Handvatverwarming
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: wo 16-09-2020, 20:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 XT 2020
Handvatverwarming
Kan de originele handvatverwarming van Suzuki nog gemonteerd worden achteraf op een 650 ? Of zal ik moeten kiezen voor iets als Oxford handvatverwarming ?
Suzuki V-Strom 650 XT 2020 - Champion Yellow
Kawasaki Z900RS 2021 - Candytone Green
Kawasaki Z900RS 2021 - Candytone Green
- Stroompje
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 5179
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Woonplaats: Lunteren.
Re: Handvatverwarming
Ze zijn als Suzuki accessoire te koop, dus ja kan erop gezet worden.
Prijstechnisch zal een niet origineel goedkoper zijn....
Prijstechnisch zal een niet origineel goedkoper zijn....
Greetings, Heleen.
Smiling all the way ...


-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: wo 16-09-2020, 20:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 XT 2020
Re: Handvatverwarming
Persoonlijk ga ik altijd voor de originele accessoires, tenzij die natuurlijk buitensporig duur zijn in vergelijking met third party alternatieven...
Suzuki V-Strom 650 XT 2020 - Champion Yellow
Kawasaki Z900RS 2021 - Candytone Green
Kawasaki Z900RS 2021 - Candytone Green
- Reint
- Berichten: 21
- Lid geworden op: zo 27-10-2019, 23:29
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
- Woonplaats: Winschoten
- Contacteer:
Re: Handvatverwarming
Denk dat je je doodschrikt van de originele prijzen.
Ik heb ze van Daytona en bevalt goed en scheelt gauw dik €170
Ik heb ze van Daytona en bevalt goed en scheelt gauw dik €170
Groetjes Reint.
V-Strom 1000

- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Re: Handvatverwarming
Zo gauw er een merk van een motorfabrikant op staat, ben je vaak (te) duur uit, voor dezelfde kwaliteit.
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: wo 16-09-2020, 20:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 XT 2020
Re: Handvatverwarming
Het originele is altijd duurder, weet ik. De handvatverwarmers van Oxford zijn stukken goedkoper maar de afwerking is maar meh... Dan staat daar zo'n 'doos' op je handle bar. Ziet er niet uit, vind ik...
Laatst gewijzigd door Iron Horse op do 24-09-2020, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Suzuki V-Strom 650 XT 2020 - Champion Yellow
Kawasaki Z900RS 2021 - Candytone Green
Kawasaki Z900RS 2021 - Candytone Green
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4263
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M5 (2025)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Handvatverwarming
Je hebt gelijk Christof, de originele handvatverwarming van Suzuki zijn fantastisch. Knopje is mooi weggewerkt en werkt perfect. Zo heet, ik heb de blaren op mijn handen met mijn zomerhandschoenen..



Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0 | Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3
Suzuki V-STROM 1050DE 2025 M5| Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | BRIDGESTONE A41 |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0 | Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3
Suzuki V-STROM 1050DE 2025 M5| Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | BRIDGESTONE A41 |
-
- Berichten: 172
- Lid geworden op: vr 01-06-2018, 00:21
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XT
Re: Handvatverwarming
Mocht je de originele te duur vinden, en de Oxfords met de externe controller lelijk, kijk eens naar Koso:

Nog geen 6 tientjes bij Lowietje, en erg heet in de hoogste stand.
Het enige nadeel is dat door de enkele knop het aanpassen van de stand wat gewenning vereist. Aan de andere kant is de knop erg makkelijk te bedienen met je duim. (hij zit onder de leds)

