Op die zwarte plaat (achterdrager) zit standaard een rubberen mat. Maar die is verder niet belangrijk. Je kunt een topkoffer kopen waar een adapterplaat bijzit of die je apart moet kopen. Dat hangt af van het type koffer of die wel of niet bijzit. Die adapterplaat wordt meestal met beugels aan de achterdrager gemnteerd. Er staan diverse plaatjes van op het forum. Ik heb hem bijvoorbeeld ook voorbewerkt zodat de adapterplaat er iet meer af hoeft als er noodzaak is om de achterdrager te verwijderen. Bij mij zit de rubberen mat er nog tussen. En de afdekplaat is niet gemonteerd. Dit is maar een voorbeeld, er zijn diverse andere grondplaten voor diverse soorten en merken koffers. Ik heb er diverse gemonteerd gehad, maar allemaal ongeveer op dezelfde manier.
Tekst die bij de foto's hoort:
Mocht je een grondplaat monteren die de bouten van het bagagerek afdekken dan is het handig om op die plekken ruimte vrij te maken zodat je later, als het rek er af moet voor service, je de grondplaat kunt laten zitten en toch bij de bouten kunt om ze los te draaien. Ik heb dit uit eigen ervaring. Dit scheelt erg veel tijd (en ergernis). Op de foto is het afdekplaatje niet gemonteerd, anders kun je niet zien wat je nu op de foto ziet.