Niet alleen ik, ga altijd fluitend op de motor naar mijn werk, maar ook mijn V-Strom begint sinds vandaag te fluiten
Vanmiddag naar m'n werk was er een fluitend geluid hoorbaar. Het leek van de voorkant te komen. Net of de wind om je motor huilt. Het was niet constant aanwezig. Toen ik s'avonds terug reed begon het weer. Nu hoorde ik het vanaf 70-80Km per uur. Bij sneller rijden was het weg.
RaRa Politiepet Morgen toch maar even langs de dealer.
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
peterzeeland schreef:Ach Peter, hoe langer je bij elkaar bent hoe meer je op elkaar gaat lijken!
waarom zou dat alleen voor honden gelden?
Ha Peter,
Je hebt helemaal gelijk. M'n V-Strom heeft net zo'n mooie body als ik
Maar de dealer dacht aan de rubbers van het voorwiel. Hij heeft deze ingespoten. maar helaas. Ook vandaag weer was het geluid erg goed hoorbaar. Nu ook bij 120-130 KM. De dealer heeft voorgesteld om hem een dag mee te nemen. Lijkt me een goed plan.
We zullen zien.
Peter.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Het verhaal van de benzinepomp lijkt me onwaarschijnlijk. Omdat het geluid van voren komt lijkt het me eerder een verhaal van aereodynamica (in de hoop dat ik het goed gespeld heb). Enige tip die ik je kan geven: op het moment dat je weer fluitend naar het werk gaat: kijk of het geluid ook ontstaat op het moment dat je een andere windrichting opzoekt. Als het geluid dan nog steeds bestaat moet het wel een mechanisch probleem zijn.
Gerrit en Kermit, bedankt voor jullie meedenken. Ik rij al meer dan 7 maanden met het scherm in dezelfde stand en heb dit "fluiten" nog nooit gehoord. Ook als ik van richting verander is het met regelmaat aanwezig. Het geluid is hoorbaar tussen 80 en 130. Voor de 80 en na 130 (wat ik zelden rij) is er geen geluid meer, terwijl de wind er dan nog steeds is. Het geluid is gekomen ná z'n 24.000 beurt. De dealer gaat volgende week dinsdag de motor meenemen, om te kijken of ook hij iets hoort. Ben benieuwd.
Wordt vervolgd.
Peter.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Als je een 1000 hebt zou het volgende het geval kunnen zijn:
Bij het plaatsen van een (sier)moer op de middelste stang bij het balhoofd kreeg ik dit namelijk ook.
Er zit namelijk een klein gat in het middel, deze ging bij lage snelheid fluiten.
Dus het zou kunnen zijn dat je ook zo'n (sier)moer hebt gekocht (deze zijn er in verschillende kleuren voor de liefhebber).
Of....... er zit iets in dit doorlopende gat waardoor het orspronkelijke gat kleiner wordt en gaat fluiten.
Bij een 650 gaat dit trouwens niet op want daar is deze standaard afgesloten met een moer (die weer niet op een 1000 voorvork past)
casmar schreef:Fluit de motor nog steeds? Bij mij is het nu ook.
Ik heb mijn motor verkocht en een nieuwe DL650 K8 Black-Rhino besteld, want ik kon het fluiten niet meer aan horen (geintje) Het lag in ieder geval NIET aan "KLOONTJE". Ik heb, toen ik de motor wegbracht, "KLOONTJE" gedemonteerd en alles in orginele staat teruggezet. Hij floot nog steeds Voordat hij naar z'n nieuwe eigenaar gaat zou de dealer het 'fluitprobleem' verhelpen.
Ik zal eens vragen of hij al weet waar aan het ligt.
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Weet je al wat het is? Die van mij fluit er nog steeds lekker op los.Ben al bij motoport geweest die heeft naar de lagers gekeken,maar die waren prima.Dus nog steeds geen idee wat het is.
casmar schreef:Weet je al wat het is? Die van mij fluit er nog steeds lekker op los.Ben al bij motoport geweest die heeft naar de lagers gekeken,maar die waren prima.Dus nog steeds geen idee wat het is.
Sorry Casmar,
Ik heb van de dealer een mailtje gekregen, dat hij er nog mee bezig is en er op dit moment nog geen zinnig woord over kan zeggen.
Word Vervolgd!
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?