stilvallen
stilvallen
Hallo V-STROMMERS ik rij sinds november met DL1000 en ik zit met een vervelend probleem.Dikwijls als ik de koppeling induw om terug te schakelen dan valt plots de motor uit .Als je nog genoeg snelheid hebt is dat geen probleem koppeling los en hij is weg maar aan lage snelheid aan een kruispunt is dat niet altijd mogelijk .
Tweed probleem is als je met de motor enige tijd 2800 toeren rijd
begint hij te sputteren .
Is er een oplossing voor die problemen
Tweed probleem is als je met de motor enige tijd 2800 toeren rijd
begint hij te sputteren .
Is er een oplossing voor die problemen
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5152
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
uitvallen van motor
Hallo luitjes,
na aandachtig de voorgaande onderwerpen te hebben gelezen. (uitvallen van motor bij het inknijpen van de koppeling/gas terug)
Ga ik morgen mijn garage bellen met als opmerkingen:
gasklepsencor nakijken
bougies vervangen
bougie kabels nameten
onsteking (ding) nakijken
terug naar fabrieksinstellingen
bezinepomp nakijken
rubbers van de inlaat nakijken.
heb ik dan alles? of heeft iemand nog ietswaar op gelet zou moeten worden?
ter info: ik rij op een dl1000 2001 37000km
ik tank 98 en doe met iedere tankbeurt een scheut injectie cleaner erbij.
....en dan nog slaat de motor willekeurig af. (soms heb ik nergens last van)
na aandachtig de voorgaande onderwerpen te hebben gelezen. (uitvallen van motor bij het inknijpen van de koppeling/gas terug)
Ga ik morgen mijn garage bellen met als opmerkingen:
gasklepsencor nakijken
bougies vervangen
bougie kabels nameten
onsteking (ding) nakijken
terug naar fabrieksinstellingen
bezinepomp nakijken
rubbers van de inlaat nakijken.
heb ik dan alles? of heeft iemand nog ietswaar op gelet zou moeten worden?
ter info: ik rij op een dl1000 2001 37000km
ik tank 98 en doe met iedere tankbeurt een scheut injectie cleaner erbij.
....en dan nog slaat de motor willekeurig af. (soms heb ik nergens last van)
Re: uitvallen van motor
marcelbroek schreef: ik tank 98 en doe met iedere tankbeurt een scheut injectie cleaner erbij.
....en dan nog slaat de motor willekeurig af. (soms heb ik nergens last van)
En dat heeft beide absoluut geen zin!!!!!
Re: uitvallen van motor
Wegens emissienormen is de injectie te arm afgesteld.marcelbroek schreef:Hallo luitjes,
na aandachtig de voorgaande onderwerpen te hebben gelezen. (uitvallen van motor bij het inknijpen van de koppeling/gas terug)
Ga ik morgen mijn garage bellen met als opmerkingen:
gasklepsencor nakijken
bougies vervangen
bougie kabels nameten
onsteking (ding) nakijken
terug naar fabrieksinstellingen
bezinepomp nakijken
rubbers van de inlaat nakijken.
heb ik dan alles? of heeft iemand nog ietswaar op gelet zou moeten worden?
ter info: ik rij op een dl1000 2001 37000km
ik tank 98 en doe met iedere tankbeurt een scheut injectie cleaner erbij.
....en dan nog slaat de motor willekeurig af. (soms heb ik nergens last van)
Met de Yoshimura Fuel Adjuster Box kan de dealer hem 5% rijker zetten in het lage toerengebied. Het afslaan van de motor is dan opgelost.
Het neemt ongeveer enkele minuten in beslag voor de technieker en laat je niet in de zak zetten, het zou niet meer mogen kosten dan een tiental euro.
De DL 1000 is tevreden met een octaangehalte van 91. Advies is echter altijd om één stapje hoger te tanken, dat wordt dus 95 octaan.
98 octaan tanken is pure geldverspilling. Het toevoegen een cleaner bij elke tankbeurt trouwens ook.
Als je dit de eerste tankbeurt van het nieuwe jaar doet is het ruim voldoende.
Het sputteren rond de 2800 rpm wordt veelvuldig op dit forum behandeld.
Kijk hier maar eens http://www.vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=1673" onclick="window.open(this.href);return false;
98 octaan tanken is pure geldverspilling. Het toevoegen een cleaner bij elke tankbeurt trouwens ook.
Als je dit de eerste tankbeurt van het nieuwe jaar doet is het ruim voldoende.
Het sputteren rond de 2800 rpm wordt veelvuldig op dit forum behandeld.
Kijk hier maar eens http://www.vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=1673" onclick="window.open(this.href);return false;