Nog geen 6 tientjes bij Lowietje, en erg heet in de hoogste stand.
Het enige nadeel is dat door de enkele knop het aanpassen van de stand wat gewenning vereist. Aan de andere kant is de knop erg makkelijk te bedienen met je duim. (hij zit onder de leds)
- Emile
- DL1000 berijder
- Berichten: 528
- Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
- Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
- Woonplaats: Utrecht
- Contacteer:
Re: Handvatverwarming
Ik heb de Oxford gehad en nu de Suzuki handvatverwarming. Rij de hele winter door dus gebruik hem veel.
Oxford heeft het 5 jaar uitgehouden, toen ging de kabel kapot. Wel fijn dat je 5 standen hebt.
Daytona heb ik ook gehad: begon te roesten en was binnen 3 jaar kapot.
Heb nu de Suzuki op mijn 1050 XT zitten en deze wordt goed warm. Nadeel is maar 3 standen, maar wat ik echt vervelend vindt is de bediening. Je ziet niet in welke stand hij staat (alleen de eerste minuut kan je tellen hoevaak het lampje knippert) en het ene knopje moet met veel precisie en kracht worden ingedrukt. Leidt er af van het rijden... Heb geen idee hoelang deze het gaat uithouden...
Oxford heeft het 5 jaar uitgehouden, toen ging de kabel kapot. Wel fijn dat je 5 standen hebt.
Daytona heb ik ook gehad: begon te roesten en was binnen 3 jaar kapot.
Heb nu de Suzuki op mijn 1050 XT zitten en deze wordt goed warm. Nadeel is maar 3 standen, maar wat ik echt vervelend vindt is de bediening. Je ziet niet in welke stand hij staat (alleen de eerste minuut kan je tellen hoevaak het lampje knippert) en het ene knopje moet met veel precisie en kracht worden ingedrukt. Leidt er af van het rijden... Heb geen idee hoelang deze het gaat uithouden...
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor
- Sufos
- DL1000 berijder
- Berichten: 411
- Lid geworden op: vr 20-01-2017, 23:57
- Woonplaats: 52.268012, 6.196773
Re: Handvatverwarming
Ik heb handvatten van Aliexpress. Kwamen bij Motoplus beter uit de test dan Oxford. Dit kwam omdat ze beter verwarmden, over de duurzaamheid was geen oordeel. Bevestigen en aansluiten is wel een fluitje van een cent. Ik heb ze nu een jaar of 3 en ze doen het nog steeds naar alle tevredenheid, en dat voor minder dan €15.Bijkomend voordeel vind ik dat ze er heel wat subtieler uitzien dan de Oxford versie.
Soortgelijk als deze: https://nl.aliexpress.com/item/33003164 ... web201603_
Soortgelijk als deze: https://nl.aliexpress.com/item/33003164 ... web201603_
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Re: Handvatverwarming
Ik heb ze ook besteld, maar krijg met geen mogelijkheid het R-handvat om de plastic tube van de gashendel.Banjer schreef: vr 25-09-2020, 10:02 Mocht je de originele te duur vinden, en de Oxfords met de externe controller lelijk, kijk eens naar Koso:
Nog geen 6 tientjes bij Lowietje, en erg heet in de hoogste stand.
Het enige nadeel is dat door de enkele knop het aanpassen van de stand wat gewenning vereist. Aan de andere kant is de knop erg makkelijk te bedienen met je duim. (hij zit onder de leds)
Links zit ie te ruim, maar dat is met wat lijm wel op te lossen, maar rechts is een drama.
Iemand tips?
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
- Dwars
- Berichten: 434
- Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
- Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
- Woonplaats: Mestreech
- Contacteer:
Re: Handvatverwarming
Ik ben ook voor origineel Suzuki gegaan op mijn XT.
Had hele goede ervaring met het origineel op mijn DL 650.
Had hele goede ervaring met het origineel op mijn DL 650.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: Handvatverwarming
Ik heb ze ook besteld, maar krijg met geen mogelijkheid het R-handvat om de plastic tube van de gashendel.
Links zit ie te ruim, maar dat is met wat lijm wel op te lossen, maar rechts is een drama.
Iemand tips?
Met perslucht er tussen in blazen, dan wil het meestal wel.
Succes.



DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Re: Handvatverwarming
Het is me uiteindelijk gelukt:
De plastic tube gedemonteerd, toen het handvat en de tube op elkaar gezet in de kolomboor.
Metalen plaatje tussen de boorkop en het handvat en toen heel voorzichtig het handvat over de tube geperst.
De plastic tube gedemonteerd, toen het handvat en de tube op elkaar gezet in de kolomboor.
Metalen plaatje tussen de boorkop en het handvat en toen heel voorzichtig het handvat over de tube geperst.
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
- Dendrummer
- Berichten: 556
- Lid geworden op: vr 16-11-2018, 17:16
- Mijn motor is een: Crf 1000 Africa Twin Dct 2018
- Woonplaats: Lanaken (Belgie)
Re: Handvatverwarming
Gewoon een beetje dreft op de tube smeren en dan erover duwen.
Greetz
Gerard
Greetz
Gerard
If you want to be happy ride a motorcycle
Re: Handvatverwarming
Onlangs zelf de Oxford handverwarming geinstalleerd, werkt super. Alleen om de een of andere vage reden blijft de gashendel nu 'hangen' en schiet deze niet automatisch terug, zodra ik het gas los laat.
Ja, inderdaad een soort van veredelde cruisecontrol, echter het hoort uiteraard niet. Iemand ideëen om dit euvel op te lossen?
- uiteinde rubber komt niet aan stuurgewicht
- gasbuis (plastic) lijkt ook schoon te zijn
- kabels blijven niet hangen
Alternatief om handvatten, welke gelijmd zijn links aan stuur en rechts aan nylon gasbuis, los te wrikken/krijgen en opnieuw te installeren?
Ja, inderdaad een soort van veredelde cruisecontrol, echter het hoort uiteraard niet. Iemand ideëen om dit euvel op te lossen?
- uiteinde rubber komt niet aan stuurgewicht
- gasbuis (plastic) lijkt ook schoon te zijn
- kabels blijven niet hangen
Alternatief om handvatten, welke gelijmd zijn links aan stuur en rechts aan nylon gasbuis, los te wrikken/krijgen en opnieuw te installeren?
Laatst gewijzigd door MMX op wo 02-12-2020, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Handvatverwarming
Welke lijm gebruik je daar eigenlijk voor?
mijn gashendel is gelost en nu kan ik blijven doordraaien
grtn
Lode
mijn gashendel is gelost en nu kan ik blijven doordraaien


grtn
Lode
- Dendrummer
- Berichten: 556
- Lid geworden op: vr 16-11-2018, 17:16
- Mijn motor is een: Crf 1000 Africa Twin Dct 2018
- Woonplaats: Lanaken (Belgie)
Re: Handvatverwarming
MMX, er zal lijm tussen je platic gasbuis en het stuur zijn gekomen vandaar dat hij blijft hangen.ik spreek uit ervaring van mijn vorige handverwarming :
Gewoon alles weer demonteren en ook de gasbuis en alle lijm erop verwijderen ook op het stuur.
Je hoeft het rechter handvat niet te verlijmen ,gewoon wat dreft ¨op de gasbuis¨ insmeren en het handvat over duwen. Links heb ik wel gelijmd.
Dreft droogt op en werkt als lijm. Ik rij zo al 2jaar ermee rond zelfs in de hoge temperaturen die we gehad hebben komt het handvat niet los.
Greetz
Gerard

Gewoon alles weer demonteren en ook de gasbuis en alle lijm erop verwijderen ook op het stuur.
Je hoeft het rechter handvat niet te verlijmen ,gewoon wat dreft ¨op de gasbuis¨ insmeren en het handvat over duwen. Links heb ik wel gelijmd.
Dreft droogt op en werkt als lijm. Ik rij zo al 2jaar ermee rond zelfs in de hoge temperaturen die we gehad hebben komt het handvat niet los.


