Overspuiten uitlaat cover
- WisselStrom
- DL650 berijder
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 - 2005
Overspuiten uitlaat cover
Heeft iemand ervaring met het (laten) overspuiten van de uitlaat cover? Ik wil graag van zilver naar zwart, en de zwarte Suzuki cover met die gaten erin vind ik niet mooi.
Ik zit er over te denken om hem op te schuren en te laten overspuiten. Iemand tips of ervaringen hiermee?
Ik zit er over te denken om hem op te schuren en te laten overspuiten. Iemand tips of ervaringen hiermee?
People are more violently opposed to fur than leather because it's safer to harass rich women than motorcycle gangs
Re: Overspuiten uitlaat cover
Hittebestandige verf (850 gr. C) in spuitbusjes, te verkrijgen in bijna iedere verf of doehetzelf zaak.WisselStrom schreef:Heeft iemand ervaring met het (laten) overspuiten van de uitlaat cover? Ik wil graag van zilver naar zwart, en de zwarte Suzuki cover met die gaten erin vind ik niet mooi.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Mijn motor is een: Geen meer.
Lijkt me een beetje overbodig aangezien de uitlaat cover uit kunststof is gemaakt die waarschijnlijk niet meer dan 100 graden kan hebben.fred schreef:Hittebestandige verf (850 gr. C) in spuitbusjes, te verkrijgen in bijna iedere verf of doehetzelf zaak.WisselStrom schreef:Heeft iemand ervaring met het (laten) overspuiten van de uitlaat cover? Ik wil graag van zilver naar zwart, en de zwarte Suzuki cover met die gaten erin vind ik niet mooi.

Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Sorry, ik dacht dat het ne 1000 was....en die heeft geen covers, daarmeeIron Horse schreef:Lijkt me een beetje overbodig aangezien de uitlaat cover uit kunststof is gemaakt die waarschijnlijk niet meer dan 100 graden kan hebben.fred schreef:Hittebestandige verf (850 gr. C) in spuitbusjes, te verkrijgen in bijna iedere verf of doehetzelf zaak.WisselStrom schreef:Heeft iemand ervaring met het (laten) overspuiten van de uitlaat cover? Ik wil graag van zilver naar zwart, en de zwarte Suzuki cover met die gaten erin vind ik niet mooi.

- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Ik had een spuitbus van Flexa gekocht. Nu lijkt het niet echt zwart, maar een beetje met een paarse gloed. Ik heb ongeveer 4 lagen aangebracht. Ga het nog maar een keer spuiten. De cover is nu op een plekje niet netjes. Ik heb blijkbaar de motorhoes te snel erover heen gedaan. Eigen schuld. Die ook nog maar een keer spuiten. Klote als je je camera niet kan vinden!
- WisselStrom
- DL650 berijder
re: Welke lak
Hitte bestendige verf hard volgens mijn expert pas goed uit bij temperaturen boven de 300 graden Celsius. Volgens mij wordt de uitlaat cover niet zo heet. Ik kreeh in ieder geval het advies een standaard lak te gebruiken, zonder primer.
Ik ben gister begonnen met schuren, vanavond verder en goed vetvrijmaken en dan de eerste lagen standaard autolak, in semi glanzend zwart. De foto's volgen als het goed is dit weekend.
Ik ben gister begonnen met schuren, vanavond verder en goed vetvrijmaken en dan de eerste lagen standaard autolak, in semi glanzend zwart. De foto's volgen als het goed is dit weekend.

People are more violently opposed to fur than leather because it's safer to harass rich women than motorcycle gangs
- WisselStrom
- DL650 berijder
Het Resultaat
Hier wat foto's van mijn DL 650 met zwart gespoten uitlaatcover:

Enneeeh... om toch een beetje aan het milieu te denken, het restant van de spuitbus is bij ondergetekende gratis af te halen...

Enneeeh... om toch een beetje aan het milieu te denken, het restant van de spuitbus is bij ondergetekende gratis af te halen...
- WisselStrom
- DL650 berijder
re: Uitlaatcover
Volgens mij is er een verschil in de uitlaatsystemen van de DL1000 en de DL650. Ik dacht dat de DL1000 zelfs geen uitlaatcover heeft. Daardoor wordt het verhaal denk ik wel heel anders.Wauw! Dat ziet er echt super uit!
Heeft er iemand met een 1000 al ervaring mee?? Vraag me nl af hoe je het onderste/kleinste kapje losmaakt. Kan daar zo gauw geen bouten of zo in ontdekken.
Re: re: Uitlaatcover
Krijg idd het idee dat ik m'n halve achterkant uit elkaar moet halen...oke, beetje overdreven maar de beugels waar de duosteuntjes aan zitten en m'n kofferrek zitten ook aan de covers vast. Mmm...eerst maar een even goed over na denken voordat ik begin...WisselStrom schreef:Volgens mij is er een verschil in de uitlaatsystemen van de DL1000 en de DL650. Ik dacht dat de DL1000 zelfs geen uitlaatcover heeft. Daardoor wordt het verhaal denk ik wel heel anders.Wauw! Dat ziet er echt super uit!
Heeft er iemand met een 1000 al ervaring mee?? Vraag me nl af hoe je het onderste/kleinste kapje losmaakt. Kan daar zo gauw geen bouten of zo in ontdekken.