer) het verbruik bepalen, ga je harder rijden dan wordt dit nog wel meer. Een kleine rijder, die goed achter z'n schermpje past zal ook minder brandstof vragen dan een rijder van een metertje of 2.
Het gewicht van de brommer-rijder combinatie telt ook zwaar mee, al is dat van minder belang bij een constante snelheid. Bij het rijden op binnendoorweggetjes of drukke autosnelwegen gaat het echter wel zwaar mee spelen. Of je telkens 400 of 250 Kilo op gang moet brengen, maakt nogal wat uit.
De enige manier om de prestaties van een blok uit te testen en verschillen duidelijk te maken is om op 2 exact dezelfde motorfietsen, met dezelfde afstelling, hetzelfde pacours, onder dezelfde omstandigheden meerdere malen af te laten leggen door 1 en dezelfde rijder en dan een gemiddeld verbruik zien te bepalen voor elke fiets.
Als de één op 1:20 uitkomt en de andere op 1:14, dan heb je een maat voor het prestatie niveau van het blok. Dan nog wil dat niet altijd zeggen dat het blok met het minste verbruik, ook het beste presteert
Benjamin,Benjamin schreef:Je weet zelf wel dat het verbruik hoger ligt bij rijden in de bergen met complete vakantie uitrusting dan zonder volle bepakking en constant 100 km/uur rijden op de snelweg.