Greetz
Gerard
If you want to be happy ride a motorcycle
-
- Berichten: 155
- Lid geworden op: ma 30-08-2004, 16:15
- Mijn motor is een: Suzuki Vstrom DL 1000 (2014)
- Woonplaats: gemeente Hollands Kroon
Re: Handvatverwarming
Ik heb mijn (overigens niet verwarmde handvatten) gemonteerd door de binnenzijde van het handvat in te spuiten met remmenreiniger. Daarna gelijk het handvat op het stuur schuiven. Na verdamping van de remmenreiniger zat het handvat muurvast.John007 schreef: di 20-10-2020, 03:57Ik heb ze ook besteld, maar krijg met geen mogelijkheid het R-handvat om de plastic tube van de gashendel.
Links zit ie te ruim, maar dat is met wat lijm wel op te lossen, maar rechts is een drama.
Iemand tips?
Met perslucht er tussen in blazen, dan wil het meestal wel.
Succes.
![]()
![]()
![]()
Gr. Jan
Suzuki Vstrom 1000 (2014), Honda Varadero 1000 (2002), Suzuki Vstrom 650 (2004),Honda Africa Twin 750 (1996), Suzuki GS 850, Kawasaki EX500 (1991), Kawasaki ZZR1100 (1990), Honda CBR600 (1990), BMW K100 (1984), Suzuki GT500 (1976)
Re: Handvatverwarming
Hoi Dendrummer,
Dank voor je reactie.
Ik had het probleem zelf al weten te verhelpen. Het geheel losgehaald en stuurstang schoongemaakt, daar zat nog oude lijmresten op. Deze waren waarschijnlijk tijdens het installeren van de handvatverwarming op gaan stropen. Kortom, nieuwe lijm was niet het probleem. Achteraf was het verstandiger geweest om het geheel (gasbuis, kabel etc.) direct los te halen en de stuurstang zelf eerst schoon te maken. In plaats van oude handvat eraf, nieuwe handvat erop.
Al doende leert men . . .
Dank voor je reactie.
Ik had het probleem zelf al weten te verhelpen. Het geheel losgehaald en stuurstang schoongemaakt, daar zat nog oude lijmresten op. Deze waren waarschijnlijk tijdens het installeren van de handvatverwarming op gaan stropen. Kortom, nieuwe lijm was niet het probleem. Achteraf was het verstandiger geweest om het geheel (gasbuis, kabel etc.) direct los te halen en de stuurstang zelf eerst schoon te maken. In plaats van oude handvat eraf, nieuwe handvat erop.
Al doende leert men . . .
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: do 21-12-2017, 21:21
- Mijn motor is een: Suzuki vstrom 650 (2019)
- Woonplaats: Huldenberg
Re: Handvatverwarming
Mijn originele handvatverwarming op de vstrom heeft laatst de geest gegeven.(na 2 jaar) en dat is een garantie gevalletje.
De vraag is of die oxford versies beter zijn dan de originele?
Maar alles kan stuk gaan he!!
De vraag is of die oxford versies beter zijn dan de originele?
Maar alles kan stuk gaan he!!
-
- Berichten: 51
- Lid geworden op: do 21-12-2017, 21:21
- Mijn motor is een: Suzuki vstrom 650 (2019)
- Woonplaats: Huldenberg
Re: Handvatverwarming
Sufos schreef: vr 25-09-2020, 12:47 Ik heb handvatten van Aliexpress. Kwamen bij Motoplus beter uit de test dan Oxford. Dit kwam omdat ze beter verwarmden, over de duurzaamheid was geen oordeel. Bevestigen en aansluiten is wel een fluitje van een cent. Ik heb ze nu een jaar of 3 en ze doen het nog steeds naar alle tevredenheid, en dat voor minder dan €15.Bijkomend voordeel vind ik dat ze er heel wat subtieler uitzien dan de Oxford versie.
Soortgelijk als deze: https://nl.aliexpress.com/item/33003164 ... web201603_
Ik heb deze bovenstaande set besteld bij aliexpress en ben zeer benieuwd of ze gaan voldoen..
- Sufos
- DL1000 berijder
- Berichten: 411
- Lid geworden op: vr 20-01-2017, 23:57
- Woonplaats: 52.268012, 6.196773
Re: Handvatverwarming
Ik heb er nog geen dag spijt van gehad. Het valt mij de laatste tijd wel op dat de rechter wat warmer wordt dan de linker, maar verder niets dan lof voor deze handvatten.
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 29-01-2018, 09:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom Dl1000 2004
Re: Handvatverwarming
Dat kan ook komen omdat de rechter hendel beter geïsoleerd is door de gashendel. Het linkerhandvat wordt direct gekoeld door de stuurbuis.
-
- Berichten: 172
- Lid geworden op: vr 01-06-2018, 00:21
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XT
Re: Handvatverwarming
Hoe je hem vast houd maakt ook nog verschil, ik merk regelmatig dat de linkerkant koeler is, omdat ik wel eens mijn vingers op de koppeling leg in plaats van om het handvat.. met als gevolg dat hij af koelt. Even hetzelfde doen aan de rechterkant en meestal is de temperatuur in korte tijd weer gelijk.
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: za 12-04-2014, 23:08
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Xta (2018)
- Woonplaats: Eindhoven
Re: Handvatverwarming
Ik heb de Oxford (twee jaar)en ze worden niet meer warm. Groen lampje flikkert wel en ik kan een stand instellen maar na verloop van tijd valt ie helemaal uit zonder warm te worden. Wat oh wat kan er aan de hand zijn?
- Piet Zahut
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 524
- Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
- Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
- Woonplaats: Zwolle
- Contacteer:
Re: Handvatverwarming
Het kan zijn dat het bedieningskastje defect is, dit komt wel eens voor. Ze zijn los leverbaar.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op za 27-03-2021, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: za 12-04-2014, 23:08
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Xta (2018)
- Woonplaats: Eindhoven
Re: Handvatverwarming
Ik zal er eens naar laten kijken. Dank.
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: za 12-04-2014, 23:08
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Xta (2018)
- Woonplaats: Eindhoven
Re: Handvatverwarming
Dat bleek inderdaad het probleem. Na twee jaar was het kastje al wijlePiet Zahut schreef: za 27-03-2021, 08:15 Het kan zijn dat het bedieningskastje defect is, dit komt wel eens voor. Ze zijn los leverbaar.

