In die Beginning (Door Rob/Iron Horse)
Heleen en ik (Rob alias Iron Hors) waren eerder lid van het V-Strom forum zoals Tuke (z'n eerdere forumnaam en z'n echte naam ben ik kwijt) dit eerder had opgezet bij een Amerikaanse provider. Dit werkte echter belabberd en was vaak uit de lucht. Op een gegeven moment heeft hij toen een Nederlandse (waarschijnlijk ook de huidige) provider genomen en sindsdien waren de problemen verledentijd.
Heleen en ik zijn dus eigenlijk nog langer lid van het forum dan het huidige bestaat, al is dat maar een maand of 4.
In het begin was er natuurlijk veel nog nieuw. En kon er erg veel informatie gedeeld worden. De 1000 bestond weliswaar al sinds 2002 maar de 650 was in 2004 de doorbraak en die verkocht als een tierelier. Dat resulteerde ook in veel aanmeldingen op het forum.
Als je in de ledenlijst kijkt dan zie je dat er nog enkele echt oudgedienden zijn. Een enkeling daarvan is ook nog echt actief en heeft ook nog een V-Strom. Een enkeling die ik me nog bij naam kan herinneren die wel een specifiek stempel op de berichten zette was Crazy Chris. Ik heb hem een paar keer ontmoet en het was inderdaad een Crazy Chris.
En over bijzondere personen gesproken, wie (van de oude garde) herinnert zich Bozobin aka Cees niet? Helaas stierf hij te vroeg aan kanker. Bij zijn uitvaart waren er veel V-Strommers aanwezig. (Ikzelf was er niet bij).
In het begin waren er ook de meerdaagse tourritten in het Noorden des lands. Ik ben daar nooit bij geweest, maar zover ik weet Heleen wel.
In de begintijd werd er ook nog meer met de papieren catalogus van Louis.de gewerkt. Je had toen ook nog Hein Gericke en Safe, maar die bestaan helaas niet meer. In de beginjaren van het forum reed ik elk jaar met de auto naar Essen (Dld) om daar bij de Louis vestiging een stapel catalogussen op te halen en die tijdens m'n werk bij diverse mede Strommers in de bus te doen of tijdens een meeting uit te delen. Zo ben ik o.a. Rinus van Gaal (Strommie op het forum) tegengekomen en bevriend mee gebleven. Op 16 april 2010 stierf hij (door zelfdoding) en op 17 oktober 2010 sprong bij Jolanda (van Gaal) en mij de vonk over. Mijn huidige relatie is dus het directe gevolg van het V-Stromforum. (Deze informatie staat ook ergens nog op het forum.)
Een heikel punt, waar jijzelf (Peter) uiteindelijk ook nog het voortouw in hebt genomen waren de roestproblemen bij de 650 van de vroege K-serie. Voordat jij het oppakte was o.a. LeChef er al mee gestart en door mijn eigen ervaringen heb ik toen het topic
"Doodziek...... roest en nog eens roest." geopend dat uiteindelijk 16 pagina's innam. Al is en blijft de V-Strom een prachtige motorfiets, daarin hebben Suzuki en Nimag zich wel van hun slechtste kant laten zien. Gelukkig zijn de latere modellen niet door dit "fenomeen" getroffen.
(Peter)
Het dossier dat ik had samengesteld van ervaringen, foto's en verhalen is vertaald naar het Engels. Ik had er zelfs een corrosie expert bijgehaald en echt geen kleine jonge. Dh.Hyijbregts. Ook hebben we toen WD40 laten testen en die kwam erg slecht uit de conclusie van het onderzoek.

Werd door de experts aangeraden dit niet te gebruiken bij motoren.