Lekkage bij koeler?
-
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2005)
Lekkage bij koeler?
Mijn plannen voor vandaag zijn helaas in het water gevallen. Wilde net een rit maken richting de Noord-Hollandse kust, lekt er olie. Gelukkig was ik iets vergeten en ben ik er thuis achter gekomen, anders had het veel erger kunnen zijn. Ook heb ik garantie, maar toch zou ik willen weten waar dit vandaan komt en of het een bekende kwaal is. Mijn vermoeden is dat de slangen van de oliekoeler niet goed dicht zijn. Het drupt vanaf meerdere plekken, maar de hoogste is bij het bovenste zwarte slangetje.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Fryslân boppe
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Re: Lekkage bij koeler?
Lekker teruggaan naar de dealer. Krijg je ook geen vuile handen
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Mijn motor is een: Geen meer.
Ook mijn idee, daar heb je garantie voor. Het is overigens geen "bekend" probleem. Maar bij een 20 jaar oude motor kan het gewoon voor komen.

Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
-
Lekkage zit in de verdikking van het dunnere slangetje van de oliekoeler. Dealer heeft vaderschapsverlof en komt er dus niet aan toe, en dat terwijl het zo mooi weer wordt...
Waarom zit deze verdikking er überhaupt? Nieuw kost deze slang 125 euro, teveel om zelf maar te doen.
Waarom zit deze verdikking er überhaupt? Nieuw kost deze slang 125 euro, teveel om zelf maar te doen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Fryslân boppe
-
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A Black Rhino ed
die verdikking ziet er uit als een Peter de Beunhaas oplossing
om een bestaand lekje te verbergen, imo!
misschien waar de gevlochten slang aanschuurt tegen de buis.
ik zou zelf met hogedruk en remmenreiniger alles brandschoon maken, om der herkomst 100 procent ter herleiden. het kan ook zijn dat er olie achter dat rubbertje zit wat de schijn geeft van "daar lekt het" en daarnaast alle bouten nalopen, misschien is klein tikje genoeg om de lekkage te vertragen dat je in ieder geval van het weekend kan rijden bv?!?
als de verkoper met vadersschaps verlof is, dan heeft hij toch wel een andere monteur waar hij mee samenwerkt tegen zijn kosten?

misschien waar de gevlochten slang aanschuurt tegen de buis.
ik zou zelf met hogedruk en remmenreiniger alles brandschoon maken, om der herkomst 100 procent ter herleiden. het kan ook zijn dat er olie achter dat rubbertje zit wat de schijn geeft van "daar lekt het" en daarnaast alle bouten nalopen, misschien is klein tikje genoeg om de lekkage te vertragen dat je in ieder geval van het weekend kan rijden bv?!?
als de verkoper met vadersschaps verlof is, dan heeft hij toch wel een andere monteur waar hij mee samenwerkt tegen zijn kosten?
-
Dat rubberen dingetje hoort blijkbaar: https://partscatalog.eu/en/Suzuki/p/164 ... uzuki.html
Ik vermoed dat ie onder het rubber is doorgeroest, want dit is echt de enige plek waar olie uit komt. Mee prutsen doe ik niet, wil niet riskeren dat garantie vervalt, ook kan ik nu nog een paar km rijden zonder problemen mocht het nodig zijn. Dealer is een eenmanszaak, dus ook dat zit niet mee. Dan maar een dagje huren
Ik vermoed dat ie onder het rubber is doorgeroest, want dit is echt de enige plek waar olie uit komt. Mee prutsen doe ik niet, wil niet riskeren dat garantie vervalt, ook kan ik nu nog een paar km rijden zonder problemen mocht het nodig zijn. Dealer is een eenmanszaak, dus ook dat zit niet mee. Dan maar een dagje huren

Fryslân boppe
-
- Mijn motor is een: V-strom DL650
2 kleine Tyrip-jes of slangen klemmetjes geen optie om het lekken tijdelijk te stoppen? (Mcyver)
V-Strom Bj.2010
-
Met tyraps de boel dichtknijpen bedoel je? Is het proberen waard. Is er misschien een soort tape die tegen hitte en olie kan voor extra dichtheid? Deze bijvoorbeeld? https://www.wildkamp.nl/product/resq-ta ... art/910241
Fryslân boppe
-
Met de Tyrips gewoon dichttrekken en hopen dat.deze tot de reparatie dicht blijft. Of evt met kleine slangklemmetjes. Met die tape weet ik niet wat het resultaat zal zijn.
V-Strom Bj.2010
-
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A Black Rhino ed
ik zou voor slangklemmen gaan, 2 stuks. even helemaal doordraaien dan kun je ze lichtjes openvouwen.
Tape is niet aan te raden, om te beginnen zal het een hele klus zijn om het te laten plakken
Tape is niet aan te raden, om te beginnen zal het een hele klus zijn om het te laten plakken
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
De olie stroomt er toch niet uit? Als het om druppeltjes gaat zou ik gewoon een ritje gaan doen. Houd wel het oliepeil in de gaten en neem bij twijfel een flesje olie mee. Geen paniek !
Groeten, René
-
Het gaat er meer om dat ik liever geen olie achterlaat op de oprit, heb een carterbeschermer onderweg die dat moet oplossen.
Ik zal vanavond die klemmen erop zetten en kijken of er een merkbaar verschil is, dan kan er dit weekend toch nog getoerd worden
Ik zal vanavond die klemmen erop zetten en kijken of er een merkbaar verschil is, dan kan er dit weekend toch nog getoerd worden

Fryslân boppe
-
Precies!Eikie schreef: do 06-03-2025, 07:43 De olie stroomt er toch niet uit? Als het om druppeltjes gaat zou ik gewoon een ritje gaan doen. Houd wel het oliepeil in de gaten en neem bij twijfel een flesje olie mee. Geen paniek !
V-Strom Bj.2010
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Bekend kwaaltje. Niks vreemd. Nieuw leidinkje erop en klaar.
-
Vanochtend twee slangklemmetjes erop gedaan en 's middags een rit van 200km. Zolang de motor draait drupt er langzaam wat uit, maar peil is niet echt merkbaar gedaald. Doekje er overheen en klaar 

Fryslân boppe