- Piet Zahut
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 524
- Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
- Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
- Woonplaats: Zwolle
- Contacteer:
Re: Handvatverwarming
Opgelost dus, top!!
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: zo 30-01-2022, 14:08
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2014)
Re: Handvatverwarming
Hoe heb je deze geïnstalleerd?Banjer schreef: vr 25-09-2020, 10:02 Mocht je de originele te duur vinden, en de Oxfords met de externe controller lelijk, kijk eens naar Koso:
Nog geen 6 tientjes bij Lowietje, en erg heet in de hoogste stand.
Het enige nadeel is dat door de enkele knop het aanpassen van de stand wat gewenning vereist. Aan de andere kant is de knop erg makkelijk te bedienen met je duim. (hij zit onder de leds)
En dan bedoel ik het elektrische gedeelte?
Alvast bedankt
-
- Berichten: 172
- Lid geworden op: vr 01-06-2018, 00:21
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XT
Re: Handvatverwarming
Ik heb al mijn accesoires aan een Healtech Thunderbox hangen
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: zo 30-01-2022, 14:08
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2014)
Re: Handvatverwarming
Okee. Dat ken ik niet. Ik ga je linkje even lezen.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: zo 30-01-2022, 14:08
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2014)
Re: Handvatverwarming
Heb jij de 16A of de 32A versie gemonteerd?
Op de officiële site staat:
1x 5 connector 16A
En een
2x 5 connectoren met elk 16A.
Op een Nederlandse site staat 32A
Nu heb ik niet zoveel verstand van elektriciteit, maar monteren lukt wel
Ik ga nu handvatverwarming installeren. Daarna een GPS en wellicht iets voor de telefoon. Dan kom ik wel weg met die 1x 5 connectors 16A versie denk ik.
Op de officiële site staat:
1x 5 connector 16A
En een
2x 5 connectoren met elk 16A.
Op een Nederlandse site staat 32A
Nu heb ik niet zoveel verstand van elektriciteit, maar monteren lukt wel
Ik ga nu handvatverwarming installeren. Daarna een GPS en wellicht iets voor de telefoon. Dan kom ik wel weg met die 1x 5 connectors 16A versie denk ik.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Handvatverwarming
Prijzige oplossing voor een relais, een zekering en een paar lasklemmen. Want meer heb je niet nodig. Alleen wel goed aansluiten.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Handvatverwarming
Voor de oudere V-Strom 1000's zijn er nog aanvullende instructies zie ik op de site van ThunderBox.
Zie Thunderbox op Dl1000 2002-2020
En ook voor de DL650's van 2004 tot 2011 is er een aangepaste Thunderbox handleiding DL650 2004 -2011
Die zijn vooral bedoeld om de witte draad meteen aan te kunnen sluiten bij de witte connector bij de benzinepomp van deze modellen waar ook een draadje over is in dit forum
In principe hebben ze 3 uitvoeringen, de USB versie om alleen een extra USB poort te kunnen maken, dat is gewoon een simpele 5V/2A USB aansluiting, ofwel leuk maar niet voor meerdere accessories, en werkt waarschijnlijk alleen in automatic mode gezien het ontbreken van de witte draad, maar blijkbaar zijn deze ook meer bedoeld om zelf op de U01 of U02 aan te sluiten als je meerdere USB aansluitingen wil hebben:
Dan is er de 16A U01 versie: Hier kun je zo te zien 4 extra accessories op aansluiten gezien het aantal gaatjes wat nog over is in de oranje clips. Tot een totale aansluitwaarde van 16A
En dan de 32A U02 versie: En op deze kun je dan het dubbele aantal en dus 8 extra accessories op aansluiten gezien het aantal gaatjes wat nog over is in de oranje clips. Tot een totale aansluitwaarde van 32A.
Vermoed dat de meesten hier wel voldoende hebben aan de U01 versie, met verwarmde handvatten, mistlampen en een GPS ben je er meestal wel. Maar als je meer electronica op je V-Strom wil zetten wat permanent aan het boordnet moet hangen heeft een enkeling wellicht de U02 nodig.
De witte draad van deze modules hoef je NIET aan te sluiten als je hem in automatic mode laat staan.
De aanvullende handleidingen voor de oudere V-Strom's zijn alleen bedoeld voor het als je de Ignition controlled mode wil gebruiken met deze witte draad.
Denk dat voor de meesten de automatic mode prima is, dus witte draad niet aansluiten, alleen de ringetjes op de accu zetten, en de rest op de oranje clips prikken en klaar ben je.
Automatic mode wil zeggen, pas als de motor gestart is en regelmatig loopt, dan zet de ThunderBox pas spanning op zijn (groene) uitgangen, en dat is wat je meestal wil lijkt me. Vermoedt dat hij dat afleidt uit de boordspanning die bij draaiende motor oploopt van iets meer dan 12V naar meer dan 14V.
De Ignition control mode wil zeggen dat de ThunderBox spanning zet op de oranje clips een paar seconden nadat je het contact aangezet hebt, waarbij de motor dus nog niet hoeft te lopen. Daarvoor moet je dus met die witte draad ergens de spanning vandaan halen om de ThunderBox zelf aan te zetten en dat doen ze dus bij de benzinepomp aansluiting op die modellen.
De derde Stay-Off mode lijkt me meestal vrij zinloos, dan leg je de witte draad aan de massa van je motor, of aan een van de zwarte uitgangen van de ThunderBox zelf, en schakelt ie nooit meer wat aan
Maar dat kan toch handig zijn als je dan in die witte draad nog een schakelaar zet, of gewoon de stekkertjes van de witte draad uit elkaar trekt zodat hij normaal in Automatic mode staat. Maar dan kun wel af en toe tijdelijk alles uit schakelen via de schakelaar of de stekkertjes, zodat je soms toch alles wat achter je ThunderBox hangt uit laat staan. Kan handig zijn als je bijvoorbeeld lekker aan je motor aan het sleutelen bent, maar ook tijdens de winterstalling als je motor aan een druppellader hangt
Is wel een heel nette manier om je spullen aan te sluiten moet ik zeggen
misschien dat ik er zelf ook maar een ga bestellen
Maar dan nog hebben bijna alle accessories nog een eigen switch die weer een relais aanstuurt, daar moet je nog steeds ergens een spanningsvoerend draadje voor vinden om alsnog je mistlampen of handvatten, de grotere stroomverbruikers, aan en uit kunnen zetten. Je GPS voeding of een extra aanstekerplug op je dashboard zal dat niet nodig hebben.
Maar dat spanningsvoerende draadje voor de eventuele relais kun je dus ook meteen van de draadjes van de ThunderBox zelf afhalen natuurlijk, dat zou ik dan doen na de groene clips. Daar staat toch ook pas spanning op nadat de motor lekker loopt of het contact een paar tellen aan staat.
Groeten,
Peer
Zie Thunderbox op Dl1000 2002-2020
En ook voor de DL650's van 2004 tot 2011 is er een aangepaste Thunderbox handleiding DL650 2004 -2011
Die zijn vooral bedoeld om de witte draad meteen aan te kunnen sluiten bij de witte connector bij de benzinepomp van deze modellen waar ook een draadje over is in dit forum

