Koud op 1,5 cilinder lopen?

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
RikStrom
Berichten: 28
Lid geworden op: di 20-08-2024, 15:09
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050

Re: Koud op 1,5 cilinder lopen?

Bericht door RikStrom »

Super info, dank heren !
IK heb nog een (verboden ?) kwikkolom, ook gebruikt bij de Tenere.
Vraag me alleen af of ik moet wachten tot de volgende beurt ivm garantie ?
Gebruikersavatar
1037cc
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 01-08-2021, 21:47
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1050

Re: Koud op 1,5 cilinder lopen?

Bericht door 1037cc »

Sorry, maar je blijft toch niet zo doorrijden met een redelijk nieuwe motor?! :frusty: Ik zou ff een rondje dealers bellen en kijken waar je op korte termijn terecht kan.
++ 2021 Suzuki V-Strom 1050 ++
RikStrom
Berichten: 28
Lid geworden op: di 20-08-2024, 15:09
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050

Re: Koud op 1,5 cilinder lopen?

Bericht door RikStrom »

Ben weer volop aan het rijden, de uitlaatdemper is vervangen door een Remus Racing Carbon met een stevige decibelkiller want het is een "doorkijkdemper" en het geluid was idd alleen voor het circuit geschikt ! :roll:
De motor laat ik voortaan een tijd stationair op temperatuur komen, tot de koudestartverrijking het toerental terug laat gaan naar 13-1400 rpm.
Dan loopt ie best goed, nogmaals ik hou een koude motor het liefst onder de 3000 rpm, als ik mijn woonplaats uitrij heb ik een aantal km een 80 km weg, dus op cruisecontrol en dan merk ik dat de 6e versnelling een overdrive is; die versnelling in combinatie met de V-twin, loopt niet lekker. Bij dit toerental 3100rpm. Daarna is ie op temp en loopt prima.
Ik moet of harder rijden of in de 5 blijven om de motor fijner te laten lopen, dus al met al, kan ik er goed mee leven op deze manier, maar zal zeker bij de volgende beurt vragen voor gasklepsynchronisatie (dubbele woordwaarde)
Stationair zou voor mij ook wat lager mogen, maar dat zal niet eenvoudig zijn, toch? :?:
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4972
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km

Re: Koud op 1,5 cilinder lopen?

Bericht door RedStrom »

Interessant topic.
Ik weet er niet veel van, maar de gasklep als oorzaak lijkt aannemelijk en ook wel eens eerder voorgekomen.
Kun je de motor laten draaien zonden de gaskleppen?
Kijken wat ie dan doet.
En volgens was er ooit een Strom die minder goed koud liep maar die met een paar toeren meer stationair het weer goed deed.
En iemand die geholpen is door nieuwe bougies te plaatsen.

Ik roep maar wat. Misschien zit er iets bij waar je iets aan hebt.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024)
, DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
1037cc
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 01-08-2021, 21:47
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1050

Re: Koud op 1,5 cilinder lopen?

Bericht door 1037cc »

Tsja, er is al veel geschreven in dit topic. Waarom RikStrom erin volhardt om de gaskleppen NIET te laten synchroniseren is mij een compleet raadsel :roll:
++ 2021 Suzuki V-Strom 1050 ++
RikStrom
Berichten: 28
Lid geworden op: di 20-08-2024, 15:09
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050

Re: Koud op 1,5 cilinder lopen?

Bericht door RikStrom »

Raadsel? Ik heb al een aantal keren aangegeven dat ik het met de volgende beurt mee zou nemen......
Plaats reactie