In principe hebben ze 3 uitvoeringen, de USB versie om alleen een extra USB poort te kunnen maken, dat is gewoon een simpele 5V/2A USB aansluiting, ofwel leuk maar niet voor meerdere accessories, en werkt waarschijnlijk alleen in automatic mode gezien het ontbreken van de witte draad, maar blijkbaar zijn deze ook meer bedoeld om zelf op de U01 of U02 aan te sluiten als je meerdere USB aansluitingen wil hebben:
Dan is er de 16A U01 versie: Hier kun je zo te zien 4 extra accessories op aansluiten gezien het aantal gaatjes wat nog over is in de oranje clips. Tot een totale aansluitwaarde van 16A
En dan de 32A U02 versie: En op deze kun je dan het dubbele aantal en dus 8 extra accessories op aansluiten gezien het aantal gaatjes wat nog over is in de oranje clips. Tot een totale aansluitwaarde van 32A.
Vermoed dat de meesten hier wel voldoende hebben aan de U01 versie, met verwarmde handvatten, mistlampen en een GPS ben je er meestal wel. Maar als je meer electronica op je V-Strom wil zetten wat permanent aan het boordnet moet hangen heeft een enkeling wellicht de U02 nodig.
De witte draad van deze modules hoef je NIET aan te sluiten als je hem in automatic mode laat staan.
De aanvullende handleidingen voor de oudere V-Strom's zijn alleen bedoeld voor het als je de Ignition controlled mode wil gebruiken met deze witte draad.
Denk dat voor de meesten de automatic mode prima is, dus witte draad niet aansluiten, alleen de ringetjes op de accu zetten, en de rest op de oranje clips prikken en klaar ben je.
Automatic mode wil zeggen, pas als de motor gestart is en regelmatig loopt, dan zet de ThunderBox pas spanning op zijn (groene) uitgangen, en dat is wat je meestal wil lijkt me. Vermoedt dat hij dat afleidt uit de boordspanning die bij draaiende motor oploopt van iets meer dan 12V naar meer dan 14V.
De Ignition control mode wil zeggen dat de ThunderBox spanning zet op de oranje clips een paar seconden nadat je het contact aangezet hebt, waarbij de motor dus nog niet hoeft te lopen. Daarvoor moet je dus met die witte draad ergens de spanning vandaan halen om de ThunderBox zelf aan te zetten en dat doen ze dus bij de benzinepomp aansluiting op die modellen.
De derde Stay-Off mode lijkt me meestal vrij zinloos, dan leg je de witte draad aan de massa van je motor, of aan een van de zwarte uitgangen van de ThunderBox zelf, en schakelt ie nooit meer wat aan

Maar dat kan toch handig zijn als je dan in die witte draad nog een schakelaar zet, of gewoon de stekkertjes van de witte draad uit elkaar trekt zodat hij normaal in Automatic mode staat. Maar dan kun wel af en toe tijdelijk alles uit schakelen via de schakelaar of de stekkertjes, zodat je soms toch alles wat achter je ThunderBox hangt uit laat staan. Kan handig zijn als je bijvoorbeeld lekker aan je motor aan het sleutelen bent, maar ook tijdens de winterstalling als je motor aan een druppellader hangt

Is wel een heel nette manier om je spullen aan te sluiten moet ik zeggen

misschien dat ik er zelf ook maar een ga bestellen

Maar dan nog hebben bijna alle accessories nog een eigen switch die weer een relais aanstuurt, daar moet je nog steeds ergens een spanningsvoerend draadje voor vinden om alsnog je mistlampen of handvatten, de grotere stroomverbruikers, aan en uit kunnen zetten. Je GPS voeding of een extra aanstekerplug op je dashboard zal dat niet nodig hebben.
Maar dat spanningsvoerende draadje voor de eventuele relais kun je dus ook meteen van de draadjes van de ThunderBox zelf afhalen natuurlijk, dat zou ik dan doen na de groene clips. Daar staat toch ook pas spanning op nadat de motor lekker loopt of het contact een paar tellen aan staat.
Groeten,
Peer
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Peerke op di 15-02-2022, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Handvatverwarming
Je hebt er maar 4 per connector, de 5de is de toevoerdraad, de spanning moet toch ergens vandaan komen op die clip.JeroenR schreef: ma 14-02-2022, 21:36 Heb jij de 16A of de 32A versie gemonteerd?
Op de officiële site staat:
1x 5 connector 16A
En een
2x 5 connectoren met elk 16A.
Op een Nederlandse site staat 32A
Nu heb ik niet zoveel verstand van elektriciteit, maar monteren lukt wel
Ik ga nu handvatverwarming installeren. Daarna een GPS en wellicht iets voor de telefoon. Dan kom ik wel weg met die 1x 5 connectors 16A versie denk ik.
Groeten,
Peer
Re: Handvatverwarming
Maar eigenlijk zijn verwarmde handschoenen een stuk Lekkerder
Maar helaas ook een stuk duurder dan handvat verwarming. Zeker de hybride varianten die je onderweg gewoon aan de lader hangt. Maar sommigen houden je handen erg lang warm als je niet de hoogste stand nodig hebt.
Anders wat vaker accuutjes wisselen of met een powerbank weer opladen.
En je hebt dan ook warme handen als je afgestapt bent. Of gewoon maar niet de kou in
.
Groeten,
Peer

Maar helaas ook een stuk duurder dan handvat verwarming. Zeker de hybride varianten die je onderweg gewoon aan de lader hangt. Maar sommigen houden je handen erg lang warm als je niet de hoogste stand nodig hebt.
Anders wat vaker accuutjes wisselen of met een powerbank weer opladen.
En je hebt dan ook warme handen als je afgestapt bent. Of gewoon maar niet de kou in
Groeten,
Peer
- Riczun
- Berichten: 27
- Lid geworden op: za 13-11-2021, 19:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT '21
Re: Handvatverwarming
Wij hebben het aangesloten op de orginele handvatverwarming connector (op de 650 van mijn vrouw)
Het is er voor bedoeld en geen gedoe met relais en draden trekken e.d.
De Koso handvat verwarming beviel in een eerste testrit erg goed!
Op mijn 1050XT heb ik het precies eender (orgineel) aangesloten.

Het is er voor bedoeld en geen gedoe met relais en draden trekken e.d.
De Koso handvat verwarming beviel in een eerste testrit erg goed!
Op mijn 1050XT heb ik het precies eender (orgineel) aangesloten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Handvatverwarming
Dat stekkertje zit er al vanaf de eerste V-Strom uit 2002 in voor dat doel. Het is alleen niet altijd even gemakkelijk te bereiken.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: zo 30-01-2022, 14:08
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2014)
Re: Handvatverwarming
De kabel is wel erg kort. Hij red de accu niet eens vanaf het stuur.Banjer schreef: vr 25-09-2020, 10:02 Mocht je de originele te duur vinden, en de Oxfords met de externe controller lelijk, kijk eens naar Koso:
Nog geen 6 tientjes bij Lowietje, en erg heet in de hoogste stand.
Het enige nadeel is dat door de enkele knop het aanpassen van de stand wat gewenning vereist. Aan de andere kant is de knop erg makkelijk te bedienen met je duim. (hij zit onder de leds)
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1606
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: Handvatverwarming
Bij de oude 650 zit er een stekker. Voor HVV achter de radiateur. En geschakeld dacht ik ook nog.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Handvatverwarming
Klopt, zie dit draadje.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Handvatverwarming
Absoluut, en dank je voor je uitgebreide post hierover. Tijdje zitten zoeken naar de accessoirestekker, niet gevonden, dus ik vind dit toch ook wel een mooie oplossing.Peerke schreef: ma 14-02-2022, 23:07 Is wel een heel nette manier om je spullen aan te sluiten moet ik zeggen![]()
misschien dat ik er zelf ook maar een ga bestellen![]()
Groeten,
Peer![]()
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4972
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Handvatverwarming
Meer rendement van je HVV?
Zorg voor handkappen en draag geen winter handschoenen.
Die zijn vrij dik vaak. Ik rij met wat minder dikke.
En dan voel je de HVV heel goed werken.
Zaterdag nog een tandje lager gezet. Werd te warm.
Zorg voor handkappen en draag geen winter handschoenen.
Die zijn vrij dik vaak. Ik rij met wat minder dikke.
En dan voel je de HVV heel goed werken.
Zaterdag nog een tandje lager gezet. Werd te warm.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)

DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
Re: Handvatverwarming
Ik heb zojuist ook bovenstaande laten installeren via een handige vriend. Vorige week besteld, waren in de aanbieding voor nog geen 4 tientjes. Net een ritje gemaakt... erg heet op de hoogste stand. Standje 2 was voldoende.Banjer schreef: vr 25-09-2020, 10:02 Mocht je de originele te duur vinden, en de Oxfords met de externe controller lelijk, kijk eens naar Koso:
Nog geen 6 tientjes bij Lowietje, en erg heet in de hoogste stand.
Het enige nadeel is dat door de enkele knop het aanpassen van de stand wat gewenning vereist. Aan de andere kant is de knop erg makkelijk te bedienen met je duim. (hij zit onder de leds)
- Sufos
- DL1000 berijder
- Berichten: 411
- Lid geworden op: vr 20-01-2017, 23:57
- Woonplaats: 52.268012, 6.196773
Re: Handvatverwarming
Het scheelt natuurlijk dat het nog niet echt koud is. Maar als je wat vermogen over hebt geeft dat in ieder geval vertrouwen voor de écht koude dagen.
- Wouter83
- Berichten: 154
- Lid geworden op: vr 22-07-2022, 20:53
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 - 2009
- Woonplaats: Regio Schiphol
Re: Handvatverwarming
Uit een MotoPlus Magazine van 2024, test met handvat verwarming. De Oxford komt als beste uit de test.
Oxford heeft nu ook een iets duurdere variant, zonder dat vierkante kastje, met ingebouwde knopjes.
Oxford heeft nu ook een iets duurdere variant, zonder dat vierkante kastje, met ingebouwde knopjes.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.